Gå til innhold

Oslo City 2015

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I og med at venstresiden med Oslo City er rett ville jeg retta opp høyresiden med Byporten også.

Greit med vidvinkelfortegning på begge sider, men hvis bare en side avviker som her så får man kanskje litt følelse av at Byporten er i ferd med å ramle ned i Biskop Gunnerus gate og klemme trikken flat.

Egentlig ikke mitt problem for jeg slutta å kjøre trikk i januar 1999 etter 25 år. Måtte bare kaste inn håndkle da herr Polio kom tilbake for å fullføre det han starta på i 1951. Men kan jo nevne at jeg var blant de første som begynte å kjøre den vogntypen man ser her (kalt S 79) i trafikk - hadde faktisk jomfruturen på flere av dem etter hvert som de kom ut klargjort fra verkstedet.

Roar

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest member-296438

Stilig bybilde, der du har fått frem at dette er Oslo :-)

Ser du har fått syklisten akkurat i det den treffer lysstripa, noe jeg mistenker slettes ikke er tilfeldig.... Fin fart i bildet, noe som understreker hvor dette er tatt.

Sctilig!

Lenke til kommentar
Gjest member-296438

Egentlig ikke mitt problem for jeg slutta å kjøre trikk i januar 1999 etter 25 år. Måtte bare kaste inn håndkle da herr Polio kom tilbake for å fullføre det han starta på i 1951. Men kan jo nevne at jeg var blant de første som begynte å kjøre den vogntypen man ser her (kalt S 79) i trafikk - hadde faktisk jomfruturen på flere av dem etter hvert som de kom ut klargjort fra verkstedet.

Roar

Kneppen som trikkefører.... det hadde jeg ikke forestilt meg:-) Det måtte da være morsommere å ta trikken på den tiden, med byens mest fargerike fører bak spakene. Fikk meg til å tenke på trikkene i San Francisco, der trikkeførerne var et kapittel for seg selv. Der tror jeg definitivt du Kneppen hadde passet inn:-)

Skikkelig morsomme fargerike karer, som showet, ertet hverandre og stilte velvillig opp på bilder. De insisterte også på å få låne kamera, slik at de kunne ta bilder av oss foran trikken. var jo for galt at vi ikke skulle ha et bilde av oss samlet foran trikken, når vi først hadde reist så langt for å kjøre med dem.....

Lenke til kommentar

Tusen takk begge to. Helt enig i det du sier Roar. Bruker ipaden til å behandle bilder, og croppeverktøyet er ikke helt 100%, så det ble litt skjeivt dette, skal rette det opp på pcen til uka.

Ellers fint å høre fra en gammel trikkefører, høyst sannsynlig har jeg da kjørt trikk med deg som sjafør.

Og pentaxen, nei det er nok ikke helt tilfeldig at bildet ble tatt når han hadde kommet inn i lyssøylen...

Henning

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...