Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

engelsk eksamen i morgen

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har engelsk eksamen i morgen, og lurer på hvordan jeg skal forberede meg på mest mulig måte? Har allerede lest gjennom forberedelsesheftet, skrevet ut kilder som har med temaet å gjøre (Challenges and changes), sett på engelske filmer og notert ned noen engelske ord og uttrykk. 

Har også et annet problem, og det er at jeg i det siste har fått nesten helt skrivesperre? For bare noen mnd siden kunne jeg komme på masse idéer og skrive fortløpende (men grundig) på oppgavene, og nå merker jeg at det tar litt lenger tid enn vanlig. Historiene blir heller ikke like bra.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Jeg har engelsk eksamen i morgen, og lurer på hvordan jeg skal forberede meg på mest mulig måte? Har allerede lest gjennom forberedelsesheftet, skrevet ut kilder som har med temaet å gjøre (Challenges and changes), sett på engelske filmer og notert ned noen engelske ord og uttrykk. 

Har også et annet problem, og det er at jeg i det siste har fått nesten helt skrivesperre? For bare noen mnd siden kunne jeg komme på masse idéer og skrive fortløpende (men grundig) på oppgavene, og nå merker jeg at det tar litt lenger tid enn vanlig. Historiene blir heller ikke like bra.

Hei. Ett tips er å spise/drikke noe mens du tenker på noe helt annet. Feks. hva du skal senere eller hva du skal gjøre i sommerferien. Ett annet tips er å tenke at hovedpersonen (han/hun du skriver om) skal stå opp, så skal du velge klær, etterpå skal han/hun gå ned trappen og ut på gaten, kanskje møter han/hun noen der osv... Eller på kortsvar setter du deg korte mål hele tiden. Ikke tenk at du skal på skolen og sitte i hele fem timer og skrive en LANG tekst, sett heller korte mål som sagt. Hvis du tenker du skal sitte i fem timer og skrive får du veldig fort skrivesperre. Og hvis du får det; luft deg, spis, drikk, tenk på noe annet osv... i fem til ti minutt.

Håper det var litt til hjelp ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...