Gå til innhold

Støy på mikrofon på skype. Integrert lydkort, kjøpe nytt?. Hvilket?

Anbefalte innlegg

Heisann! Har en Sennheiser momentum og en helt decent bord mikrofon. Denne er ofte nokså lav volum på, så jeg må ofte skru denne nokså mye opp, gjerne med å booste signalet +10 prosent.. Dette fører til igjen mye støy på skype og irritasjoner for andre som hører på.  

Jeg har prøvd å kjøpe en ny bord mikrofon, type rundt 200 kroner.. 

Noen som har noe andre tips?  
Vil det hjelpe hvis jeg kjøper ett nytt lydkort? eksempelvis Asus Xonar kortene?  Regner med at lyden på hodetelefonene også vil bli bedre da,  Eller vil det hjelpe mer hvis jeg kjøper ny mikrofon? 

Endret av Phinex
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv om mic koster 200 betyr ikke at den ikke er noe dritt.

Se etter en mic som har støydemping. Du har også dyre mikrofoner som plukker opp absolutt alt.

Prøv med headset mic eller test med en modmic om du ønsker.

Nytt lydkort vil mest sansynlig ikke gjøre noe fra eller til. Dagens integrerte lydkort er gode nok.

Boost bør du heller ikke bruke, da genererer du MYYYYYE støy.

Endret av xClaymanx
Lenke til kommentar

Altså, jeg må bruke boost, fordi mikrofonen i seg selv er altfor lav på 100% , med mindre jeg har mikrofonen inni munnen. Samtlige jeg har møtt sier jeg er altfor lav, hvis jeg ikke bruker boost, og det er da støyen kommer.   Spørsmålet mitt var om dette kunne bli bedre om jeg oppgraderte lydkortet.   

Jeg kan noen ganger også oppleve at skype justerer seg selv, selv om jeg har skrudd av alle tillatelser til at skype kan gjøre dete. 

Lenke til kommentar

Brukte selv en billig bordmic en periode når headsettet var til reklamasjon.

Måtte bruke boost for å få den til å høre meg. Eller så måtte jeg snakke veldig høyt.

Nytt lydkort tror jeg ikke vil løse noe annet enn om du har tung lommebok og vil ha den litt lettere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...