JVM91 Skrevet 18. mai 2015 Del Skrevet 18. mai 2015 Heisann! Jeg savner det å komme hjem til et rollespill som roper på meg, vært over et år siden jeg har hatt den følelsen. Er på jakt etter noe lignende ArcheAge. Med det tenker jeg på open world pvp, godt crafting system, housing og farmland. Kan nevnes at jeg er en skikkelig loothore - og raiding er noe jeg ikke har gjort på sikkert 5 år, så det hadde jo også vært gøy. Ja, jeg kan selfølgelig gå tilbake til AA, men jeg liker ikke det at en kan enkelt kan kjøpe seg alt en trenger in-game for IRL penger, dessuten så likte jeg ikke loot systemet heller, lite variasjon. Spillet kan være F2P, B2P eller sub based, har ingenting å si. Av look så liker jeg litt fantasy, men ikke dra det så langt som WildStar. Også må det være mulig å bli "rik" på crafting om jeg skulle føle for å gjøre det i endgame. Er jeg for kresen nå - eller finnes det noe som dette? Mvh Lenke til kommentar
Magnetmannen Skrevet 18. mai 2015 Del Skrevet 18. mai 2015 jeg spiller bare dette. http://www.elderscrollsonline.com/en-gb Lenke til kommentar
JVM91 Skrevet 18. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2015 jeg spiller bare dette. http://www.elderscrollsonline.com/en-gb ESO har jeg allerede spil mye av, har 2 chars i VR14. Men end game var absolutt ikke noe for meg desverre. Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 18. mai 2015 Del Skrevet 18. mai 2015 Du kan prøve et annet Trion spill, Rift. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 18. mai 2015 Del Skrevet 18. mai 2015 World of Warcraft har jo alt det du påpeker du vil ha. Men du har sikkert spilt det ihjel som resten av oss...? Lenke til kommentar
JVM91 Skrevet 18. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2015 Du kan prøve et annet Trion spill, Rift. Takk, skal sjekke ut dette World of Warcraft har jo alt det du påpeker du vil ha. Men du har sikkert spilt det ihjel som resten av oss...? Har faktisk aldri spilt WoW, ble aldri noe med meg. Har tenkt litt på det, men hører dem har mistet veldig mange spillere i det siste, også er det vel kanskje litt seint å starte med dette nå, så mange år etter det kom ut? Lenke til kommentar
X19x11 Skrevet 18. mai 2015 Del Skrevet 18. mai 2015 Har selv begynt å spille Final Fantasy 14, spilt wow i snart 10 år, en kompis overtalte meg til å prøve FF14 sin trial å det var helt fantastisk, liker spill som har trial så jeg kan teste for å se om jeg liker det Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 18. mai 2015 Del Skrevet 18. mai 2015 Har faktisk aldri spilt WoW, ble aldri noe med meg. Har tenkt litt på det, men hører dem har mistet veldig mange spillere i det siste, også er det vel kanskje litt seint å starte med dette nå, så mange år etter det kom ut? Er ingen problem å starte nå. Er millioner av mennesker som fortsatt spiller. Og kjøper du det nå så kan du hoppe rett til lv 80 tror jeg? Du burde så absolutt begynne å spille WoW om du ikke har gjort det altså... Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 18. mai 2015 Del Skrevet 18. mai 2015 (endret) Fallout er jo digg, og tidenes beste rollespill må jo være KOTOR 1 og 2 (Knights of the Old Republic). Ellers likte jeg veldig godt det første Risen spillet og Gothic spillene som det er bassert på.. Og ikke minst har man jo Mass Effect 1-3 og Deus Ex. Dette er iallefall mine favoritter.. Gleder meg som en unge til neste Fallout.. Endret 18. mai 2015 av Krozmar Lenke til kommentar
Sangesland Skrevet 18. mai 2015 Del Skrevet 18. mai 2015 Har faktisk aldri spilt WoW, ble aldri noe med meg. Har tenkt litt på det, men hører dem har mistet veldig mange spillere i det siste, også er det vel kanskje litt seint å starte med dette nå, så mange år etter det kom ut? Er ingen problem å starte nå. Er millioner av mennesker som fortsatt spiller. Og kjøper du det nå så kan du hoppe rett til lv 80 tror jeg? Du burde så absolutt begynne å spille WoW om du ikke har gjort det altså... jeg hadde heller testa ut vanilla wow først. (Wow uten expansion packs) Lenke til kommentar
Behemian Skrevet 2. juni 2015 Del Skrevet 2. juni 2015 Har faktisk aldri spilt WoW, ble aldri noe med meg. Har tenkt litt på det, men hører dem har mistet veldig mange spillere i det siste, også er det vel kanskje litt seint å starte med dette nå, så mange år etter det kom ut? Er ingen problem å starte nå. Er millioner av mennesker som fortsatt spiller. Og kjøper du det nå så kan du hoppe rett til lv 80 tror jeg? Du burde så absolutt begynne å spille WoW om du ikke har gjort det altså... jeg hadde heller testa ut vanilla wow først. (Wow uten expansion packs) Hvorfor? Når du kan få en Battlechest med WoW og alle tilleggspakkene fram til Mist of Pandari (altså level 90), samt 30 dagers prepaid game time, for rett over 100 kroner på G2A. Ser liksom ikke vitsen med å knote med separerte utvidelser i tur og orden, til en mye høyere totalpris vel og merke. Jeg har selv spilt WoW av og på siden TBC (level 70), men har vært borte fra spillet i 4 mnd sånn ca, og merker at andre MMOs kommer for kort til kravene mine. WoW er så langt det eneste spillet som klarer alt sammen i en pakke. Så sitter nå her og funderer på om jeg skal kjøpe meg en mnd med game time, og spille igjen. Så hvis det er noen som ikke har prøvd spillet, men som vurderer det sterkt, så anbefaler jeg dere å gjøre det. Level 1-20 er gratis. Så er det bare 14 euro, så man så mange utvidelser og levler, at man vil være sysselsatt for en god stund fremover. Beste spillet noen sinne, spør du meg. Hvis man tenker over den totale verdien av spillet sammenlignet med andre spill i sammen sjanger. Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 3. juni 2015 Del Skrevet 3. juni 2015 (endret) WoW var bra det kom, men det er sørgelig utdatert i dag. Jeg ville heller ventet til høsten og testet Wildstar når det blir F2P. Men min store favoritt er Guild Wars 2. Det koster å kjøpe det, men du trenger ikke betale noe som helst i måneden for å spille det. For å ta noen høydepunkter fra GW2: 1. Når du går tilbake til områder du er for høyt level vil, vil du bli skalert ned til rett level. Dermed vil du aldri bli for høyt level ti noe som helst. Selv XP og sånt blir skalert til deg. Jeg har en karakter på level 30 i startområdet, og jeg får fortsatt full XP. Vil du ha en enorm, åpen verden å leke i, er dette spillet for deg. 2. Du har NULL quests (annet enn historien). Det nærmeste er at har er "hjerter" på kartet, der folk ber deg om å gjøre flere ting. Og da mener jeg flere ting om gangen. Du kan banke noen fiender ELLER hjelpe med å samle ting ELLER gjøre andre ting, osv. Grinding er dermed så godt som borte. Men du får også XP for det meste annet, om det er å utforske nye områder, finne utkikksposter, crafte, eller bare hogge ned et tre. Gjør hva du vil og få belønning for det. 3. Dynamic Events. Dette er små ting som skjer rundt omkring ganske tilfeldig, og en event kan fort føre til en annen. For eksempel prøve noen folk å stjele noe teknologi fra noen slemminger, så jeg dro rundt og hjalp dem med det. Når det var gjort begynte vi å rasere hulen til slemmingene, før vi til slutt dro til sjefen og banket ham. Dette ville skjedd enten jeg gadd hjelpe til eller ikke. Disse skjer ganske tilfeldig, men vi får rimelig bra XP for dem. 4. Alle spillerne som hjelper til får belønning for det. Om du prøver å denge en fiende og jeg dukker opp og dreper den for deg, får begge to full XP og loot. Kill stealing er dermed borte. Tvert imot får vi belønning for å hjelpe hverandre. 5. Ser du et tre du vil hogge ned? Bare ta tiden du trenger. Det er godt mulig du ser en annen spiller løpe bort til det samme treet og hogger det med, men det er ikke så nøye. H*n har nemlig sitt eget tre, og kan ikke røre ditt. Det ser litt rart ut at en spiller prøver å hogge ned et tre du allerede har fjernet, men samme det. 6. World vs World... 7. Max level er 80, og blir værende sånn. Første expansion er bekreftet for lengst, men vil ikke øye level cap. I stedet for å vi masteries og sånt som gir karaktene mer variasjon, uten å gjøre dem bedre. For eksempel har vi nå Ranger-klassen, og i expansionen kan den bytte og bli en Druid. Det gjør den ikke bedre, men den vil bli spesialisert til noe annet. Usikker på hva, men du ser poenget. Klassene vil ikke bli bedre, bare mer varierte. Nye skills får vi også, men av typen hangglider, lære gamle språk (for å finne hemmelige områder) og så videre. 8. Combat er i sanntid, og fokuserer mye mer på at du vet hva du gjør enn gear. Gear er faktisk ikke så nøye, spesielt ikke i forhold til de fleste andre spill i denne sjangeren. 9. Crafting. Mye kan finnes i en vanlig liste, men du kan også kombinere ting på egenhånd for å finne nye ting du IKKE ser på listen med en gang. For eksempel er jeg Tailor, og ifølge listen kunne jeg lage en ny pose til inventoret for å utvide det. En pose. That's it. I stedet lekte jeg med diverse komponenter, og vips lære jeg å lage en pose for crafting. Alt av crafting-greier jeg plukker opp havner der, for å lettere kunne sortere det. 10. Alt av historien er med full voice over, så klart. Faktisk er det aller meste her med full voice over, selv når du NPCer snakker med hverandre. Animasjonene er svært bra, og alt ser nydelig ut. Dette ser langt mer ut som et single-player action-RPG enn et MMORPG. Er helt klart ett av de vakreste spillene av denne typen jeg har prøvd. 11. Du har mange måter å spille klassen din på. For eksempel er jeg en necromancer uten minions, og warrior'en min bytter mellom to økser og rifle. Men jeg kan bruke skjold, større sverd osv. Alle våpnene har i tillegg sine egne skills, logisk nok. Det gjør at du får mye mer variasjon enn i vanlige spill av denne typen, der du bare har noen få skills du bruker uansett hvilke våpen du har. Vi kan lett ha fem. seks spillere med samme klasse, men med helt forskjellig spillestil. Endret 3. juni 2015 av Schreiber Lenke til kommentar
Niram Skrevet 3. juni 2015 Del Skrevet 3. juni 2015 Guild Wars 2 høres spennende ut, jeg er på utkikk etter det samme som trådstarter. Er guild wars regnet for å være relativt casual? Jeg er i full jobb med barn og samboer, så tiden begrenser seg naturlig. Ønsker bare et sosialt, trivelig rpg jeg kan spille når jeg har ledig tid. Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 3. juni 2015 Del Skrevet 3. juni 2015 (endret) Chat er ganske øde om man ikke er i en guild i GW2, så ønsker du å være sosial anbefaler jeg å være med i en guild. Men ellers er det nok så casual som man kommer. Kan jo for øvrig nevne at i GW2 kan man slenge crafting components rett inn i banken fra inventoriet, og når man crafter kan man bruke det rett fra banken. Dermed kan man samle trær med en karakter og slenge alt inn i banken, og en annen karakter kan bruke det rett fra crafting stasjonen. Vi kan også nå banken rett fra crafting stasjonen for å enkelt bytte ting mellom karakterene. Btw man har heller ikke snille og slemme raser, som i f.eks WoW, og alle rasene kan være alle klassene. Men PvP og World vs World er det jo. Når det er sagt er alt på en mega-server for hele verden, så du trenger ikke engang tenke på server annet enn for WvW. Det igjen gjør at det alltid er folk rundt deg. Når folk Norge sover våkner folk andre steder, så du kan nok finne folk over alt, om det så er halv tre natt til onsdag. Endret 3. juni 2015 av Schreiber Lenke til kommentar
Niram Skrevet 3. juni 2015 Del Skrevet 3. juni 2015 Blei handel. Fått lastes ned 70%. Får ta resten i morgen kveld. Er rimelig hypet for det spillet her nå. Håper jeg liker det. Lenke til kommentar
GnilreG Skrevet 3. juni 2015 Del Skrevet 3. juni 2015 Har spillt alt for mange mmo, de eneste jeg fortsatt spiller er TSW og FF reborn. Værdt og ta en titt på. Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 3. juni 2015 Del Skrevet 3. juni 2015 Blei handel. Fått lastes ned 70%. Får ta resten i morgen kveld. Er rimelig hypet for det spillet her nå. Håper jeg liker det. Jeg har en karakter på lvl 29 som løp rundt i et område for lvl 8, drepte en helt vanlig fiende og fikk bedre støvler enn de jeg hadde. Det sier jo sitt. Lenke til kommentar
SpongeFrog Skrevet 7. juni 2015 Del Skrevet 7. juni 2015 (endret) Problemet med WOW for min det var at det var så utrolig mye å sette seg inn i, eller ting jeg ikke forstod noe av. Ble introdusert til spillet i 06 av en kompiss som allerede var dypt inne i spillet (lvl 50-60) Dette førte til at jeg ble løpene rundt alene uten mulighet til joine mine venner som hadde var så langt foran meg. Har egentlig villa testet det igjen om jeg hadde noen andre nybegynnere å spille med. Mitt tips er at du finner noen du kan levle med hvis du starter med WoW. Endret 9. juni 2015 av HArild Lenke til kommentar
Iza_ Skrevet 11. juni 2015 Del Skrevet 11. juni 2015 Final Fantasy A Realm Reborn (snart Heavensward) var det som dro meg bort fra WoW i alle fall. Det er veldig story based, og craftingen er for de som liker sånt noe man kan tjene en del på De har også trial, så du kan prøve før du bestemmer deg ^^ Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 11. juni 2015 Del Skrevet 11. juni 2015 Final Fantasy XIV er vel ett av de få spillene som faktisk fortsatt krever betaling pr måned. Kan være verdt nevne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå