Ragnar Skj Skrevet 18. mai 2015 Del Skrevet 18. mai 2015 Telemarkskanalen - slusene Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 18. mai 2015 Del Skrevet 18. mai 2015 V1 sendte faktisk tankene heller ti Dalslands kanal i Sverige der mange sluser hadde slike små røde stuer. Tror jeg var gjennom slusa i V2, men ikke sikker da disse slusene jo ofte kan være like når man ser bilder. Roar Lenke til kommentar
Ovidia2 Skrevet 18. mai 2015 Del Skrevet 18. mai 2015 Jeg tenkte det samme som Roar her..tankene til Dalslands kanal i Sverige.. der jeg har bodd i nærheten i mange år. Flott dokumantasjon av slusemiljøet i flott vær med fine klare farger! Hilsen Tove Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 18. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2015 V1 sendte faktisk tankene heller ti Dalslands kanal i Sverige der mange sluser hadde slike små røde stuer. Tror jeg var gjennom slusa i V2, men ikke sikker da disse slusene jo ofte kan være like når man ser bilder. Roar Dette skal være Vrangfoss sluser, 75 km fra Dalen og 30 km fra Skien, 59 m over havet i den ene enden og 36 m i den andre. Den røde stua innbiller jeg meg kan være vokterbolig e.l. I denne serien er det nok lagt mer vekt på det illustrasjonsmessige enn det fototekniske, selv om det også er lagt vekt på at bildene skal være severdige. Skj Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 18. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2015 Jeg tenkte det samme som Roar her..tankene til Dalslands kanal i Sverige.. der jeg har bodd i nærheten i mange år. Flott dokumantasjon av slusemiljøet i flott vær med fine klare farger! Hilsen Tove Takk for din hyggelige kommentar. Kan arrestere deg på et lite punkt. Det var gråvær denne dagen, derfor ingen struktur og detaljer å spore på himmel. V3 som ble tatt dagen etter på vår sykkeltur var regnfull, og du kan se at vann renner ned langs bautaen. Skj Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 18. mai 2015 Del Skrevet 18. mai 2015 Hei, Ragnar. En veldig fin bildeserie med tilhørende informativ følgetekst ! Arbeidet med Telemarkskanalen i årene 1854-92 representerer et visjonært og imponerende prosjekt i utbyggingen av samferdselveier i dette landet Ved ferdigstillelsen ble det 105 km lange kanalanlegget omtalt som "Verdens åttende underverk" i utenlandske aviser, og høydeforskjellen mellom Dalen og Skien er for øvrig på hele 72 meter ! M v h Albert. Lenke til kommentar
Torbjørn Milje Skrevet 18. mai 2015 Del Skrevet 18. mai 2015 Dette er også et fint bilde fra Telemarkskanalen hvor bildet har en fin beskjæring, fine farger og en god skarphet. Mvh Torbjørn Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 18. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2015 Hei, Ragnar. En veldig fin bildeserie med tilhørende informativ følgetekst ! Arbeidet med Telemarkskanalen i årene 1854-92 representerer et visjonært og imponerende prosjekt i utbyggingen av samferdselveier i dette landet Ved ferdigstillelsen ble det 105 km lange kanalanlegget omtalt som "Verdens åttende underverk" i utenlandske aviser, og høydeforskjellen mellom Dalen og Skien er for øvrig på hele 72 meter ! M v h Albert. Hei Albert, og hjertelig takk for ytterligere informasjon. Det er ganske imponerende byggverk tatt i betraktning når når kanalen ble bygget. Og så er det flott at kanalen og slusetrafikken fortsatt er i drift, nå riktignok mest i turistmessig øyemed. Skj Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 18. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2015 Dette er også et fint bilde fra Telemarkskanalen hvor bildet har en fin beskjæring, fine farger og en god skarphet. Mvh Torbjørn Hei Torbjørn og takk for din positive kommentar ! Skj Lenke til kommentar
MotoG Skrevet 18. mai 2015 Del Skrevet 18. mai 2015 En flott serie fra Telemarkskanalen. Litt av en bragd det har vært å bygge denne. Likte V2 best, med utsikten nedover Vrangfoss sluser. Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 18. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2015 En flott serie fra Telemarkskanalen. Litt av en bragd det har vært å bygge denne. Likte V2 best, med utsikten nedover Vrangfoss sluser. Hei, og takk for din kommentar! Skj Lenke til kommentar
Gjest Slettet+0987123 Skrevet 18. mai 2015 Del Skrevet 18. mai 2015 Flott billedserie av dette imponerende byggverket , fin komp og flotte farger. Mvh Alec Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 19. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2015 Flott billedserie av dette imponerende byggverket , fin komp og flotte farger. Mvh Alec Hei Alec og takk for din kommentar ! Skj Lenke til kommentar
okjo Skrevet 19. mai 2015 Del Skrevet 19. mai 2015 Kjekt å være med på turen gjennom vakker natur, flott og velfotografert Mvh Oddmund Lenke til kommentar
Rolf Kristensen Skrevet 19. mai 2015 Del Skrevet 19. mai 2015 Flotte bilder med interessant tekst. Jeg likte særlig bilde nr 2 godt. Mvh. Rolf Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 19. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2015 Kjekt å være med på turen gjennom vakker natur, flott og velfotografert Mvh Oddmund Takk for hyggelig kommentar, opplevelsesrikt og vakker natur: Ja. Skj Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 19. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2015 Flotte bilder med interessant tekst. Jeg likte særlig bilde nr 2 godt. Mvh. Rolf Takk for din kommentar Rolf ! Skj Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg