Gå til innhold

Uregistrerte kontantkort i utlandet


Gjest Slettet+6132

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+6132

Sommeren nærmer seg og folk drar utenlands i hopetall. Derfor lurer jeg på i hvilke land man kan kjøpe uregistrerte kontantkort uten å måtte oppgi navn, adresse og hele pakka?

 

Obs. i noen land får man kjøpt slike kort men man må registrere seg før man tar de i bruk - ikke alltid dette går om man ikke har personnummer i landet, og man må oppgi bostedsadresse osv.

 

Fint om folk kunne komme med innspill basert på egne erfaringer osv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Kan begynne selv: I Polen kan man kjøpe kort fra Play og deretter velge hva slags plan man vil ha. Det å ringe mellom play-brukere er gratis og veldig kjekt om man er en vennegjeng som ønsker kontakt med hverandre. Man kan velge gyldighetstid på kortet slik at det bare varer en uke osv. Man kan forlenge kortets gyldighet også. Anbefaler å ta en titt på Play sine sider.

 

Forøvrig tror jeg de fleste tilbydere i Polen tilbyr kontantkort på en enkel måte og kan fylles i minibanker og kiosker.

Lenke til kommentar

I tyrkia noen år tilbake (2009) kjøpte jeg kort med ringetid og mye data til en rimelig pris. Funket greit det, men dyrt å ringe til norge.. Men suverent til surfing og skype..

 

I kina (2014) kjøpte jeg og rimelig kort med ringetid og noen data. Funket greit det og. Ypperlig når jeg skulle kontakte selgere og slikt der nede..

 

Ingen av kortene ble registrert på noe som helst..

Lenke til kommentar

I Tyskland må ein visa gyldig legitimasjon for å kjøpa kontantkort, i praksis pass for Nordmenn fram til nasjonale ID-kort ein gong kjem. Norske førarkort o.l. blir ikkje godtatte. Ein må eigentleg registrera kortet med ei adressa før ein kan bruka det, men viss ein skaffar det i ei av telesjappene til Vodafone, Telekom, o2 etc. fiksar dei det for deg utan noko stress. Mange daglegvarebutikkar sel òg kontantkortpakker, men då må ein nok finna utav registreringsprosessen sjølv (på tysk), og finna på ei adressa som funkar.

 

Kontantkort med datapakker er forresten ganske vanlege der. Månadsprisen blir då trekt frå balansen på kontantkortet kvar månad så lenge ein har nok pengar. Har ein ikkje pengar på kortet blir ingenting trekt og ein får kun surfa i modemfart. Ypperleg viss ein er i landet ei veka eller to og treng data mens ein er der.

For dei som berre skal ringa litt er det same deal hos dei fleste operatørar: 9 cent per minutt og 9 cent per SMS. Ingen startpris trur eg. Når det gjeld data kan det lønna seg å shoppa litt rundt (trur Vodafone har nokre OK tilbod).

Endret av MKap
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...