Laserflip Skrevet 18. mai 2015 Del Skrevet 18. mai 2015 Har nylig byttet til Tele2 pga nytt mobilkjøp, etter mange år med Chess og NetCom. Betaler 199/mnd og får 1gb data. Merket ugler i mosen allerede første uka da jeg fikk varsel om at jeg nærmet meg grensen (jeg bruker ekstremt lite data og har aldri fått slike varsler før). Gikk ut ifra at jeg ville nå grensen og så ikke få mer data (evt måtte bekrefte at jeg vil ha mer data og betale for det, kjøpe en ny "pakke" eller lignende). Så får jeg neste regning og ser plutselig at de har ført opp 299 kr for "ekstra data". Dette helt uten at jeg har fått bekreftelse på at jeg har gått over grensen og må betale mer. Jeg bruker helt minimalt med mobilnett (aldri betalt ekstra for mobildata gjennom alle årene jeg har hatt smartphone) og syns regningen var litt i overkant... men skal vel ikke påstå at jeg, i motsetning til alle andre vanlige kunder, har total oversikt over hvor mange mb jeg bruker på å lese en mail, sjekke en nettside, etc... vet bare at det virker helt absurd at jeg plutselig skal betale så mye for data. Har mobilselskaper lov til å bare trekke så mye de vil hvis du bruker en viss mengde data du ikke er klar over før det er for sent? I så fall kan jo neste regning være på 2000 kr liksom, jeg har jo ingen sak når jeg ikke kan bevise hvor mye data jeg bruker... Det jeg har gjort nå er jo bare å skru av mobildata i panikk og grue meg til å ta kontakt med de for å få det klassiske "du har alt ansvaret og ingen rettigheter" svaret. Vet noen om jeg har rettigheter til å klage eller hva jeg kan gjøre? Kanskje dette er vanlig og alt er min feil, men synes det sier litt at jeg aldri hadde dette problemet på over 5 år med chess og netcom. Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 18. mai 2015 Del Skrevet 18. mai 2015 Les kontrakten og vilkårene for abonnementet ditt. Tror det skal være slik at du må bestille ekstra datapakke. Men hvilken telefon har du? De fleste mobiler jeg veit om har en funksjon som teller antall ringeminutter og datatrafikk. Tilogmed splittet slik at du kan se hvilke tjenester som spiser all dataen. Den er riktignok ikke supernøyaktig, så det er operatørens teller som er riktig. Lenke til kommentar
Oter Skrevet 18. mai 2015 Del Skrevet 18. mai 2015 og ikke kjører du oppdateringer av telefon/programmer over mobilnettet heller? siste oppdateringen på min note 4 var på 990MB,+ alle programmer som blir oppdatert omtrent hver dag Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 18. mai 2015 Del Skrevet 18. mai 2015 (endret) Du kan ikke forvente at mobilselskapet skal holde deg i hånden. Makspris på datatrafikk Som en ekstra trygghet for kundene våre har vi makspris på datatrafikk hvis du bruker mer MB enn det som er inkludert i ditt pakkeabonnement. Denne maksprisen gjelder både i Norge og i Sverige. Maksprisen på Tele2 Medium er 299,-/mnd. MB 1,99 Det vil si at du minst har brukt cirka 150mb over din kvote på 1GB. Noe som slett ikke er vanskelig i våre dager. Logg inn og sjekk databruken din, sett sperre på telefonen osv. Endret 18. mai 2015 av ^fmj Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 18. mai 2015 Del Skrevet 18. mai 2015 Android? Ta tilbake kontrollen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå