Gå til innhold

Tattovering - Stell og flassing


Anbefalte innlegg

Hei,
Kunne noen gått innpå hva man skal gjøre iforhold til stell. Smører med fuktighetskrem ofte, men hva mer, har hatt den 4 dager nå ca.

Den flasser også ein del, når eg smører fuktighetskrem på den hender det at det kommer med "biter" av tattoveringen på ein måte (altså det som ligg øve og ikkje selve tattoveringa). 
Skal det dette, bør eg fortsatt smøra og vil ikkje alt utenpå flasse av?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du skal smøre en par ganger om dagen, i annenhver dag vasker du tatoveringen din med grønnsåpe dermed skyller du vekk med lunken vann før du smører den.

 

Husk å smøre så tynt som mulig! Og det er helt vanlig at det flasser av ved smøring, bare så lenge du ikke plukker dem vekk!

Lenke til kommentar

Legg lommetørkler på når du tørker. Ikke dopapir eller sånnt annet papir med phaser.   Du kan godt skylle den en gang om dagen med vann også. Er vanlig at litt av "tattooveringen" går av. Har gjort det på alle mine. De kan også bleikne litt ut under gro perioden pga skorpe osv, men etter seinest 2 uker skal den være ganske så fin :)

Husk smør med rene hender. ;)

Lenke til kommentar

Forgot something: Er det ikkje slik at man ikkje skal ta på såpe før det har grodd skikkelig (og den tida tar ca 1 uke)?

 

Men hva er det laget som låg utenpå (greide selvsagt å fjerne alt sammen når eg smørte med spinol, virka litt som hud, men lærkonsistens ved at det tålte mye, svart som tattisen)

Endret av Ragnar115
Lenke til kommentar

Tok min tattis for akuratt en uke siden. Den starta flasse i dag, men ja jeg bruker aldri såpe på den, (med mindre det som renner over når jeg dusjer) Men skyller godt med vann så ikke det ligger noe såpe igjen ihvertfall.

Jeg vasker bare med vann og bruker honda eller fingerne til å bevege litt forsiktig fram og tilbake over tattisen. Forsvinner litt sånne svarte flekker med hud som ser ut som deler av tattisen og hud ja, men det er normalt. bare vask den nå kanskje en gang daglig med vann for å få skylt vekk litt gammel hud og smør på med noe fuktighetskrem så blir den veldig fin veldig snart :)

Lenke til kommentar

Forgot something: Er det ikkje slik at man ikkje skal ta på såpe før det har grodd skikkelig (og den tida tar ca 1 uke)?

 

Men hva er det laget som låg utenpå (greide selvsagt å fjerne alt sammen når eg smørte med spinol, virka litt som hud, men lærkonsistens ved at det tålte mye, svart som tattisen)

 

Har brukt asan underlivssåpe på alle mine og de har ikke fått noen varige men.

Har heller ikke brukt spenol, men helosan uten at det sikkert spiller noen rolle, smører 3-4-5 ganger per dag, avhengig av hvordan dagen min ser ut, passer på at den "aldri" er tørr.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...