sdf123 Skrevet 18. mai 2015 Del Skrevet 18. mai 2015 (endret) Hei, Jeg fikk restskatt på ca 10.000kr,men har gjort en del endringer slik at jeg nå kommer ut i pluss, må jeg da også betale inn restskatten? Jeg har jo ikke fått noe godkjenning på endringene jeg har gjort. Og restskatt skal betales innen utgangen av mai? Endret 18. mai 2015 av RickyG Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 18. mai 2015 Del Skrevet 18. mai 2015 (endret) Kontakt skatten hvis endringene ikke registreres. Endret 18. mai 2015 av Sampson Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 18. mai 2015 Del Skrevet 18. mai 2015 Nei, har du endret ligningen din så vil du få en ny, etter mulige korrigeringer. Uansett vil du få tilbakemelding og skatten din blir avklart til sommer/høsten. (Eller mulig tilgodebeløpet da) Og restskatt skal betales innen utgangen av mai? Først i august/september. Større beløp blir delt i 2.. 1 Lenke til kommentar
nojac Skrevet 18. mai 2015 Del Skrevet 18. mai 2015 Og restskatt skal betales innen utgangen av mai? Utgangen av mai er en frivillig frist som gjelder dersom du vet at du får restskatt og vil unngå å blli belastet med renter i tillegg. 3 Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 19. mai 2015 Del Skrevet 19. mai 2015 Merk at rentene (om man ikke betaler før 31.05) løper fra juli i fjor, så det kan faktisk bli litt om man skylder mye i skatt. Lav sats, men lang renteperiode. Hilsen han som får tidenes baksmell. Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 19. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2015 Ja, jeg får ringe å høre! Å betale renter når man kan slippe er en uting.. @Audun_K Men da har du vel en stor fortjeneste eller noe slikt fra i fjor? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 19. mai 2015 Del Skrevet 19. mai 2015 http://www.skatteetaten.no/no/Tabeller-og-satser/Rentesatser-pa-tilgodebelop-restskatt-og-resterende-skatt/ Rentetillegget på restskatt er 0,91 prosent per år, beregnet fra 1. juli 2014 til forfall første termin restskatt i 2015. Ingenting å bry seg om hvis ikke man skylder noen større beløp da. Dessuten blir likningen din først ferdig til senere tidspunkt nå, Lenke til kommentar
Knut Lavngard Skrevet 29. mai 2015 Del Skrevet 29. mai 2015 Du treng ikkje betala om du trur endringane dine vert godkjent. Er du meir usikker kan du alltids betala. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå