Gå til innhold

feil ved oppstart

MrVilla

Anbefalte innlegg

Hei der.

Sitter med en kompis sin pc og har fått den til låns for å feilsøke og oppdatere litt. Han har klaget svært på en feilmelding som alltid kommer opp.

Det er en standard feilmelding som melder om at det er en feil ved "Lite Installer" og at dette vil bli lukket ned, samtidig som den spør om du vil rapportere dette til microsoft...det vanlige...

Noen som har noen erfaringer med hva "Lite Installer" kan være?

Jeg har forsøkt å restore maskinen tilbake før feilmelding uten effekt. Har også reinstallert WinXP (ikke clean) uten effekt.

Har avinstallert det mest av programvare, men noe måtte jeg ikke slette så jeg er litt låst.

Alle ideer mottas med takk.

Har også gått inn i msconfig, men finner ikke noe mystisk der. Har krysset vekk det aller meste av det som er unødvendig uten effekt.

er litt rådløs..... :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmmm......ikke noe dumt tips. Kjører WinXP Home. Har lastet ned alle oppdateringer uten at det hjalp.

Uansett. Jeg sjekket loggen og der var det flere feil som gikk på Windows Installer (MsiInstaller) + en del andre ting.

Men jeg har fortsatt ingen ide om hvordan jeg fikser dette....

Lenke til kommentar

Prøvde å finne en ny MsiInstaller på microsoft sine sider uten å lykkes. Noen som kan gi meg en link?

Skal sjekke ut de andre tipsene nå. Fikk feilmelding da jeg skulle avinstalere kazaa desktop. La den inn på ny og prøvde å avinstalere den igjen. Får nå ikke startet opp i vanlig modus utan at jeg havner i en minnedump-screen :(

Sitter og skriver dette i sikkerhetsmodus...

går verre og verre dette...... ;)

Lenke til kommentar
Brenn ut filer som skal taes vare på, formater og innstaller på nytt... Det går ofte raskere enn timer med jobbing for å fjerne symptomer snarere enn å løse problemer.. :-)

Er helt enig med deg. Hadde det vært min egen maskin så hadde jeg ikke nølt. Men ettersom jeg nå sitter med maskinen hans her hjemme hos meg, og han ikke har gitt meg alle programmene sine som skal installeres så har jeg ikke særlig lyst til det. Han bruker en del regnskapsprogram og lignende med en haug av data som jeg ikke er så særlig sugen på å sjekke hvor god backupløsningen er......har bommet på slikt før ;)

Situasjonen akkurat nå er at jeg må trikse dette på en måte slik at han slipper en reinstall. Selfølgelig....dersom ingenting nytter så må jeg foreta en reinstall.

Fikk foresten maskinen opp å gå igjen skikkelig. Nå er det bare å få vekk den hersens feilmeldingen! Tenkte jeg skulle installere Kazaa Lite igjen og deretter avinstallere det.....kanskje det fungerer?

Vel vel......får vente og se.....pokkers møkkaprogramvare! :gretten:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...