Gå til innhold

Bør jeg oppgradere til iPhone 6?

Anbefalte innlegg

Jeg ser mye film, spiller en del, redigerer bilder og videoer, tar bilder, etc. Har en iPhone 5c. Gikk fra Samsung s3, og forandringen var stor! Alt ble klarere og skarpere og alt ser.. Bra ut. Men skjermen er så liten, hehe. Helt grei å bruke, men blir litt knørvete. F.eks. tastaturet, skriver hele tiden feil.

Er det kanskje lurt å kjøpe meg en iPhone 6? Er det en god mobil? Jeg vil ikke bli skuffet av å bytte, så vil vite om selve mobilen er bra til mitt bruk. Setter pris på lyse, klare og skarpe bilder og god nok batteritid (det trenger ikke holde veldig lenge, men vil ikke lade tlf to ganger daglig heller).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Apple slipper nye mobiler en gang i året, og de siste årene har dette vært gjennomført i midten av september. Ettersom de ikke setter ned prisene på produktene sine før de lanserer nye produkter, hadde jeg kanskje vurdert å vente med å kjøpe iPhone 6 (eller iPhone 6s/iPhone 6c) til lanseringen i høst.

MacRumors har forøvrig en egen "Buyer's Guide" det kan være verdt å følge med på når planlegger å kjøpe nye produkter fra Apple.

Edit: Har selv en iPhone 6, og er fornøyd med den. Men når det kommer til skjerm, spesielt til filmtitting/spilling på mobilen, så regnes Samsung sine Amoled skjermer for å være svært gode. (Nå takler ikke jeg annet enn "Vanilla" Android, så Samsung er sånn sett uaktuelt, men gode skjermer det har de!). Utvalget av større telefoner (populært kalt Phablets) er også veldig mye bedre for telefoner som kjører Android.

Endret av blured
Lenke til kommentar

Når bør jeg da eventuelt selge min 5c? Vil jo få litt for den, tenker jeg.

Trenger ikke det beste, men noe som er bra nok. Er enda litt usikker... Vil prøve meg på en til iPhone. Har trivdes godt med den så langt, sett bort i fra den lille skjermen - fine funksjoner, nydelig og enkelt design, osv.

Lenke til kommentar

Regner ikke med at du vil klare deg uten, så sånn sett er det vel uaktuelt å selge den før du går til innkjøp av ny mobil? Men om du klarer deg uten noen uker, så vil du få mest for den om du selger den rett før 6s lanseres til noen som ikke er klar over at Apple straks lanserer en ny modell...

Når 6s kommer i høst, så vil den antakelig bli priset til det samme som 6 koster nå (6600 + 1000 for hver oppgradering av lagringsplass), og iPhone 6 vil bli priset tilsvarende det 5s koster nå (5600 + 500 for hver oppgradering av lagringsplass). Du vil med andre ord spare 1000 kroner med å vente til i høst om du ønsker 16GB lagring, og 1500 om du ønsker 64GB lagring (gitt at de beholder de samme prisene).  Så får det være opp til deg om det er verdt å vente så lenge =)

Personlig er jeg også fornøyd med iPhone. Men nå tilhører jeg antakelig et lite mindretall som faktisk liker å bruke iTunes til synkronisering av musikk/film (hvordan overføre .mkv) / bøker / pocasts / lydbøker / bilder / osv. I tillegg så arbeider jeg på en Macbook, så da er telefon og datamaskin svært tett knyttet sammen. Men hadde jeg sittet på Windows, så hadde jeg nok valgt Android.

Lenke til kommentar

Ok! Jeg blir nok å gjøre det samme som nå;nedbetalingsordning. Så prismessig er jeg ikke så veldig nøye. Slipper å miste alt på samme tid, hehe... Men får se. Greit å spare penger også.

I forhold til 5c eller 5, er nr 6 bedre når det kommer til skjerm, eller på ca lik linje? I så fall kjøper jeg iphone 6! Har ikke så alt for mange andre "krav" egentlig. Så lenge skjermen er like bra eller litt bedre. Synes Samsung s3 hadde uklart og mørkt bilde når jeg så film.

Kommer nok ikke gå over til Samsung/Android igjen med det første. Selv om mange har bedre skjermer. Har fått smaken på iphone

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er vesentlig forskjell i skjerm størrelse fra iphone5 til iPhone6

Jeg kunne aldri tenke meg iPhone 5 selv når jeg kom fra 4.8" og 5" android. Men bruker iPhone 6 vanlig nå , og det passer perfekt og er lommevennelig i tillegg.

iphone-4-5-6-images-sheet-screensize-rig

iPhone_5s_vs_iPhone_6.jpg

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...