Enlightened Skrevet 16. mai 2015 Del Skrevet 16. mai 2015 Har bestilt meg et par Dali Zensor 1, sammen med en Denon Zeol Piccolo N4 forsterker. Er det noen som har erfaringer med disse høytalerne? Ser at de får toppscore stortsett over alt Lenke til kommentar
Pop Skrevet 16. mai 2015 Del Skrevet 16. mai 2015 Gode høyttalere, så lenge man tar dem for det de er; små bokhyllehøyttalere til budsjettpris. Med andre ord, ingen bassmonstre men god mellomtone og diskant til prisen. Trenger definitivt en sub. Lenke til kommentar
Enlightened Skrevet 16. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2015 Gode høyttalere, så lenge man tar dem for det de er; små bokhyllehøyttalere til budsjettpris. Med andre ord, ingen bassmonstre men god mellomtone og diskant til prisen. Trenger definitivt en sub.Er det sant at de er bedre enn lydplanker i lyd, som feks Sonos playbar? Lenke til kommentar
Valotunk Skrevet 16. mai 2015 Del Skrevet 16. mai 2015 Zensor 1 er svært vellydende høyttalere, men størrelsen i betraktning mangler de som nevnt over naturlig nok en del i det nedre frekvensområdet. For min del et soleklart valg over hvilken som helst lydplanke på markedet. Sonos Playbar inkludert. Suppler med en passende sub og du har mye vellyd i vente. Lenke til kommentar
Enlightened Skrevet 16. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2015 Zensor 1 er svært vellydende høyttalere, men størrelsen i betraktning mangler de som nevnt over naturlig nok en del i det nedre frekvensområdet. For min del et soleklart valg over hvilken som helst lydplanke på markedet. Sonos Playbar inkludert. Suppler med en passende sub og du har mye vellyd i vente. En sub vil vel da fjerne mangelen i nedre register? Jeg har hatt en del lydplanker, før jeg nå gjorde en bestilling på Zensor 1 grunnet gode anmeldelser på LydOgBilde. Vurderte først Sonos playbar, men jeg synes det er mye å betale 6K for planke og 6K for sub. Utifra det jeg har hørt skal anlegg som Zensor 1 være bedre, og det koster(med forsterker) 5000 med Zeol Piccolo på hifiklubben. Har returnert noen lydplanker grunnet at jeg følte at jeg betalte mye for "ok" lyd. Noe jeg også synes er sykt, er at Playbar ikke støtter noen form for DTS og Dolby, så den er jo faktisk egentlig kun dugelig til musikk? Prisen tatt i betraktning er det jo skuffende? Zensor 1 er vel god på film og spill og? Lenke til kommentar
Valotunk Skrevet 16. mai 2015 Del Skrevet 16. mai 2015 Zensor 1 er svært vellydende høyttalere, men størrelsen i betraktning mangler de som nevnt over naturlig nok en del i det nedre frekvensområdet. For min del et soleklart valg over hvilken som helst lydplanke på markedet. Sonos Playbar inkludert. Suppler med en passende sub og du har mye vellyd i vente. En sub vil vel da fjerne mangelen i nedre register?Jeg har hatt en del lydplanker, før jeg nå gjorde en bestilling på Zensor 1 grunnet gode anmeldelser på LydOgBilde. Vurderte først Sonos playbar, men jeg synes det er mye å betale 6K for planke og 6K for sub. Utifra det jeg har hørt skal anlegg som Zensor 1 være bedre, og det koster(med forsterker) 5000 med Zeol Piccolo på hifiklubben. Har returnert noen lydplanker grunnet at jeg følte at jeg betalte mye for "ok" lyd. Noe jeg også synes er sykt, er at Playbar ikke støtter noen form for DTS og Dolby, så den er jo faktisk egentlig kun dugelig til musikk? Prisen tatt i betraktning er det jo skuffende? Zensor 1 er vel god på film og spill og? At en sub "fjerner" mangelen i nedre register er jo en måte å si det på. Alternativt kan du si at en sub tilfører det små høyttalere naturlig nok ikke klarer å gjengi. Selv har jeg til gode å høre en lydplanke som låter tilfredsstillende. Medregnet Sonos Playbar. De aller fleste kan gjengi lyd betraktelig bedre enn hva høyttalerne i en TV i dag klarer, men jeg velger uten diskusjon et sett med gode høyttalere(som f.eks. Zenzor 1) fremfor en lydplanke. Og ja, Zenzor 1 låter bra til det meste så lenge du ikke skal spille veldig høyt. Men de trenger som nevnt helst en sub. Lenke til kommentar
Enlightened Skrevet 16. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2015 Zensor 1 er svært vellydende høyttalere, men størrelsen i betraktning mangler de som nevnt over naturlig nok en del i det nedre frekvensområdet. For min del et soleklart valg over hvilken som helst lydplanke på markedet. Sonos Playbar inkludert. Suppler med en passende sub og du har mye vellyd i vente. En sub vil vel da fjerne mangelen i nedre register?Jeg har hatt en del lydplanker, før jeg nå gjorde en bestilling på Zensor 1 grunnet gode anmeldelser på LydOgBilde. Vurderte først Sonos playbar, men jeg synes det er mye å betale 6K for planke og 6K for sub. Utifra det jeg har hørt skal anlegg som Zensor 1 være bedre, og det koster(med forsterker) 5000 med Zeol Piccolo på hifiklubben. Har returnert noen lydplanker grunnet at jeg følte at jeg betalte mye for "ok" lyd. Noe jeg også synes er sykt, er at Playbar ikke støtter noen form for DTS og Dolby, så den er jo faktisk egentlig kun dugelig til musikk? Prisen tatt i betraktning er det jo skuffende? Zensor 1 er vel god på film og spill og? At en sub "fjerner" mangelen i nedre register er jo en måte å si det på. Alternativt kan du si at en sub tilfører det små høyttalere naturlig nok ikke klarer å gjengi. Selv har jeg til gode å høre en lydplanke som låter tilfredsstillende. Medregnet Sonos Playbar. De aller fleste kan gjengi lyd betraktelig bedre enn hva høyttalerne i en TV i dag klarer, men jeg velger uten diskusjon et sett med gode høyttalere(som f.eks. Zenzor 1) fremfor en lydplanke. Og ja, Zenzor 1 låter bra til det meste så lenge du ikke skal spille veldig høyt. Men de trenger som nevnt helst en sub. Høres ut som Zensor 1 er tingen for meg da Synes det er relativt sykt at Sonos koster så mye som det gjør. Det er vel for det meste den trådløse teknologien man betaler for der, og ikke lyd. Jeg har hatt Philips fidelio htl9100 og B5, men jeg syntes lydkvaliteten i den var meget innestengt. Har aldri hatt hifi høytalere som Zensor 1, så dette blir nok en ny verden for meg Lenke til kommentar
Valotunk Skrevet 16. mai 2015 Del Skrevet 16. mai 2015 Jeg er langt på vei enig når det gjelder Sonos. Det er forholdsvis brukervennlig, men lydmessig finnes bedre OG billigere alternativer. Lykke til med Zensor 1. De spiller svært fint tatt pris og størrelse i betraktning. Lenke til kommentar
Enlightened Skrevet 16. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2015 Jeg er langt på vei enig når det gjelder Sonos. Det er forholdsvis brukervennlig, men lydmessig finnes bedre OG billigere alternativer. Lykke til med Zensor 1. De spiller svært fint tatt pris og størrelse i betraktning. Takk for det Blir spennende dette, Zensor 1 er vel inngangsbilletten i Hifi verdenen Åpen, klar og detaljert lyd liker jeg godt(noe jeg leser Zensor 1 har), så jeg gleder meg Lenke til kommentar
PanserJohan Skrevet 17. november 2015 Del Skrevet 17. november 2015 Fornøyd med valget av forsterker og høytaler? Kjøpte du til Sub? Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 24. november 2015 Del Skrevet 24. november 2015 Fornøyd med valget av forsterker og høytaler? Kjøpte du til Sub? For min del kan jeg kun kommentere høyttalerne, og jeg er meget fornøyd med mine. Har ett 5.1 oppsett med zensor 1 som front og side, zensor vokal center og en 12" sub for de dypere toner. Spiller fint og uanstrengt. Klar og detaljert lyd. Jeg synes de er veldig vellydende, pris og størrelse tatt i betraktning. Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 30. desember 2015 Del Skrevet 30. desember 2015 Vurderer å gå for Zensor 1 som front og Zensor Pico som bakhøyttalere, men er så redd for at lydbildet blir for tamt. Hvor stort rom har dere som bruker disse, og føler dere at de klarer å "fylle" rommet med lyd, både på musikk og film uten at det føles for tamt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå