Gå til innhold

Uforklarlige opplevelser

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-1432

Hører ofte lyder på kjøkkenet når jeg er alene i leiligheten og sitter i stua. Nå nettopp hørte jeg lyder, og så fløy det er kakeform fra kjøkkenskapet og landet på gulvet. :huh:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men hva får en tung ting til og røre på seg selv?

en kakeform er ikke tung.... ting beveger på seg... kanskje rister veggen litt fra vaskemaskina og forma kryper sakte mot kanten. Kanskje ligger den akkurat på vippepunktet og skal til å skli, små mikrobevegelser får den til å falle..... kanskje den hopper et hakk hver gang du smeller ytterdøra? skapdøra? osv.... 

Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Kansje, kansje ikke. Vaskemaskina har ikke vært på i dag, ytterdøra brukt en gang, men det merkes ikke inn på kjøkkenet. Så kansje skapdøra som har gjort det, vet ikke. Men det ble dørgende stille på kjøkkenet etter den forma hvertfall. En annen rar ting her, er at ytterdøra har låst seg selv noen ganger. Dette er en gammel lås, som man må vri rundt med nøkkel, som ikke kan "smekke" igjen av seg selv på noen måte. Alikevel har den ved flere anledninger låst seg selv. Det finner jeg ingen logisk forklaring på.

Lenke til kommentar

Kansje, kansje ikke. Vaskemaskina har ikke vært på i dag, ytterdøra brukt en gang, men det merkes ikke inn på kjøkkenet. Så kansje skapdøra som har gjort det, vet ikke. Men det ble dørgende stille på kjøkkenet etter den forma hvertfall. En annen rar ting her, er at ytterdøra har låst seg selv noen ganger. Dette er en gammel lås, som man må vri rundt med nøkkel, som ikke kan "smekke" igjen av seg selv på noen måte. Alikevel har den ved flere anledninger låst seg selv. Det finner jeg ingen logisk forklaring på.

hvis man vil tro på spøkelser eller gud eller hypnose for den saks skyld, så finnes det en hel rekke tilsynelatende uforklarlige hendelser man kan stifte overtro til....

Lenke til kommentar

Men hva får en tung ting til og røre på seg selv?

Er dette et retorisk spørsmål? For slik du formulerer det her så er det ikke noe "hva" å hente. Du sier jo at gjenstanden rører på seg selv. Er det noe som påvirker den så rører den seg følgelig ikke av seg selv. Er ikke fan av den tradisjonelle spøkelsesforklaringen som har levd i årtusener. Man pakker inn hendelser i så mye slør av mystikk og ignoranse for å påvise en ting. Det blir etter min mening helt feil. Fjern sløret og kle hendelsen naken, få frem konkret hva som har skjedd så kan man konkludere deretter.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...