Gå til innhold

Japan Photo - Lureri eller inkompetanse?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Min mor ønsker selvsagt å ha et fungerende kamera til 17. mai, så hun spør om de har noe tilsvarende objektiv. Hun blir så tilbudt et objektiv til rundt 23-24 tusen (husker ikke hvilket), "men det er kanskje litt dyrt?". Min mor sier seg enig i det. Så blir hun tilbudt et til rundt 13-14 tusen, som "er det eneste vi har". 

 

Hvis den som spør, som ex. nevnte mor, ikke er helt stødig med detaljene - kan det lett oppstå situasjoner med misforståelse. 

Lenke til kommentar

Japan Photo i Stavanger kan antakelig blankt frikjennes!

 

Min mor rapporterer nå at hun har funnet et Nikkor AF-S 18-55mm i skuffen. Jeg konkluderer med at hun surrer fælt...

 

Anklagen mot Japan Photo i Trondheim opprettholdes imidlertid, for grov uaktsom eller forsettelig feilvurdering av kundens behov.

 

Akkurat....

du er nok inne på noe vesentlig for denne tråden og dermed det grunnløse opphavet til trådtittelen.....

Endret av flageborg
Lenke til kommentar

 

Akkurat....

du er nok inne på noe vesentlig for denne tråden og dermed det grunnløse opphavet til trådtittelen.....

 

Vil ikke påstå det, hadde ikke denne "grunnløse" tråden blitt postet hadde nok vedkommende fortsatt hatt det inntrykket at JP er en svindelbutikk. Siden han har fått så mange fine innputt her så har de funnet ut at det sannsynligvis må ligge et annet objektiv en plass i huset noe som faktisk er tilfelle.

 

Så en tittel er aldri grunnløs på bakgrunn av hva som oppstår i etterkant, men utifra forståelsen i det øyeblikket han/henne forfatter tittelen er aktuelt.

Endret av Nautica
  • Liker 1
Lenke til kommentar

At noen hos Japanphoto er inkompetent er det ikke mye tvil om, i alle fall i markedsføringsavdelingen. Fikk en epost med tilbud om å "fremkalle" 17. mai-bilder. Tror de mente at jeg kan skrive dem ut hos dem. Det nærmeste "fremkalling" man kommer med digitalt kamera er å gjøre om råfiler til et format som kan skrives ut. 

Lenke til kommentar

 

Japan Photo i Stavanger kan antakelig blankt frikjennes!

 

Min mor rapporterer nå at hun har funnet et Nikkor AF-S 18-55mm i skuffen. Jeg konkluderer med at hun surrer fælt...

 

Anklagen mot Japan Photo i Trondheim opprettholdes imidlertid, for grov uaktsom eller forsettelig feilvurdering av kundens behov.

 

Akkurat....

du er nok inne på noe vesentlig for denne tråden og dermed det grunnløse opphavet til trådtittelen.....

 

 

Jeg mener fremdeles at Japan Photo i Trondheim i beste fall har vært "inkompetent" i dette tilfellet.

 

Japan Photo burde ha såpass peiling på Nikon at de umiddelbart reagerer på den spesielle kombinasjonen av kamera og objektiv, både brennviddeomfanget og særlig det faktum at objektivet ikke har autofokus på det kameraet (noe som er åpenbart for folk med et minimum av Nikon-kompetanse).

 

Min mor er i 60-70 årene og framstår som den fullstendige amatøren hun er, med et gammelt amatørkamera. Da er det meningsløst å forsøke å selge henne svindyre proffobjektiv.

Lenke til kommentar

At noen hos Japanphoto er inkompetent er det ikke mye tvil om, i alle fall i markedsføringsavdelingen. Fikk en epost med tilbud om å "fremkalle" 17. mai-bilder. Tror de mente at jeg kan skrive dem ut hos dem. Det nærmeste "fremkalling" man kommer med digitalt kamera er å gjøre om råfiler til et format som kan skrives ut. 

Det er det som kalles markedsføring. Om 95% av befolkningen forbinder det med ordet "fremkalle", er det det som vil gi best resultat å vise til. Markedsføringsavdelingens oppgave er å selge tjenesten, ikke å skolere.

Lenke til kommentar

Blir ikke imponert av den kundebehandlingen....

Konkludere med ødelagt objektiv når det er snakk om skrufokusoptikk på D5000 blir litt søkt. Dette burde man vite når man selger fotoutstyr. 

Med å tilby optikk til over 20.000,- først, virker optikken til 13-14.000,- billigere hvis man ikke har greie på dette. 

Både 24-70 og 17-55 er super optikk til D5000 for all del. Men dette er proff/entusiast utstyr.

Bakkekontakten er ikke helt til stedet virker det som. Og det synes som betjeningen har forsøkt å utnytte kunden. 

Endret av TOH65
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...