Thor. Skrevet 18. mai 2015 Del Skrevet 18. mai 2015 Min bror har endelig fått på plass ny bilstereo og sub. Jeg prøvde nå å stille inn lyden men uansett hva jeg gjør så blir mellomtone og vokal borte. Denne equalizeren oppfører seg annerledes enn de andre jeg har justert tidligere. Og selv preset på equalizer som heter vocal mangler vocal. Bilen er en Subaru Legacy 2005, originale høyttalere i dører. Alle lyder under 100HZ sendes til SUB, alle over 100HZ sendes til dørhøyttalere. Før bytte av stereo fra original til 2din så var lyden helt fin. Sidehøyttalere er ok. Så her ser dere EQ. Den har Low, Mid, High Også har den underfdrekvenser som listet under søylene 4 første på low, 4 neste på mid osv.. Også velger du hvor bredt spekter du vil stille, narrow 1 og 2, wide 1 og 2 og hvor mye over eller under normalen du vil justere frekvens. Når du gjør dette følger frekvensene ved siden av valgt frekvens med i en bue tilsvarende foregående valg. Samme hvordan jeg leker meg med mid og high så mangler vokal. Spilte av lyd via AUX tilkoblet mobil og bærbar. Hva kan jeg prøve videre? Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 18. mai 2015 Del Skrevet 18. mai 2015 Sikker på at alle høyttalere er tilkoblet? Om det var en spesial spiller for bilmerket, så kan det jo hende den har hatt egne utganger til alt av høyttalere? F.eks at mellomtone og diskanter er delt opp, eller lignende. Foreldrene mine leverte inn en tidligere bil til et firma som drev med bilstereo montering. Dette var en Chevrolet Suburban, og spilleren som ble montert var en ganske dyr Alpine spiller. Her endte dem opp med at høyttalerne i dørene bak ikke fungerte, og bilen ble levert inn igjen.. dem fant ikke hva hva problemet var. Så kjørte dem til en annen montør, en som drev hjemmefra. Han fant fort ut at høyttalerne bak hadde egen utgang på spilleren (ikke noe slags aktivt system, var bare flere kanaler i original spilleren). Så der endte dem opp med å ettermontere en forsterker, samt et par 12" subber. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 18. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2015 Hvor mye vokal kommer ut fra diskantelementene? Kanskje der problemet ligger? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå