Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Spørsmål angående søk av skole

Anbefalte innlegg

Jeg har et spørsmål angående søk av skole. Jeg er ikke sikker på om jeg kommer inn på førstevalget mitt (det er her jeg helst vil inn) men jeg er derimot 100 % sikker på at jeg kommer innpå andre og tredje valget mitt. Spørsmålet mitt er derfor: om jeg ikke kommer inn på førstevalget mitt, men kommer inn på både andre og tredje kan jeg da velge mellom de to? Eller starter jeg automatisk på andre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kommer ikke inn på både andre og tredje. Hvis det er slik at du ikke kommer inn på førstevalget, så vil du få tilbud om å begynne på andrevalget ditt og om å kunne stå på venteliste til førstevalget ditt. Takker du nei vil du miste alle tilbud.

Lenke til kommentar

Det var jo kjedelig  :nei:  På grunn av dårlig informasjon fra lærere/rådgivere har jeg (og andre) trodd at vi kunne velge selv hva valg vi ville ta, om vi hadde godt nok snitt for linjen.

Så bør jeg da satse på at jeg kommer inn på førstevalget? Eller er det forsatt en mulighet for og bytte tredjevalget til mitt andrevalg?

Lenke til kommentar

Du kan jo ta en telefon til opptakskontoret og høre med dem. Tror det er liten sjanse for at du får endret prioriteringslisten nå, siden det er en god stund siden fristen gikk ut. Hvis du ikke kommer inn på første, men andre, kan du ta en telefon til skolen. Etter at 2. inntak er gjort, så tar skolene eventuelt over inntaket selv. Hvis det er plass, eller at noen dropper ut, kan det være muligheter for at du kan ta den ledige plassen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...