E Skrevet 17. mai 2015 Del Skrevet 17. mai 2015 Hallais. Tenker å skaffe meg en motorsykkel(klasse A2) men er usikker på hva jeg skal starte med. Har ikke så mye erfaring annet enn å ha kjørt scooter og bil. Leter en sykkel som ikke er så alt for dyr og noe som jeg kan lære litt av. Har og litt lyst til å lære meg å skru litt også. Har sett en del på Honda CB 500 syklene og lest at disse kan være fine som første sykkel da disse ofte er veteran og billig å eie med tanke på forsikring og deler osv. Problemet er vell det at denne blir sett på som klasse A og ikke A2? Har og sett på en del nye sykler og da blir det fort veldig dyrt føler jeg... tenker å bruke rundt 15k-30k på min første sykkel. Noen som har noen tips eller tanker rundt dette? Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 18. mai 2015 Del Skrevet 18. mai 2015 Litt over antydet budsjett, men har selv tittet endel på Suzuki GSR 600. - Dette er en veldig lettkjørt sykkel som fås både som mellomtung og tung, og med de siste avgiftskuttene bør du kunne få den ned mot 45k. Litt tynt på finn nå, men har ligget en god del ute både i fjor høst og for en mnds tid siden, så dukker nok snart opp flere. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 18. mai 2015 Del Skrevet 18. mai 2015 Hvilket bruk? Landevei, grus, langkjøring, bagasjeplass, passasjer, er du en svær Al slamp eller en flis, vinterkjøring, bykjøring, er gode lys viktig, etc Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 18. mai 2015 Del Skrevet 18. mai 2015 Tror kanskje jeg ville ha gått for en supermotard om du føler det passer din bruk. Det er sykler som kommer unna med å ikke ha allverdens av hester, og som fortsatt er veldig morsomme. Det er nok ikke den beste langtursykkelen da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå