Gå til innhold

Svært forsinket leveranse. Hvilken rettigheter har jeg?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg bestile to vaser fra Scandinavian Design Senter for ca. en uke siden. Noen dager etter bestillingen får jeg en mail fra nettsiden om at varen var utsolgt fra lageret (noe jeg ikke fikk beskjed om da jeg bestilte), noe som medførte en forsinket leveranse på rundt 2 mnd. Jeg vil altså ikke motta varen før i begynnelsen/midten av juli.

Jeg ba om å få kansellert bestillingen eller få avslag i prisen. Det eneste de kunne tilby meg var 10% avslag på neste bestilling, noe jeg syntes er for dårlig! Hvilke rettigheter har jeg i denne saken? Kan jeg kreve å få kansellert bestillingen og refundert pengene? Dette skulle være en bursdagspresang, som nå blir svært forsinket, noe jeg ikke er interessert i.

På forhånd takk for svar! 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spørs vel om selgeren har markedsført seg mot norge.

Cdon, dustinhome er eksempler på svenske nettbutikker, men de har også en norsk avdeling.

Så de følger norske lover uansett.

http://forbrukereuropa.no/no/handel/31-handel/handle-i-utlandet/etter-handel/53-etter-handel

I et EU land gjelder nok EU lovverk. Men det er dårlig rettigheter en i norge.

Denne nettsiden har en norsk avdeling med norsk tekst, så da gjelder altså norske lover?

Ser forøvrig at produktet fortsatt ikke er merket som utsolgt på nettbutikken. Syntes hele opplegget virker useriøst.

Lenke til kommentar

Ja da burde norske lover gjelde, du kan også lese betingelsene i nettbutikken.

Ofte står det klart på norsk om det følger norsk lovverk.

Men jeg tror også det, ikke er helt seriøst nettbutikk.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Du sier du har bestilt, men har du også forhåndsbetalt hvor betalingen har gått gjennom?

Det har jeg faktisk ikke sjekket enda, men jeg er 99% sikker på at betalingen er utført, ja. 

Sjekk, hvis den fortsatt kan trekkes hadde jeg gjort det og sendt en mail at du avbestiller, evt. ref spesifik lov.

Hvis den allerede har gått gjennom, krev avbestilling og full refundering.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...