Aasgaard Skrevet 18. mai 2015 Del Skrevet 18. mai 2015 Stort nærmere racingopplevelsen kommer du ikke uten å lukte gummi og motorolje.ANMELDELSE: Project CARS Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 18. mai 2015 Del Skrevet 18. mai 2015 (endret) Linken til anmeldelsen er ikke koblet Slik da er alt iorden! Endret 18. mai 2015 av LarZen Lenke til kommentar
aleksander_sk Skrevet 18. mai 2015 Del Skrevet 18. mai 2015 En liten advarsel ang ratt og pedaler: sjekk nøye om det fungerer før du kjøper spillet til PS4. Har Fanatec GT3 RS-ratt og det har store problemer med dødsone i Project CARS. Håper de fikser det snart! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl Skrevet 18. mai 2015 Del Skrevet 18. mai 2015 bra dere ikke nevner at det er det mest realistiske bilspillet, for det er det ikke. kanskje på graffikk, men ikke kjøring. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513 Skrevet 18. mai 2015 Del Skrevet 18. mai 2015 En ting jeg synes bør være med i anmeldelser er minimums systemkravene. Lenke til kommentar
JoseCuervo Skrevet 18. mai 2015 Del Skrevet 18. mai 2015 Supert spill. Ventetida blir kortere mens jeg venter på Forza Motorsport 6 Lenke til kommentar
.AN.XVIII.IV:. Skrevet 18. mai 2015 Del Skrevet 18. mai 2015 Bare jeg her som synes kjørefysikken i dette spillet var litt rævva? Assetto Corsa er 100 ganger så mye bedre på akkurat det. 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl Skrevet 18. mai 2015 Del Skrevet 18. mai 2015 Bare jeg her som synes kjørefysikken i dette spillet var litt rævva? Assetto Corsa er 100 ganger så mye bedre på akkurat det. ja du har riktig, jeg vil si at å kalle det ræva er feil, det er bedre en mange andre spill, men det er langt fra Arsetto corsa 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg Aasgaard Skrevet 18. mai 2015 Forfatter Populært innlegg Del Skrevet 18. mai 2015 Det er bevisst at jeg ordlegger meg som jeg gjør angående realisme og at jeg ikke setter det opp mot iRacing eller Assetto Corsa direkte. For oss som ikke har kjørt hundrevis av runder i diverse racingrigga ekstrembiler i virkeligheten, synes jeg det er ryddigere å snakke om hvorvidt ting føles troverdig enn å forsøke å rangere realismen på sviktende grunnlag. De fleste av oss må vel innrømme at vårt inntrykk av hvordan f.eks. en Formel-bil skal føles baserer seg på erfaringer fra andre spill. Det hadde vært veldig interessant å plassere en racingfører uten særlig erfaring med simulatorer foran et lite utvalg. Noen tror at en simulator må være vanskelig. Det er jeg ikke nødvendigvis enig i. Mange av disse bilene kunne hvem som helst kjørt i ok driv rundt en bane. Det formidler Project CARS ganske godt. Det er vanskelig å pushe bilen til det maksimale, men spillet forteller effektivt hvor grensene går og hva som skjer. Assetto Corsa synes jeg føles mer klinisk og matematisk. Kanskje litt i overkant. Det er meget mulig det bare er en smakssak, men jeg synes det mangler litt "liv", hvis det gir noen mening? Jeg tror det er kombinasjonen Project CARS har av en fysikkmotor det er mulig å tro på, kombinert med lyd og utseende som på sitt beste nesten får deg til å glemme at det er et spill. Uansett hvilket spill som måtte simulere ulike systemer best (trolig har de alle sine styrker og svakheter) mener jeg i alle fall at Project CARS hører til "der oppe" og at det er fint med flere alternativer. Jeg anbefaler også å lese litt i kommentarene fra førerne som det er linket til i omtalen. Det er ganske interessant lesestoff hvis man er interessert i racing og spillutvikling. 12 Lenke til kommentar
Bruker-163290 Skrevet 18. mai 2015 Del Skrevet 18. mai 2015 (endret) Men lyden er på noen bilmodeller svært dårlig. Edit: Dette er ikke god lyd mister. Hør når han girer opp, latterlig dårlig gjennomført. Hrøes ut som et 15 år gammelt spill. Endret 18. mai 2015 av Mammakamelen Lenke til kommentar
Aasgaard Skrevet 18. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2015 (endret) Youtube er vel ikke det beste for å sammenligne lydkvalitet, men enig i at det var litt kjedelig lyd på den der. Turbodempa skal den vel være, men i overkant. Helt uten detaljer er det imidlertid ikke, skru opp lyden med ok høyttalere så hører du det som vel er turboen(e) jobbe i bakgrunnen. Her er litt forskjellige motorer: En gammel demo av motorlydene: Denne Ginettaen kjente jeg igjen på lyden etter å ha hørt bilen én gang på bane (litt mye vindstøy og andre bilers motorlyder til å høre detaljene): Endret 18. mai 2015 av Aasgaard Lenke til kommentar
Stoddart Skrevet 19. mai 2015 Del Skrevet 19. mai 2015 Jeg anbefaler også å lese litt i kommentarene fra førerne som det er linket til i omtalen. Det er ganske interessant lesestoff hvis man er interessert i racing og spillutvikling. Men samtidig utrolig lite objektivt da det er personer som har vært direkte involvert i utviklingen av spillet. Utenom at det gjør spillet noe mer spesiellt enn alle andre racingspill som har hatt profesjonelle førere til å guide de rundt. (Som Verdensmester i WEC og F1-Tester Anthony Davidson med F1 2010). Mye av problemet med Project CARS er enkelt og greit hypen rundt spillet. Investormodellen de startet med, gjør at man ikke får en "vanlig" early access fanbase, men en haug av personer, som faktisk forventer penger i retur - og dermed er ekstremt interessert i å få vist alt som kan være positivt, og prøve å blokke vekk alt som kan være negativt (som man ser på mange stor simracingsider, hvor moderatorer, og staff er ansatte/store investorer i SMS/pCARS). De dro inn godt over 3 mill USD, før det ble stoppet i England, da det ble litt juridiske problemer med investeringsmodellen. Men det var personer som hadde investert flere hundre tusen USD selv i spillet. Da er det klart at de har ett annet mål, enn å være med å utvikle ett spill til det mest realistiske. Men det uten tvil at det beste vil gjøre å styre spille i en retning som gir mest salg, ikke realisme. Det er veldig mange bugs i spillet, fortsatt. Som ikke blir nevnt i anmeldelsen, og ønske en bedre flerspiller er vel ganske pent sagt. En simulator trenger absolutt ikke være vanskelig, eller "glatt" for å være realistisk. For det er alt annet enn realistisk! Ellers så er FFB litt... uhm, til tider, og i enkelte viktige områder, ikke-eksisterende på en del ratt, det må jobbes mye med å få en god FFB, som ofte må byttes om mellom biler, og ingen støtte for 3 skjermer. Det er en veldig god base, men det er også utrolig mye bugs og småplukk som er, for meg, ganske ufattelig at ikke 80k medlemmer av WMD har klart å luket ut. Spørsmålet er vel hvorvidt SMS bygger videre på denne basen, eller hopper fint videre til pCARS 2 som de allerede planlegger forum for. Anyway, en veldig god utfordrer for GT og Forza. Også får man tro de selger nok kopier til at investorene i det minste får tilbake pengene sine, og kanskje litt til. 1 Lenke til kommentar
Bruker-163290 Skrevet 19. mai 2015 Del Skrevet 19. mai 2015 Youtube er vel ikke det beste for å sammenligne lydkvalitet, men enig i at det var litt kjedelig lyd på den der. Turbodempa skal den vel være, men i overkant. Helt uten detaljer er det imidlertid ikke, skru opp lyden med ok høyttalere så hører du det som vel er turboen(e) jobbe i bakgrunnen. Dette er hørt/opplevd i spillet, så fant jeg videoer som bekreftet på youtube. Datalyden er veldig til stede i mange modeller, selvom noen av de du postet har helt ok lyd. Dette er ikke et nytt felt hvor de pløyer opp for resten av bilspillverden, dette er noe folk har fått til i årevis. Jeg legger ved enda en video av det jeg mener er datalyd (spesielt når man bytter gir eller øker/senker turtallet fort). Dette problemet var så merkbart at jeg hørte det på den første videoen. I mine ører er dette en snarvei i et ellers meget seriøst forsøk på å bli kongen på haugen innen motorsport på pc. Hør hvordan lyden tidvis "dataklikker" her: Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 19. mai 2015 Del Skrevet 19. mai 2015 Nå er vel den videoen der fra en tidligere build å ikke det ferdige spillet så det i seg selv gjør jo det hele ikke helt gjeldende. Denne dataklikkingen du snakker om kan for meg hørest og se ut som er lyder av at bilen slår nedpå i det den treffer ujamnheter i veien. R18 TDI har jo og en diesel motor som ikke er de mest spennende motorenne rent lydmessi da de ikke revver så fryktelig høyt. Totalt sett synst jeg lyd designet i PCARS er helt suverent, som resten av spillet. At selværklerte simulator eksperter mener det er et arkadespill for barn er noe av det teiteste jeg leser, men på akkurat det punktet synst jeg Aasgaard oppsummerte ganske greit. 1 Lenke til kommentar
Bruker-163290 Skrevet 19. mai 2015 Del Skrevet 19. mai 2015 Jeg hørte dette problemet i spillet Evil. Lydøroblemet jeg snakker om har med skiftingen av gir å gjøre, det er veldig dårlig utført. Jeg kan lage en opsummering av problemet når jeg kommer hjem, med forklaring. Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 19. mai 2015 Del Skrevet 19. mai 2015 Er det lydenne som oppstår en del av mellom 1:05 til 1:12 eksempelvis og fra 3:01 og litt utover du tenker på som "dataklikkinger" ? Eller er det noe annet? Jeg mener vertfall at dette helt klart er at bilen slår nedi veien, da det og korresponderer med hvordan bilen beveger seg i filmen, disse Le Mans bilene har knapt bakkeklaring, så at det blir litt karroseri kontakt med veien er vel bare naturli. 1 Lenke til kommentar
Stream Skrevet 19. mai 2015 Del Skrevet 19. mai 2015 En simulator trenger absolutt ikke være vanskelig, eller "glatt" for å være realistisk. For det er alt annet enn realistisk! Ellers så er FFB litt... uhm, til tider, og i enkelte viktige områder, ikke-eksisterende på en del ratt, det må jobbes mye med å få en god FFB, som ofte må byttes om mellom biler, og ingen støtte for 3 skjermer. Det er en veldig god base, men det er også utrolig mye bugs og småplukk som er, for meg, ganske ufattelig at ikke 80k medlemmer av WMD har klart å luket ut. Spørsmålet er vel hvorvidt SMS bygger videre på denne basen, eller hopper fint videre til pCARS 2 som de allerede planlegger forum for. Anyway, en veldig god utfordrer for GT og Forza. Også får man tro de selger nok kopier til at investorene i det minste får tilbake pengene sine, og kanskje litt til. FFB-problemene er omtrent like i pCars og Assetto Corsa for min del (mye risting i rattet når man skal kjøre rett frem). Men jeg har ingen problemer med 3 skjermer. Selv menysystemet støtter jo 3 skjermer i pCars. Opplever også god framerate selv på 3 skjermer (noe man virkelig ikke får i rFactor2). Nå har jeg faktisk ikke prøvd spillet i særlig mange timer etter release (mest early access), men jeg synes kjørefølelsen generelt sett er fin og forutsigbar. For noen uker siden kjørte jeg GT3-biler på Monza i pCars, Assetto Corsa, iRacing og RaceRoom Racing Experience. Prøvde å sammenlikne litt mellom spillene (med default setup). Av de 3 er AC det spillet som er mest lettkjørt med veldig stabile biler. Rundetidene man oppnår er ganske så like (litt under 1:50). I pCars og iRacing må man være langt mer forsiktig når man kjører over kerbs etc. Har også testet AC og pCars med GT3-biler på Nordsløyfa. Der må man virkelig være forsiktig mange steder i pCars, mens AC er veldig tilgivende over bakketopper og kerbs. Uansett synes jeg alle disse spillene er morsomme å kjøre, men de har noen forskjeller. Både pCars og AC mangler en del når det gjelder multiplayer. Det er nok det største ankepunktet. Når det gjelder patching og nytt innhold så er det vanskelig å si hva som skjer med pCars. Det at de allerede har pCars2 planlagt kan nok gjøre at vi må vente lenge på en del funksjonalitet. 1 Lenke til kommentar
Aasgaard Skrevet 19. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2015 (endret) Jeg anbefaler også å lese litt i kommentarene fra førerne som det er linket til i omtalen. Det er ganske interessant lesestoff hvis man er interessert i racing og spillutvikling. Men samtidig utrolig lite objektivt da det er personer som har vært direkte involvert i utviklingen av spillet. Utenom at det gjør spillet noe mer spesiellt enn alle andre racingspill som har hatt profesjonelle førere til å guide de rundt. (Som Verdensmester i WEC og F1-Tester Anthony Davidson med F1 2010). Mye av problemet med Project CARS er enkelt og greit hypen rundt spillet. Investormodellen de startet med, gjør at man ikke får en "vanlig" early access fanbase, men en haug av personer, som faktisk forventer penger i retur - og dermed er ekstremt interessert i å få vist alt som kan være positivt, og prøve å blokke vekk alt som kan være negativt (som man ser på mange stor simracingsider, hvor moderatorer, og staff er ansatte/store investorer i SMS/pCARS). De dro inn godt over 3 mill USD, før det ble stoppet i England, da det ble litt juridiske problemer med investeringsmodellen. Men det var personer som hadde investert flere hundre tusen USD selv i spillet. Da er det klart at de har ett annet mål, enn å være med å utvikle ett spill til det mest realistiske. Men det uten tvil at det beste vil gjøre å styre spille i en retning som gir mest salg, ikke realisme. Selvfølgelig er de ikke upartiske. Men har du faktisk lest dokumentet? Som sagt er det ganske artig lesestoff. Det spesielle er jo at det gjøres tilgjengelig. Når det gjelder finansieringsmodellen er jeg enig i at den kanskje kan føre til mer hype. Men hvis man lar hype (eller hva Assetto Corsa fans mener for den saks skyld) påvirke hva man synes om et spill er man på villspor. Sånn er bransjen. EA har muskler til å skape mye mer hype om spillene sine. Å kjøpe spill basert på hype er i der hele tatt en dårlig idé. Forskjellen er at jeg tror de aller, aller fleste som puttet penger på Project CARS gjorde et fordi de ville ha en troverdig racingopplevelse og trodde det var noe som var verdt å satse på. Ikke fordi markedsanalyser og fokusgruopper tilsa det, slik de store utgiverne jobber. Endret 19. mai 2015 av Aasgaard Lenke til kommentar
espenta Skrevet 19. mai 2015 Del Skrevet 19. mai 2015 En liten advarsel ang ratt og pedaler: sjekk nøye om det fungerer før du kjøper spillet til PS4. Har Fanatec GT3 RS-ratt og det har store problemer med dødsone i Project CARS. Håper de fikser det snart! Er det Force Feedback dødsone du sliter med? Denne kan fjernes under settings for FFB. Lenke til kommentar
espenta Skrevet 19. mai 2015 Del Skrevet 19. mai 2015 Bare jeg her som synes kjørefysikken i dette spillet var litt rævva? Assetto Corsa er 100 ganger så mye bedre på akkurat det. Jeg foretrekker fysikken i PCars over AC, men det krever litt mer tweaking av FFB på noen biler. AC har jo f.eks canned effects på curbs og ujevnheter, mens PCars simulerer den faktiske overflaten. PCars er mer realistisk etter min mening. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå