Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

2000 Golf 4, 1.6, bedre ytelsen?

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg en Golf 4 for et halvt år siden og den er i grunn ganske så klar til en skikkelig overhaling.

Det store spørsmålet er vel grovt sett, hva bør jeg gjøre av teknisk?

Tenkte jeg skulle bytte luftfilter til KN. Er det annet jeg kan gjøre for drivstoff effektivisering og/eller ytelse? Tips og idéer?

Hovedsakelig ønsker jeg at drivstoff forbruket går ned, og en bonus om ytelsen går opp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis den trenger en overhaling, bør du vel gjøre det da. Ikke vits å hente mer effekt og lavere forbruk. Det blir dyrt. Skal du gjøre noe er det motorbytte for mer effekt, og da må resten også på plass. Bremser og understell, stort sett. 

Et KN filter er sikkert greit, velg innsats-typen, altså de som går i den originale luftfilterboksen. Du får et litt bedre filter, men ingen ekstra hester, det er nesten helt sikkert. 

Sjekk at bilen er i god stand, mtp. lager, foringer, fjærer og dempere. Sørg for at bremser virker som de skal, og ikke henger. Bytt tennplugger, fordelerlokk og pluggledniner, det pleier å hjelpe litt dersom det er gammelt. 

Lenke til kommentar

Så rent teknisk vil det ikke svare seg å gjøre annet enn å renske opp og bytte slitasjedelene altså?

Lurer også på litt hva jeg bør bruke av produkter for en brukbar motorvask. Den er ganske så full av møkk og trenger nok dette, men hva bruker jeg? Har tidligere brukt billig avfetting og høytrykkspyler i en V70, dette tok nesten ingenting av møkka så ga opp den gangen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...