Gå til innhold

Ikke bilde på TV-out

tommyt

Anbefalte innlegg

Hei

Vil gjerne se mine filmer på tv'en nede i stua, men det har oppstått et rart problem. Har et Asus VGA-Card Radeon 9600SE 256MB AGP DVI-I TV-Out 2xCRT Retail, men får ikke opp selv bildet på filmen på tv'en. Får opp mediaplayeren og Windows, men mangler selve bildet. Har prøvd å stille på oppløsning osv. men det virker ikke som man får stilt inn dette separat for tv-utgangen. Trenger seriøst hjelp fra dere ekspertene på forumet her. Kan noen ta utfordringen og hjelpe meg?

Bruker Catalyst 3.9 driver og det vanlige ATI kontrollpanelet

MVH

Tommyt

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Hadde samme problemet selv. Her er løsningen som fungerte hos meg med et Radeon 9500.

Hvis du har Multiple display satt opp på Display Properties -> Settings

1. Klikk på skjermen som skal være TV'en. Antagligvis nr.2 hvis du trykker på Identify.

2. Merk av "Extend my Windows desktop onto this monitor" fra Display Properties for TV display

3. Åpne Media Player eller lignende, dra den ut av monitor skjermen til TV skjermen, antagligvis mot høyre side. Åpne Media Player til full screen.

Lenke til kommentar

Du må gå på skjerminnstillinger -> avansert -> Visning også setter du TV som primærskjerm og Skjerm som kopi av primærskjermen...

Primærskjerm-ikonet er det med 2 rundinger i eller noe sånt..

Hvis begge står på primærskjerm blir det flimmer og drit...Det er slik at bare primærskjermen kan vise film...Det vil si at du bare kan se film på enten TV'en eller skjermen...

Mvh Tomzern :-)

Lenke til kommentar

Her er en mye enklere måte slik at du får video på både TV og skjerm og slipper å stille mellom primary og secondary hver gang du vil ha video på TV:

Høyreklikk på skrivebordet->Properties->Settings->Advanced->Overlay->Clone mode options. På "Overlay display mode" velger du "Theatre". På "Theatre mode settings" velger du "Full screen video". Og på den siste, "Display device aspect ratio" velger du 4:3 hvis du har vanlig TV eller 16:9 hvis du har widescreen. Så skulle det bare være å spille av videoen, så bør den komme på både skjerm og TV samtidig :).

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Har samme problemet jeg, men jeg har et asus gf2mx kort.

Noen som vet hva man kan gjøre for å sett film på både tv og pc samtidig her?

Kloning går greit, men selve filmen vises kun på skjermen som er satt som primary..

Måten jeg til nå har løst problemet på er at jeg har to ulike programmer for å spille av film.

Fremgangsmåte:

1. starter en film i det ene programmet, eks mediaplayer, setter denne på pause for å spare på ressursene i maskinen da jeg ikke har et supert oppsett...

2. starter så filmen jeg ønsker å se med et annet programm, f.eks microDVD.

Resultat filmen kan sees på både tv og pc samtidig!!!

WHY, DON'T EVEN ASK...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...