Kikert Skrevet 17. mai 2015 Del Skrevet 17. mai 2015 (endret) Å synes synd på seg selv er en dårlig start på å gjøre noe med problemene sine..Og å bagatelisere andres problemer er enda verre. Pøh. Av og til er løsningen bare å gi faen og drite i problemene sine, og gå inn for å jobbe med seg selv for å skaffe seg et bedre liv. Hvem tror du hilste på meg i 17. Mai-toget idag? Ordføreren. Fordi han kjenner meg. Hahahaha, så flott for deg da. Gratulerer med å kjenne ordføreren og 17.mai forøvrig Det er ikke bare å drite i problemene sine, alle klarer ikke det. Det er greit å komme med bedre råd enn det Å synes synd på seg selv er en dårlig start på å gjøre noe med problemene sine..Og å bagatelisere andres problemer er enda verre. Bagatelliserer ikke sosial angst, men står ved det jeg ble sitert på.. Følelsen av å synes synd på seg selv er noe man bør kvitte seg med så fort mulig om man vil komme seg videre. Blir bare vanskeligere å bli med på ting når sjangsen byr seg, eller ta imot/oppsøke hjelp når muligheten er der. Bra at du ikke bagateliserer angst, men må jo si at det virket litt som om du gjorde det med innlegget ditt, det er forøvrig litt tolkningsbasert også og det var vel et innlegg som var lett å tolke negativt Jeg er helt enig i at å synes synd på seg selv er en dårlig start, det vil gjøre at alt som du har lyst til å oppnå stagnerer fordi motivasjonen forsvinner da nedturene vil oppleves tyngre enn de faktisk er (ofte ikke alltid). Jeg sliter selv med relativt kraftig sosial angst, går så og si aldri ut blant folk. Vanskelig å gå i butikk, bli med på ting ute blant ukjente, det er tilogmed vanskelig å snakke med familiemedlemmer. Det er veldig deilig å ha nettfora som dette da det er en annen måte å være sosial som ikke er så "skummel" så jeg tror trådstarter ønsker litt støtte og positiv oppmuntring istedetfor "visdomsord" fra folk som (kanskje) tror det er lett å fikse angsten. Jeg føler med deg TS, det er ikke lett Vi vet jo at angsten er en ubegrunnet frykt som man bare ikke klarer å slippe taket på. Ikke sitt og depp, bare gjør det du liker å gjøre ellers Ikke tenk på at det er 17.mai, høytider er ikke noe spesielt. Eller så kan du jo bare late som du er svensk eller noe Må forøvrig si at jeg ikke synes synd på meg selv pga angsten og alt annet, jeg har godtatt at livet mitt er som det er. Det betyr ikke at jeg ikke prøver å bli bedre, bare så det er sagt, regner med at noen hadde kommentert det hvis jeg ikke hadde sagt det. Jeg har akseptert begrensningene mine og prøver å gjøre noe positivt ut av styrkene mine. Edit; Rådet mitt var kanskje ikke så godt det heller. Hmmm. Det jeg gjør er å få tankene vekk fra ting som er ræva selv om det er vanskelig så er det mulig. Jeg lager en kopp kaffe på morgen, må tvinge meg litt da det er vanskelig å stå opp pga angst etc, setter meg ned og ser på en dud jeg følger med på på Youtubern. Når jeg har sett en episode på 30 min så har kaffen funka. Spiller litt, rydder litt, fikser litt mat, skriver litt her, leser litt her etc etc. Det er ikke alltid lett å faktisk sette seg ned å spille eller skrive og lese her, men med bittelitt tvang så går det Poenget er at du ikke må bekymre deg om det at du ikke liker å gå ut eller ikke er som "vanlige" folk. Gjør det som er vanlig for deg og som gjør dagen din til en bra dag :) Endret 17. mai 2015 av Dante's Inferno 1 Lenke til kommentar
g.i.r.l. Skrevet 17. mai 2015 Del Skrevet 17. mai 2015 Å synes synd på seg selv er en dårlig start på å gjøre noe med problemene sine..Og å bagatelisere andres problemer er enda verre. Bagatelliserer ikke sosial angst, men står ved det jeg ble sitert på.. Følelsen av å synes synd på seg selv er noe man bør kvitte seg med så fort mulig om man vil komme seg videre. Blir bare vanskeligere å bli med på ting når sjangsen byr seg, eller ta imot/oppsøke hjelp når muligheten er der. Problemet med en slikt råd er ikke at rådet er direkte usant, men det blir en forenkling av et problem som er veldig sammensatt. Jeg tror det sjelden er slik at folk med angst, fedme eller andre problemer ikke vet om en rekke slike potensielle løsninger. Men det blir mer å regne som fragmenter hvor en mangler andre viktige elementer som gjør at en kan sette disse rådene/løsningene ut i livet. Derfor fremstår det mest som tomme fraser og selvfølgeligheter uten praktisk verdi. Jeg tror de fleste som sliter med angst/sosiale/psykiske problemer er fullt klar over at selvmedlidenhet ikke er spesielt lurt i det lange løp, akkurat som overvektige mennesker vet at de må slutte å spise, forandre på kosthold samt bevege seg mer. Det er stort sett gjennomførelsen av utfordringen som skaper problemer, og da hjelper det lite å få slengt i trynet forenklinger som en uansett er fullt klar over. At det for noen likevel kan være nyttig å innse at en selv må gjøre noe med sin egen situasjon er kanskje sant nok, men igjen, så tror jeg en skal være forsiktige med enkle løsninger på komplekse problem hvor mange faktorer spiller inn. Lenke til kommentar
EinSånnEinJa Skrevet 17. mai 2015 Del Skrevet 17. mai 2015 (endret) Joda.Men første steget på veien til en løsning, er å forsøke å formulere problemet isteden for å klage over det. Anyway, litt livsinnsikt fra kule folk kan jo hjelpe. Endret 17. mai 2015 av EinSånnEinJa Lenke til kommentar
M98kF1 Skrevet 17. mai 2015 Del Skrevet 17. mai 2015 [...]Å ha sosial angst, å være ensom. Ikke klare å gå ut på grunn av store folkemengder[...] Selv holder jeg senga. En av de verste dagene i året! litt sent for denne 17.mai, men det kommer en ny hvert eneste år.... Hvorfor blande seg med folkemengder på en slik dag? Selv elsker jeg denne typen "folkefestdager", for da kan jeg ta med meg bikkja en tre-fire pils og fiskestanga og vandre ut på alle de bynære fiskeplassene som vanligvis er fulle av folk uten å møte noen som helst :-) Før jeg hadde bikkje (og ikke hadde råd til fiskestang og øl) brukte jeg sånne dager til å gå rundt å se på bydeler og turområder jeg vanligvis unngikk som pesten da de normalt er fulle av folk. Bare unngå akkurat der barnetoget, flaggheisingen og 17.mai-talene foregår så er resten av landet ledig for sånne som deg. Ikke se på det som ett problem at "alle" er samlet rundt barnetoget, se det som en mulighet til gå steder du pleier å unngå, men som nettopp i dag er fri for mennesker Hilsen en som på dårlige dager synes det er helt krise om kassadamen på Meny spør om jeg vil ha kvittering.... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 17. mai 2015 Del Skrevet 17. mai 2015 Vel, da er det straks 18 mai, og jeg seilte glatt igjennom årets 17 mai uten å ha sett et tog. Dassa faktisk rundt hjemme i joggedress til kl 17, måtte skifte pga familie grilling... Lenke til kommentar
James Bond Skrevet 18. mai 2015 Del Skrevet 18. mai 2015 Hadde en super allright 17. Mai jeg Begynte kl 10 med Champagne frokost og deilig mat, satt med gode venner, vi var vel 15 stk, sitte å drikke og kose oss litt ute før ned og se på borgertoget og restaurant etterpå med deiligste biffen i byen for så og dra på ett utested til kl 20 og etter det etterfesten med chill musikk, pils og cigar.. Har aldri følt meg mer Norsk enn da jeg feiret med gode venner og vi bare gjorde hva faen vi følte for Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 18. mai 2015 Del Skrevet 18. mai 2015 Min 17. mai var også perfekt. Sov til klokka 13. Lå i senga og surfa litt og sto opp sånn i 14-tida. På kvelden blei det grilling og drikking med et vennepar av meg og dama. Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 18. mai 2015 Del Skrevet 18. mai 2015 Rømte landet i år som i fjor. Ikke én bunad eller ett flagg så langt øyet kunne se. Det var en sann befrielse. 17.maifeiringen er ikke til å holde ut for alle som tenker de ikke er sauer eller som ikke ser poenget med å gå i takt. Det er få land som har en så uniform feiring av nasjonaldagen og jul som Norge, til og med påskefeiringen har et visst diktatorisk preg over seg, og det kan være en påkjenning å delta for alle som av ulike grunner ikke passer inn. 2 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 20. mai 2015 Del Skrevet 20. mai 2015 17. Mai er den kjedeligste dagen som finnes. Men den blir hva du gjør det til selv. Ikke alle kan synes det samme om den. Jeg hater folkemengder, men jeg har barn, så jeg går i barnetog med minstemann. Det tar en time max. Så det tåler jeg. Ja, jeg misliker fløyter og trompeter og korpsmusikk, men jeg overlever en time. Så da barnetoget er over drar man hjem og skifter, for man er jo som regel bløt etter regnet. Så setter vi oss i bilen og kjører til Sverige. Der spiser familien på restaurant og får til og med handlet litt. Og der er det sjelden så mange, men vi treffer ofte andre foreldre som valgte samme løsningen som oss. Man trenger ikke hate en dag bare fordi man mistrives den dagen. Man kan velge å la dagen være. Ingen tvinger oss til å gå ut engang. Tja, kanskje det forventes av noen, men hvorfor bry seg så mye om hva andre forventer hele tiden da? Man gjør det man har lyst til å gjøre selv. Jeg har tilbrakt 17 Mai hjemme på sofaen, med en god bunke DVD-filmer jeg(den gang sånt var å få tak i). Gikk ikke ut en eneste gang. Hadde handlet inn snacks, film, brus og annet som jeg koste meg med. Dagen etter var det 18 mai og en helt vanlig dag. Gikk så fort så! Og dere som tror at sosial angst er noe man velger eller noe man kan "ta seg sammen" for å fikse, så har jeg en nyhet dere ikke kommer til å tro: Jorda er ikke flat. Anonymous poster hash: 268be...01e Lenke til kommentar
James Bond Skrevet 20. mai 2015 Del Skrevet 20. mai 2015 Kjedeligste dagen som finnes?! bwhahahahaha!! jeg elsker 17. Mai og det vil jeg nok alltid gjøre så lenge det ikke regner Jeg tror for mange ser på det som stress og det skjønner jeg jo når man skal delta både her og der, men ta mitt råd til neste år.. Vær fri som fuglen og ikke stress med noen ting, da blir 17. Mai ganske morsomt og deilig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå