nebrewfoz Skrevet 19. mai 2015 Del Skrevet 19. mai 2015 Ettersom 17.mai er den dagen i året da nasjonalistiske drittsekker med meninger om hva andre burde/ikke burde ha lov til å gjøre slår ut i full blomst, har jeg nærmest gjort det til en tradisjon å tilbringe dagen utenfor landets grenser. Men jeg glemmer hver gang at hvis det skal ha full effekt, så er jeg nødt til å bli borte den påfølgende uken også ... 4 Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 19. mai 2015 Del Skrevet 19. mai 2015 Gudane forby at me får litt kulturelle innspel i 17. mai-togene her i landet, som jo ikkje er så veldig spenstig opplegg. Selv om disse gutta i videoen ikke var noe ille er det nå viktig at vi holder på tradisjonene våre og ikke lar innvandringen ta over alle aspektene av landet vårt, og på 17. mai feire vi Norge, så får amerikanske mennesker feire sin dag på 4. juli osv. Lenke til kommentar
Sheasy Skrevet 19. mai 2015 Del Skrevet 19. mai 2015 Jepp. Mine etnisk norske naboer feiret 17. mai på ekte norsk vis; med fyrverkeri. Det er viktig å holde liv i norsk kultur må man vite. 2 Lenke til kommentar
EinSånnEinJa Skrevet 19. mai 2015 Del Skrevet 19. mai 2015 (endret) Selv om disse gutta i videoen ikke var noe ille er det nå viktig at vi holder på tradisjonene våre og ikke lar innvandringen ta over alle aspektene av landet vårt, og på 17. mai feire vi Norge Trodde vi først og fremst feiret folket vårt, fremtiden vår og utviklingen symbolisert med våre barn sin sterke deltagelse, og hvor greie og inkluderende og sammensatte vi er i samholdet og samfunnet vårt - du vet, med barnetog og folketog og alksens aktivitetsgrupper og sånne greier - ikke at 17. Mai skulle være en sånn tvangs-tradisjonsgreie med ufravikelige skikker, som Grevinnen & Hovmesteren på julaften. Endret 19. mai 2015 av EinSånnEinJa Lenke til kommentar
Elefantmesteren Skrevet 19. mai 2015 Del Skrevet 19. mai 2015 Jai ikk forstå Det slår meg vel kanskje at siden pizzamannen var den som brakte FrP inn i diskusjonen, (ingen andre hadde nevnt det), så var det et flamebait Nå svarte jeg bare ærlig på hvorfor jeg var nysgjerrig, åssen kan nå det være bait. pizzamannen Blir muligens mitt neste nick. Lenke til kommentar
Elefantmesteren Skrevet 19. mai 2015 Del Skrevet 19. mai 2015 Hvorfor er det en nødvendighet på vår nasjonaldag? Hvorfor er det galt? Vår nasjonaldag, grunnlovsdagen, blir ikke noe mindre verd fordi om den feires av flere, eller på flere måter. Det saboterer stemningen hvis folk skal flytte fokus over på andre land. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 19. mai 2015 Del Skrevet 19. mai 2015 Gudane forby at me får litt kulturelle innspel i 17. mai-togene her i landet, som jo ikkje er så veldig spenstig opplegg. Selv om disse gutta i videoen ikke var noe ille er det nå viktig at vi holder på tradisjonene våre og ikke lar innvandringen ta over alle aspektene av landet vårt, og på 17. mai feire vi Norge, så får amerikanske mennesker feire sin dag på 4. juli osv. Ja, for innvandringen har allerede tatt over for mange av aspektene av landet vårt, mener du? På hvilken måte da? Ved at folk går rundt og ser mørkhudete ut og sånt? Jeg kan ikke komme på noen ting som jeg kunne gjøre før men som jeg ikke lenger kan gjøre i dag, på grunn av innvandringen. Litt artig å tenke på at vi 17. mai feirer vår grunnlov som gir oss som statsborgere så mange rettigheter og friheter, samtidig som noen nisser lekser opp for oss om alt vi ikke skal ha lov til å gjøre akkurat den dagen. Det er nesten så en begynner å lure på om de har blitt krenket. Og er nå egentlig korpsmusikk, Coca-Cola mm., hot dogs (=pølse i brød) og iskrem norske tradisjoner? De har blitt det etter hvert, men dette var også nytt en eller annen gang. "Det norske er hvad der gangner oss, det være seg om det kommer fra Sunnfjord eller Santiago." (For å parafrasere et sitat som jeg ikke helt husker lenger.) 3 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 19. mai 2015 Del Skrevet 19. mai 2015 Nå svarte jeg bare ærlig på hvorfor jeg var nysgjerrig, åssen kan nå det være bait. Vel, om det ikke var ment som bait, så svarer jeg på post #33: Fordi det er jo ikke noe alle vet, det at FrP er det eneste parti som er imot innvandring. No shit at de tiltrekker seg anti-innvandrere, av alle slag. Nå er ikke FrP det eneste partiet som er "imot innvandring". (Jeg mistenker endog at de ville protestere på den beskrivelsen...) Problemet er at alle de andre nasjonalistiske småpartiene aldri kommer ut av grøfta, fordi innvandringsmotstand ikke er viktig nok for mange nok til å samle stemmer. FrP har prøvet og feilet i mange år før de fant den rette mixen, og selv de er jo halvert i oppslutning siden velmaktsdagene. Det er verd å huske på - men fryktelig off topic - at FrP vant sine første stemmer på fjøslykt-politikk, det var billig bensin og øl som trakk urvelgerne til partiet (pluss en del unge som trodde Hagen mente alvor med sine liberalisme). At mange av de samme fjøslykt-velgerne var skeptisk til innvandring også tok det flere år før partiet skjønte og begynte å utnytte. Geir Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 19. mai 2015 Del Skrevet 19. mai 2015 Skal en spesiell type personlighet for å synes dette er krenkende og noe ufint. Glad jeg ikke kjenner noen slike personer. 1 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 19. mai 2015 Del Skrevet 19. mai 2015 Det saboterer stemningen hvis folk skal flytte fokus over på andre land. Det saboterer ikke stemningen for meg. Ikke at jeg synes at "fokus" flyttes noe nevneverdig av at noen utlendinger vifter med sine flagg eller heier på sine land. Jeg er for integrering, ikke assimilering, og 17. mai er ikke noe unntak. Så lenge folk jobber og bidrar i samfunnet blander ikke jeg meg i hvordan de feirer 17. mai eller andre høytider. Det viktigste er at de synes det er noe å feire. Geir 1 Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 19. mai 2015 Del Skrevet 19. mai 2015 Ja, for innvandringen har allerede tatt over for mange av aspektene av landet vårt, mener du? Selv 17.mai har de tatt! 17.mai feirer vi en grunnlov som er en kopi av den amerikanske uavhengighetserklæringen, de spiller utenlandske instrumenter og man vinker til en innvandrerfamilie som lever på ytelser fra den norske stat.. 1 Lenke til kommentar
Rioter Skrevet 19. mai 2015 Del Skrevet 19. mai 2015 (endret) Gudane forby at me får litt kulturelle innspel i 17. mai-togene her i landet, som jo ikkje er så veldig spenstig opplegg. Selv om disse gutta i videoen ikke var noe ille er det nå viktig at vi holder på tradisjonene våre og ikke lar innvandringen ta over alle aspektene av landet vårt, og på 17. mai feire vi Norge, så får amerikanske mennesker feire sin dag på 4. juli osv. Ehmm de har allerede puttet inn sitt kultur inn i 17 mai dagen. På Grønland i Oslo får du kjøpt vårruller, kebab, børek og mange typer mat fra Asia og midtøsten på 17 mai. Stikk til Grønland. De innvandrene selger veldig god mat på 17 mai. Brukte opp 900 kroner på innvandre mat på Grønland før jeg dro hjem igjen på 17 mai Endret 19. mai 2015 av Rioter Lenke til kommentar
EinSånnEinJa Skrevet 19. mai 2015 Del Skrevet 19. mai 2015 (endret) Det saboterer stemningen hvis folk skal flytte fokus over på andre land. Hm. Det er jo ikke bra. En sabotert stemning er jo ikke hva folk ønsker, på 17. Mai. Men kanskje stemningen muligens kan repareres kanskje? For jeg kjenner to gode reparatører - og to reparatører, er bedre enn ingen reparatører. Endret 19. mai 2015 av EinSånnEinJa 2 Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 19. mai 2015 Del Skrevet 19. mai 2015 17.mai feirer vi en grunnlov som er en kopi av den amerikanske uavhengighetserklæringen, Feil. Vår grunnlov er basert på (eller inspirert av) den amerikanske grunnloven (the US Constitution, som trådte i kraft i 1789). Uavhengighetserklæringen (The Declaration of Independence fra 1776) var noe helt annet. (Men de fleste nordmenn blander disse to sammen for et godt ord.) Lenke til kommentar
Dromle Skrevet 19. mai 2015 Del Skrevet 19. mai 2015 (endret) Huff, det er ille med alle disse utlendingene som kommer her til landet og skjuler seg bak det norske flagget. Bare se på dette gamle bildet og zoom inn på de freidige utlendingene med et norsk flagg på balkongen. De ble vist kalt konge, dronning og kronprins også :-) http://www.nb.no/nbdigital/grunnlovsjubileet/bilder/monter11.jpg Endret 19. mai 2015 av Dromle Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534 Skrevet 20. mai 2015 Del Skrevet 20. mai 2015 (endret) Hvorfor er det problematisk at en gjeng kenyanere danser ved siden av barnetoget? Holdt de ikke i norske flagg? Og om de så skulle holdt kenyanske flagg, hvorfor er det så jævla farlig? Bør ikke folk få feire på den måten de ønsker så lenge de ikke trakasserer eller plager noen? Så vidt jeg kan se så har ikke disse kenyanerne gjort noe annet enn å danse, hvilket jo må være en super måte å feire nasjonaldagen på? Endret 20. mai 2015 av Slettet+2534 Lenke til kommentar
EinSånnEinJa Skrevet 20. mai 2015 Del Skrevet 20. mai 2015 Hvorfor er det problematisk at en gjeng kenyanere danser ved siden av barnetoget? Holdt de ikke i norske flagg? Og om de så skulle holdt kenyanske flagg, hvorfor er det så jævla farlig? Bør ikke folk få feire på den måten de ønsker så lenge de ikke trakasserer eller plager noen? Så vidt jeg kan se så har ikke disse kenyanerne gjort noe annet enn å danse, hvilket jo må være en super måte å feire nasjonaldagen på? Ser du at de går IMOT retningen for toget? Dette er ikke tilfeldig, men et klart signal: De motarbeider alt som er norsk, vår kulturarv, brunosten, rottefella-langrennsski bindingene, ostehøvelen, bindersen og sprayboksen og samtlige stavkirker i vår frelsers flotte fedreland. Formerer seg som rotter gjør'rem også. Dette må stoppes! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534 Skrevet 20. mai 2015 Del Skrevet 20. mai 2015 Ser du at de går IMOT retningen for toget? Dette er ikke tilfeldig, men et klart signal: De motarbeider alt som er norsk, vår kulturarv, brunosten, rottefella-langrennsski bindingene, ostehøvelen, bindersen og sprayboksen og samtlige stavkirker i vår frelsers flotte fedreland. Formerer seg som rotter gjør'rem også. Dette må stoppes! Hehe, ja det er sant; så det ikke på den måten. Lenke til kommentar
Rioter Skrevet 20. mai 2015 Del Skrevet 20. mai 2015 (endret) Trodde vi først og fremst feiret folket vårt, fremtiden vår og utviklingen symbolisert med våre barn sin sterke deltagelse, og hvor greie og inkluderende og sammensatte vi er i samholdet og samfunnet vårt - du vet, med barnetog og folketog og alksens aktivitetsgrupper og sånne greier - ikke at 17. Mai skulle være en sånn tvangs-tradisjonsgreie med ufravikelige skikker, som Grevinnen & Hovmesteren på julaften. Innvandrene har allerede innvadert den norske nasjon. 1. Her har du en liste over norsk monarki. http://no.wikipedia.org/wiki/Liste_over_Norges_monarker 2. Her er Norges monark. En tysk fyrste og adelsfamilie fra Tyskland. http://no.wikipedia.org/wiki/Schleswig-Holstein-Sonderburg-Gl%C3%BCcksburg Monarken i Danmark er tysk. Monarken i Norge er tysk. Monarken i Sverige er fransk. Monarkiet i Sverige er styrt av den franske adelen House of Bernadotte fra Frankrike. De har alle en ting til felles. De kommer alle sammen fra rike adelsfamilier.http://en.wikipedia.org/wiki/House_of_Bernadotte Monarkiet i Storbritannia er også tysk. Monarkiet av Storbritannia er tyskere av Windsor adelsfamilien. http://no.wikipedia.org/wiki/Huset_Windsor Monarkiet i Norge, Danmark og Storbritannia er alle sammen kusiner, fettere og slektninger. De stammer fra samme adelsklan i Tyskland. Endret 20. mai 2015 av Rioter Lenke til kommentar
EinSånnEinJa Skrevet 20. mai 2015 Del Skrevet 20. mai 2015 Innvandrene har allerede innvadert den norske nasjon. Sheet, mein neger. Men så lenge jeg kan grave meg ned til inngangen på ein børkings turisthytte på toppen av et jævla fjell, og chille der i solen med prima føkkings føre på vei ned, så gir jeg egentlig ganske så mye beng. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå