Gå til innhold

Utveksling USA med rulleblad

Anbefalte innlegg

Hei! Til sommeren skal jeg dra på utveksling til USA. Det har bare dukket opp et lite problem...
I november 2014 ble jeg tatt for besittelse av en joint som inneholdt hasj. Det ble ikke noen store konsekvenser, og jeg slapp unna med en påtaleunnlatelse. Dette kommer på det uttømmende rullebladet, men ikke det ordinere. Spørsmålet mitt er om noen vet om jeg vil ha litt problem med å få visum? Jeg har sendt en søknad og booket intervju, så skal på intervju på Den Amerikanske Ambassaden i starten av juni. Hvor strenge er de?

Jeg må si at jeg ikke driver med slikt til vanlig, og holder meg langt unna rusmidler. Har betalt utrolig mye penger for det kommende året, og har forberedt med mentalt i over 1,5 år. Har ikke peiling på hva jeg gjør om jeg ikke får visum...

Håper på respons snarest mulig :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Amerikanerane bruker begrepet "moral turpitude" for å bedømme om den straffbare handlinga er alvorlig nok eller ikkje. Narkotikabruk har vanligvis blitt betegna som ein av dei umoralske handlingane som kan hindre deg i å få visum.

Du har eigentleg to alternativ, vær ærlig når du fyller ut visumsøknaden og sats på at du ved å legge fram meir dokumentasjon likevel får reise til USA, eller lyg på skjemat og kryss fingrane for at dei ikkje finner ut at du har levert feilaktige opplysningar.

Lenke til kommentar

Amerikanerane bruker begrepet "moral turpitude" for å bedømme om den straffbare handlinga er alvorlig nok eller ikkje. Narkotikabruk har vanligvis blitt betegna som ein av dei umoralske handlingane som kan hindre deg i å få visum.

Du har eigentleg to alternativ, vær ærlig når du fyller ut visumsøknaden og sats på at du ved å legge fram meir dokumentasjon likevel får reise til USA, eller lyg på skjemat og kryss fingrane for at dei ikkje finner ut at du har levert feilaktige opplysningar.

Jeg har gått for den ærlige måten. Synes det er en stor sjanse å ta å lyve ettersom man kan bli utestengt på livstid. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...