Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Audi a4 bakluke går i vranglås

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg  har en Audi a4 b6 2004 Avant utgave. Problemet er at bakluken ikke vil åpne hvis jeg trykker på den elektroniske knappen over skultlyset. Jeg hører den klikk lyden men døra går ikke opp når jeg drar. Det jeg må gjøre er å krype gjennom baksetene og dra den hengselen. Det skjer veldig ofte. Noen løsning? Tipper at det er mekaniske delen som er dårlig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bytte låsekasse på Audi bakluke har jeg gjort noen ganger med årene. Jeg tipper også at det er den mekaniske delen som sliter. Altså låsekassa.

Du burde uansett demontere trekket å titte litt selv. Kan jo være noe annet. Kjipt å bytte feil del.

Lenke til kommentar

Bytte låsekasse på Audi bakluke har jeg gjort noen ganger med årene. Jeg tipper også at det er den mekaniske delen som sliter. Altså låsekassa.

Du burde uansett demontere trekket å titte litt selv. Kan jo være noe annet. Kjipt å bytte feil del.

Hvordan finner jeg ut om det er den som er dårlig? Er det en svakhet med b6 utgaven? 

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Bruker av å til svigerbror sin A4 2004 mod. Må presse inn bakluka samtidig som man trykker inn knappen for at den skal åpne seg.

Gjør man det feil må man vente noen minutter å prøver igjen.

Ok men er det en feil med audi?

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Det enkleste er å holde inne "baklukeknappen" på bilnøkkelen.

Hvis luken åpnes og kan lukkes opp etter 2-3 sek. med denne knappen holdt inne, så er det mest sannsynlig defekt mikrobryter/selve trykkbryteren på bakluken.

Men hvis luken fremdeles er lukket/ikke lar seg åpne, så er det trolig lukelåsen som er defekt (den som griper an låsebøylen).

Endret av Duppsko89
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Bumper opp en gammel tråd.

Bruker av å til svigerbror sin A4 2004 mod. Må presse inn bakluka samtidig som man trykker inn knappen for at den skal åpne seg.

Gjør man det feil må man vente noen minutter å prøver igjen.

Har lenge slitt med at jeg ikke får opp bakluka på min A4 B6 hvis det er varmt og den står i sola. Men å presse inn bakluka mens man trykker fungerte! Har hatt mye frustrasjon med den luka :p

Lenke til kommentar

Bumper opp en gammel tråd.

Har lenge slitt med at jeg ikke får opp bakluka på min A4 B6 hvis det er varmt og den står i sola. Men å presse inn bakluka mens man trykker fungerte! Har hatt mye frustrasjon med den luka :p

Sikkert en temmelig vanlig feil da. Tror han byttet hele bryteren inni der og at det ble bra etterpå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...