Darkbill Skrevet 18. mai 2015 Del Skrevet 18. mai 2015 Har et par med Fusion marinehøytalere i båten, 100W/260W RMS/Maks koblet på en forsterker på 100W/200W RMS/Maks, 7" med diskant i midten. Fra høytaleren kommer det ut små ledninger til diskanten, men nå etter en helg med mye lyd på full guffe har høytalerene sluttet å fungere, men fungerer når jeg rører på eller flytter på diskantledningene. Hva er årsaken til problemet mon tro? Høytalerene skal jo tåle det jeg har hatt på, og har ikke hatt på overdrevent bass 4/6, loudness på mid og equalizer på powerfull. Ingen skurring selv på maks lyd så virker jo som om de bare ble ødelagt uten grunn? https://www.dropbox.com/s/rnaszze1wnrsz0y/received_814441485312850.mp4?dl=0 Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 18. mai 2015 Del Skrevet 18. mai 2015 Ledningen har løsnet, dårlig kontakt. Har sett lignende på andre høyttalere. Kan muligens loddes på, hvis man er flink til å lodde. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 18. mai 2015 Del Skrevet 18. mai 2015 Videoen fungerer ikke. Men det kan hende spolen har løsnet fra membranen, eller at tråden i spolen har brent nesten helt av slik at det er dårlig kontakt. Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 19. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2015 Hmm, rart. Høytalerene skal jo tåle det. Forsterkeren er en ny Pioneer 8604 og er ikke særlig mye innstillinger jeg kan ha køddet til der. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 19. mai 2015 Del Skrevet 19. mai 2015 Det har ikke nødvendigvis noe med hva de tåler å gjøre. Dårlig kontakt kan oppstå overalt. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 19. mai 2015 Del Skrevet 19. mai 2015 Det at høyttalerne tåler mer effekt enn forsterkeren kan levere (på papiret) er ingen garanti for at de ikke kan bli sprengt. Det er lekende lett å sprenge høyttalere med svake forsterkere. Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 19. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2015 Aldri lurt å invitere russejenter inn i båten og la dem styre musikken nei. Virker ikke som lyden er sprengt eller dårligere dog, kun at de ikke funker i det hele tatt. Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 27. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2015 (endret) Er det slik at hvis jeg velger 2 kanal på forsterkeren at effekten blir 2x300w? Selv om jeg ikke har kablet høyttalerne i bromodus, men begge til kanal ASide 14 i manualenhttp://www.pioneerelectronics.com/StaticFiles/Manuals/Car/GM-D8604_OwnersManual100112.pdf Endret 27. mai 2015 av Hårek Flettet 2 innlegg Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 27. mai 2015 Del Skrevet 27. mai 2015 Du må selgfølgelig koble høyttalerne i bromodus for å bruke bromodus. Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 27. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2015 Da bør det ikke være problemet, Fusion nevnte dette. Gain står på NORM, filter på forsterker av. Bass boost på radioen +2, EQ på powerfull, loudness på low, og HPF på 125hz -6... satser på at høytalerene overlever nå? Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 29. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2015 Samme skjedde med nye høytalere.. hm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå