Gå til innhold

Trådløst Stereo- og surroundanlegg

Anbefalte innlegg

Ikke at H70 er noen dårlig forsterker, den er helt ok. Men du trenger ikke gå lenger enn 500 opp, så finner du H80 som har en enda mer varm og behagelig lyd. Effektmessig spiller det vel liten rolle i en blokkleilighet, men du får en rett og slett nyere og bedre forsterker med innebygget DAC.

Små men gode trådløse høyttalere, som også kan henges på vegg finnes det mange av. Kan først og fremst anbefale mine egne, siden jeg har et års kjennskap til dem. Dynaudio Xeo 3. Finnes ikke for ofte på brukten, men det hender. Og nye heter de nå Xeo 4. Verdt en lytt om du har sjansen til å gå opp i mid-fi sjiktet på pris. I forhold til Proson er dette en åpenbaring.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare hyggelig.  Om høyttalerne helst skal være usynlige, så kan det være verdt å tenke på Dali Ikon On-Wall likevel.  De er mindre enn 15cm dype og kan lett dekkes av et par malerier når de ikke er i bruk.  På den annen side må maleriene selvsagt flyttes hver gang de skal brukes og det kan jo bli litt pes i lengden.

Tror det ser sånn ut nå jeg

Forsterker

Vegghøytalere likevel

Også på Sikt disse i front, men det venter jeg med. Prøver det jeg har først. Subwoofer er viktigere. Hehe. For det har jeg ikke. Men den fronthøyttaleren jeg har kan jeg også prøve først? Tror de var ganske bra i sin tid?

Men dette sklei litt ut fra temaet som var trådløse. Så da er det i grunn flaks at VG har en artikkel om det. I dag hadde de en artikkel om testen til Lyd og Bilde :)

Endret av Syltapp
Lenke til kommentar

Ikke at H70 er noen dårlig forsterker, den er helt ok. Men du trenger ikke gå lenger enn 500 opp, så finner du H80 som har en enda mer varm og behagelig lyd. Effektmessig spiller det vel liten rolle i en blokkleilighet, men du får en rett og slett nyere og bedre forsterker med innebygget DAC.

Små men gode trådløse høyttalere, som også kan henges på vegg finnes det mange av. Kan først og fremst anbefale mine egne, siden jeg har et års kjennskap til dem. Dynaudio Xeo 3. Finnes ikke for ofte på brukten, men det hender. Og nye heter de nå Xeo 4. Verdt en lytt om du har sjansen til å gå opp i mid-fi sjiktet på pris. I forhold til Proson er dette en åpenbaring.

Hehe. Den lista jeg nettopp lagde er endra. Hvis ikke forskjellen er mer enn det, kjøper jeg selvfølgelig 80 varianten. Regna med at forskjellen var større men at 70 egentlig holder for meg. Et sted er lyden god nok for å si det sånn....

Ja, de der Xeo-greiene var i finalen da jeg vurderte trådløse før jeg skreiv første innlegg her. Mye koster det å få trådløse bakhøyttalere, som i å bake de inn altså. Hva må man ha i tillegg? Eller mener du fire Xeo? 

Ok. Det frister å prøvelytte, men jeg veit at hvis jeg begynner så blir jeg heller aldri ferdig :)

Endret av Syltapp
Lenke til kommentar

Mista liksom litt "interessen" for musikk en stund, sliter med å finne noe særlig nytt jeg liker. Ikke at jeg har prøvd så mye heller, så da blir det det gamle da.

Hehe..Det er alderen... :rofl: ..bare å sjekke ut platesamlingene til eldre folk så forstår man at man ikke er alene om det..

Skulle ønske jeg klarte å høre på musikk på "samme måte som i gamledager" jeg...får ikke den samme følelsen lenger selv..Da skal jeg i tilfellet være godt bedugget først.. :ph34r:

Ja. Er ikke vanskelig å skjønne den. Meeen så har jeg også samla opp noen jeg liker på veien. Denne snappa jeg opp i Kroatia. Så noe nytt her det jo. Heller blitt til at jeg oppdager band fra rundt 70-tallet. Ted Nugent oppdaga jeg først for noen måneder siden, den første plata hans altså. Har finni ut at Mick Jagger solo er helt rå. Husker faren min hadde denne, ellers hørte ikke jeg noe mer til Dire straights før 1985 i med Brothers in Arms, som jeg ikke likte noe særlig. Mercyful Fate og King Diamond likte jeg ikke noe særlig før, men det gittarspillet... da venner man seg til resten og. REM har en del bra.... Bare for å ta temperaturen og sjekke spennvidden :)

Endret av Syltapp
Lenke til kommentar

Hehe. Den lista jeg nettopp lagde er endra. Hvis ikke forskjellen er mer enn det, kjøper jeg selvfølgelig 80 varianten. Regna med at forskjellen var større men at 70 egentlig holder for meg. Et sted er lyden god nok for å si det sånn....

Ja, de der Xeo-greiene var i finalen da jeg vurderte trådløse før jeg skreiv første innlegg her. Mye koster det å få trådløse bakhøyttalere, som i å bake de inn altså. Hva må man ha i tillegg? Eller mener du fire Xeo? 

Ok. Det frister å prøvelytte, men jeg veit at hvis jeg begynner så blir jeg heller aldri ferdig :)

Nettopp, ett sted er lyden god nok og det er meningsløst å doble prisen for å gå opp en prosent i kvalitet.

Xeo har ingen åpenbar grense for antall høyttalere pr hub. Greit for multirom, bakhøyttalere. De kan ta imot både digitalt og analogt signal (dvs huben tar imot). Fire høyttalere i samme rom blir rart for min del, lydbildet blir altfor rotete om den kommer i like kanaler foran og bak (i motsetning til surround-oppsett).

Prøvelytting er jo noe av det kjekkeste. :) Bare husk å ha med egen musikk, så du får frem forskjellene og ikke ender opp med at alle prøvene låter bra.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...