mortenstj Skrevet 19. mai 2015 Del Skrevet 19. mai 2015 HeiJeg har nå pusset opp en kjellerstue og skal nå gjøre meg klar til å bestille min første projektor og lerret.HDMI kabel har jeg lagt opp allerede.Har laget en tegning som viser en oversikt over rommet. Det er et rom uten vinduer og sitter ca 3 meter unna lerretet.Budsjett for projektor inkludert lerret er på ca 13.000.-Er opptatt av støynivå ettersom projektoren vil henge rett ovenfor sofaen.Finnes så mange typer lerret. Hvit/Grått/Elektrisk etc. Så trenger litt hjelp.Se vedlegg! Takk Morten 1 Lenke til kommentar
KnutIvars Skrevet 22. juli 2015 Del Skrevet 22. juli 2015 Jeg har vært i samme greia som deg nå og endte på Optoma HD161x. Skal være ganske stille, ha dugende 3D (spesielt dersom du bruker RF briller), og meget bra 2D. Svartnivået skal også være helt ok. Skal du ha noe særlig bedre, tror jeg du må opp til Sony ... ettellerannet til ca 18.000 Bredden på lerrettet....; med dine 1.94m, kan en 77" med total bredde 183 fungere... eventuellt et par tommer opp. 1 Lenke til kommentar
TGB Skrevet 22. juli 2015 Del Skrevet 22. juli 2015 (endret) Husk at det kan være greit med plass til noen høytalere ved siden av lerret også (pleier være greit å ha ting i fornuftig høyde slik at man slipper å ligge flatt og se "oppover" for å ha plass til høytalere under lerret... ser forøvrig at trenden i dag er å ha tv langt oppe på veggen også; som gjør det svært ubehagelig å titte på over tid). Ikke like enkelt å kjøpe en billig 78" flatskjerm heller? Eventuelt 65". Prosjektor og lerret er noe styr (har hatt selv, aldri igjen). Det bråker, man må ha lerret spent på ramme for å unngå at det bølger seg. Pærer varer ikke evig + man må ha relativt lange strekk med kabler for HDMI; som ikke alltid fungerer like bra. Endret 22. juli 2015 av TGB Lenke til kommentar
KnutIvars Skrevet 24. juli 2015 Del Skrevet 24. juli 2015 Billig 78"? ..... Hos meg var ihvertfall valget enkelt; sitter nå med 92" fullHD 3D. Angrer ikke. Støyer lite, og jeg trenger ikke forsterke veggen. I tillegg, henger lerretet kant i kant med høyttalerene i stedet for bak på veggen. Forskjellen mellom en 65" (som har realistiske priser..) og 92" er ca 100% dobling i bildeareal - 40%økning i bredde og høyde over en 65"... - noe som er en ganske kraftig forskjell. Brukte den forrige prosjektoren MASSSE, alikevel klarte jeg ikke slite ut pæra på 4 år til den ble solgt sammen med leiligheten den hang i. 1 Lenke til kommentar
mortenstj Skrevet 24. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2015 Det ble 77" lerret fra HIFI Klubben og en Epson TW7200 full hd projektor. Fornøyd med valget, støysvak. Lenke til kommentar
KnutIvars Skrevet 27. juli 2015 Del Skrevet 27. juli 2015 Det ble 77" lerret fra HIFI Klubben og en Epson TW7200 full hd projektor. Fornøyd med valget, støysvak. Grattis! :-) Jeg og handlet lerret på HiFiklubben (Grandview). Ble skikkelig bra - og med aktive 3D briller, var det skikkelig gøy å se :-) Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 6. august 2015 Del Skrevet 6. august 2015 Hva er egentlig vitsen med projektor i så lite format, i så lite rom..? Kjøp TV, sett den ut fra veggen så det går an å gå bak om, samme me sofa og du sitter 1-2 meter fra skjerm, mye bedre løsning 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå