Gå til innhold

The Witcher 3 har nedgradert grafikken. Ny skandale ala Watchdogs.


Anbefalte innlegg

 

 

Ikke i nærheten av samme skandale som Watch Dogs. Utviklerne har sagt rett ut hvorfor det er gjort sånn noe alle burde forstå, og spillet ser fantastisk ut uansett. Watch Dogs ante vi ingen fare før vi hadde kjøpt spillet og utviklerne tiet stille. DET er noe helt annet.

 

Har du en troverdig kilde?

 

 

http://whatifgaming.com/developer-insider-the-witcher-3-was-downgraded-from-2013-list-of-all-features-taken-out-why

 

Er ingenting å spekulere på, dem har også sagt det samme på Twitter. Spillet ser fantastisk ut, klart ville jeg foretrukket grafikken fra 2013 men årets spill blir det garantert uansett.

 

 

Har sett den. Det er ingen troverdig kilde, siden ingen vet hvem kilden er, så får ta det for det det er.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.neogaf.com/forum/showpost.php?p=164213947&postcount=5435

Som man ser her er fargene fra den gammle builden mer naturlige og med å fargekorrigere bildene fra PS4 versjonen ser de faktisk relativt like ut. Rart av CPR å forandre det.

På en annen side ser fargene mer naturlige ut i andre omgivelser, som i denne videon for eks: https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=rDCMcRqj1Xo#t=805

Endret av Allostasis
Lenke til kommentar

En enkel mod kan fikse fargene så det er vel ikke ett massivt problem på pc.

Ja, det er allerede noen som arbeider med det: http://www.gamersyde.com/thqstream_the_witcher_3_sweetfx_color_correction-w2lhE7zSLYYyrBCs_en.html :)

 

Men spillet vil fortsatt ikke helt se ut slik det gjorde i 2014 og vil aldri se ut slik det gjorde i 2013. Se oppdatert OP.

Endret av Allostasis
Lenke til kommentar

zv0zofU.gif

 

Det alle burde gjøre er å lese denne korte forklaringen hva en vertical slice er for noe. Noe som forklarer hvorfor TW3 ikke ser ut som vist tidligere. Og når en har lært seg hva en vertical slice er så har en det i bakhode når fks E3 starter neste mnd.

 

Så sparer en seg for skuffelser etter skuffelser. 

Endret av LarZen
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

zv0zofU.gif

 

Det alle burde gjøre er å lese denne korte forklaringen hva en vertical slice er for noe. Noe som forklarer hvorfor TW3 ikke ser ut som vist tidligere. Og når en har lært seg hva en vertical slice er så har en det i bakhode når fks E3 starter neste mnd.

 

Så sparer en seg for skuffelser etter skuffelser. 

 

Hvorfor oppfatter du dette som en aktuell problemstilling for CD Projekt ? 

Endret av Slettet-80wCWpIM
Lenke til kommentar

Det er folk med dårlig hardware sin feil at grafikken blir nedgradert. Folk forventer å spille nye spill på "ultra settings" og få minst 60 fps med 10 år gammel hardware. Når mange nok sutrer, så blir det uheldigvis slik. ;)

Den er vel litt tynn :p Tviler på at man negraderer et helt spill bare fordi ikke alle kan velge settingen Ultra :p Det lukter nok mer at svake konsoller fortsatt styrer utviklingen på multiplattform.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

zv0zofU.gif

 

Det alle burde gjøre er å lese denne korte forklaringen hva en vertical slice er for noe. Noe som forklarer hvorfor TW3 ikke ser ut som vist tidligere. Og når en har lært seg hva en vertical slice er så har en det i bakhode når fks E3 starter neste mnd.

 

Så sparer en seg for skuffelser etter skuffelser. 

At det også er et PR maskineri for å overbevise investorer på bakgrunn av folks tilbakemelding på slike ting er heller ikke ukjent eller noe nytt, men det er på tide at man begynner å reagere på praksisen. Dog hadde CR Projekt Red kunne fått penere grafikk til å kjøre på PS4 og XO så hadde de vel gjort det, så det momentet er ikke helt fjernet.

 

Det er bare vi som kan stemme med lommeboken.

 

 

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

 

At det også er et PR maskineri for å overbevise investorer på bakgrunn av folks tilbakemelding på slike ting er heller ikke ukjent, men det er på tide at man begynner å reagere på praksisen.

 

 

Det er nettopp det E3 er. Praksisen vil nok ikke bli forandret men en burde begynne å ha en merknad på slike presentasjoner slik at Ola og Kari som ikke vet hva hvordan slike ting fungerer. Slipper å bli skuffet og føle seg lurt. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Det er ikke en problemstilling for CD PROJEKT RED. Det er mer for å informere om at mye av det som blir vist på fks E3 er ikke representativt for hvordan det endelige spillet vil bli seendes ut. The Witcher 3 da inkludert. 

 

Når det ikke er en problemstilling i tilfellet The Witcher 3, så ser jeg ikke helt hvorfor det skal diskuteres her.

 

Problemstillingen gjelder mer eller mindre for selskaper som er avhengige av finansiell støtte fra andre parter for å fullføre utviklingen, har i utgangspunktet lite å gjøre med det som blir presentert på E3.

Lenke til kommentar

Når det ikke er en problemstilling i tilfellet The Witcher 3, så ser jeg ikke helt hvorfor det skal diskuteres her.

 

Problemstillingen gjelder mer eller mindre for selskaper som er avhengige av finansiell støtte fra andre parter for å fullføre utviklingen, har i utgangspunktet lite å gjøre med det som blir presentert på E3.

 

 

Når forumbrukere lager en post om nedgraderingen av grafikk i TW3 så synes jeg det er greit å forklare hvorfor spillet ikke ser ut som vist tidligere.

 

Det er ikke kun for finansiell støtte men også prototyper som er laget for å vise frem en visjon og konsept. Det betyr ikke at det er slik spillet blir seendes ut. Så det er ikke rart så mange bruker en såkalt vertical slice på E3.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

 

Når det ikke er en problemstilling i tilfellet The Witcher 3, så ser jeg ikke helt hvorfor det skal diskuteres her.

 

Problemstillingen gjelder mer eller mindre for selskaper som er avhengige av finansiell støtte fra andre parter for å fullføre utviklingen, har i utgangspunktet lite å gjøre med det som blir presentert på E3.

 

 

Når forumbrukere lager en post om nedgraderingen av grafikk i TW3 så synes jeg det er greit å forklare hvorfor spillet ikke ser ut som vist tidligere.

 

Det er ikke kun for finansiell støtte men også prototyper som er laget for å vise frem en visjon og konsept. Det betyr ikke at det er slik spillet blir seendes ut. Så det er ikke rart så mange bruker en såkalt vertical slice på E3.

 

 

Hvis det ikke er en aktuell problemstilling for Projekt Red og The Witcher 3 så er det selvsagt ingen forklaring på hvorfor spillet ikke ser ut som vist tidligere....Har de endret fargepaletten for å appellere til finansielle støttepartnere ? hvilke støttepartnere har de som finansierer Witcher 3...

 

E3: http://www.ign.com/wikis/e3/Games_at_E3_2015

 

Hvilke utviklere i listen får spillene sine finansiert av 3 part ? 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Min jobb her er gjort. Dem som er mottakelig for informasjon tar det til seg. Kverulere kan dere gjøre dere imellom. :)

Det er synd at du oppfatter spørsmål som kverulering...Du går selv fra å si at det ikke er en aktuell problemstilling for Projekt Red, for så å si at det er en forklaring på hvorfor The Witcher 3 ikke ser ut som tidligere.

Lenke til kommentar

Årsaken er presentert, men må vel like vel være greit å diskutere at det har skjedd og ikke er akseptabelt.

 

Joda det er selvf greit. Ikke at jeg har noe å si over hva som er greit eller ikke.... :) Selv håper jeg at dem under årets E3 er flinke til å merke video og gameplay med at det ikke representerer det endelige produktet osv. 

Lenke til kommentar

 

Når det ikke er en problemstilling i tilfellet The Witcher 3, så ser jeg ikke helt hvorfor det skal diskuteres her.

 

Problemstillingen gjelder mer eller mindre for selskaper som er avhengige av finansiell støtte fra andre parter for å fullføre utviklingen, har i utgangspunktet lite å gjøre med det som blir presentert på E3.

 

 

Når forumbrukere lager en post om nedgraderingen av grafikk i TW3 så synes jeg det er greit å forklare hvorfor spillet ikke ser ut som vist tidligere.

 

Det er ikke kun for finansiell støtte men også prototyper som er laget for å vise frem en visjon og konsept. Det betyr ikke at det er slik spillet blir seendes ut. Så det er ikke rart så mange bruker en såkalt vertical slice på E3.

 

 

cdpr har tidligere bedyret at det ikke er en "vertical slice" de har vist fram, og det er uansett bedre at folk reagerer på misvisende reklame enn at de ikke gjør det, uansett hvor mye i de kaller det en "vertical slice" eller annet tullball.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...