Roar Kneppen Skrevet 17. mai 2015 Del Skrevet 17. mai 2015 Litt fotohistorie. Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Gjest member-296438 Skrevet 17. mai 2015 Del Skrevet 17. mai 2015 Et utsøkt produkt bilde fra fotohistorien. Sjelden en ser et så velkomponert og teknisk bra bilde av denne typen. Her synes jeg faktisk ramma og bakgrunnen løfter bildet, og er med på og få frem nostalgien. Tør jeg spørre den eldre Herren fra Tigerstaden hvilket kamera dette er, og er det noe du har brukt? Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 17. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2015 Et utsøkt produkt bilde fra fotohistorien. Sjelden en ser et så velkomponert og teknisk bra bilde av denne typen. Her synes jeg faktisk ramma og bakgrunnen løfter bildet, og er med på og få frem nostalgien. Tør jeg spørre den eldre Herren fra Tigerstaden hvilket kamera dette er, og er det noe du har brukt? Hvis du ser nærmere etter så står det Kodak på det. Det er mine foreldres kamera som jeg vokste opp med, men aldri har brukt. Kjøpte mitt eget kamera få dager etter min 12 års dag i 1959 så det har blitt noen år bak kamera selv om det stort sett var bare moro med knips knips og feriebilder helt fram til digitalt dukket opp og herr Polio satte bom for treningsnarkomanien.. Prøvde å få film til presenterte kamera for en del år siden, men var ikke å få i Norge - i Sverige derimot kunne man bestille fra. Men det gjorde jeg aldri. Roar Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 17. mai 2015 Del Skrevet 17. mai 2015 Flott bilde Roar, kanskje bittelitt lite luft over? Fin fargepalett. Husker mine foreldre hadde en Voigtlender (eller noe sånt) Lurer på hvor det tok veien... Lenke til kommentar
Jan Høydal Skrevet 17. mai 2015 Del Skrevet 17. mai 2015 Pent utført bilde med tilhørende god tekst. Gjennomført og lekkert i bruk av gjennomgående fargetoner helt fra Kodak'en, bakgrunn og ut til og med ramma. Det er dessuten noe estetisk og teknisk beundringsverdig over det som ble produsert på den tida. mvh Jan Lenke til kommentar
Gjest Slettet+0987123 Skrevet 17. mai 2015 Del Skrevet 17. mai 2015 Et flott portrett av en gammel perle og også et meget bra fotohistorie i diktform. Mvh Alec Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 18. mai 2015 Del Skrevet 18. mai 2015 Hei, Roar. Fint og interessant bilde av et kamera som kan se ut til å være et Kodak foldekamera med modellbetegnelse "620 Junior", produsert i Stuttgart, Tyskland i årene 1933-39. Kameraet brukte film av type "120", og den er fremdeles å få kjøpt i s/h. M v h Albert. Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 18. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2015 Hei, Roar. Fint og interessant bilde av et kamera som kan se ut til å være et Kodak foldekamera med modellbetegnelse "620 Junior", produsert i Stuttgart, Tyskland i årene 1933-39. Kameraet brukte film av type "120", og den er fremdeles å få kjøpt i s/h. M v h Albert. For meg er nok kamera mest som et minne fra barndommen nå. Det skal få hvile i fred. Når du nevner betegnelsen så er den nok riktig. Mener å ha hørt det. Så vidt jeg vet var nok kamera i bruk under krigen også. Roar Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 18. mai 2015 Del Skrevet 18. mai 2015 Litt sent med kommentar, men allikevel... Et riktig klenodium, og noe som en vanligvis bare ser på museum nå i dag. Må jo si det er vakkert å se på, både bildet som sådan og selve fotoapparatet. Og dikteriske egenskaper har du jo også. Vennlig hilsen Ragnar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg