Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjøpe gammel bil

Anbefalte innlegg

Hellu :) En jeg kjenner fylte nylig 18.år, og han ønsker å kjøpe en gammel bil med lav km. Han så litt på denne bilen http://www.finn.no/finn/car/used/viewimage?finnkode=52398953og lurer på hvor mye det vil koste han ca. å få den 100% perfekt på norske veier. Han er ikke en fyr som kan mye om biler men interesserer seg i gamle biler.

På forhånd takk! 

Endret av flamethower1234
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+130498

Be han om å kjøpe noe mer moderne og pålitelig om han ikke kan skru. En ting er å skru på gamle biler og ha kunnskapen, noe helt annet er det å skaffe deler. For å være ærlig viste jeg ikke at DAF lagde personbiler engang før jeg så den annonsen, så deletilgangen vil nok være enda mindre. 

Lenke til kommentar

Jeg ville uten tvil ha gått for Forden. Det er en enkel konstruksjon og relativt godt skrudd. 

Rustarbeid krever mye tid, så du er nødt til å lære deg å sveise. Det blir kostbart å utbedre disse skadene å verksted.

DAFen har et sært sært trinnløst girsystem drevet av et metallbelte. Jeg mener det het "Variomatic". Som et resultat går denne bilen like fort forover og bakover. Så hvis du har lyst til å rygge i 80 km/t så er dette bilen for deg. Jeg ville ikke kjøpt den uten å sjekke at girsystemet fremdeles fungerer bra, ettersom både kompetanse og deler kan være vanskelig tilgjengelig.

Husk at gamle kilometertellere ikke går lenger enn til 99.999, så en bil som har 10.000 km på telleren kan ha gått mange hundre tusen kilometer.

Ole

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...