Gå til innhold

Komplett.no og retur på defekt cpu.


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har en kompis som bestillte hk og cpu hos komplett.

- Abit kt7a (hvis jeg husker riktig)

- Amd xp1700

 

Han fikk ikke denne cpu til å fungere som en xp1700. Han har flashet bios slik som han fikk veiledning om fra komplett. Cpu funket fremdeles ikke som xp1700.

Cpu'en gikk på maks 1300mhz. Så han sendte cpu og hk i retur, får å få komplett til å teste og for å finne ut hva som var problemet. Nå har han fått svar på returen som sier noe som dette. Cpu core er selvforskylt skadet. Han mener selv at core så hel og fin ut ved retur.

 

Det jeg lurer på er om det er flere som har hatt cpu returer som ender slik som denne?.? Har lest litt på webshop erfaringer og fant en lignende sak. Men synes at det var et par erfaringer som var usaklige (lite info) om hvorfor deres erfaring med komplett var bra/dårlig.

 

Håper på et par gode snarlige svar ;=)

 

mvh BB

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg mener at Telenor ikke skulle ha testet CPU'en i utgangspunktet dersom det var noen FYSISKE feil på den. Da burde de kontaktet kunden med en gang og informert om dette FØR de testet den!

 

Kammeraten din er også forsåvidt pliktet til å sjekke om det er ytre skader på CPU- kjernen før en installasjon! (dette står i monteringanvisningen til AMD)

 

Jeg sendte inn en CPU som var fysisk skadet til PSData. Jeg fikk beskjed om at de ikke ønsket å teste denne pga den var skadet, og de øsnket ikke være ansvarlig for å påføre CPU'en noe større skade! :smile:

 

Det er en litt vanskelig sak. Blir påstand mot påstand her...

 

 

Uannsett ville jeg kontaktet komplett, (gjerne en som sitter høyere i systemet enn de på "lageret", og prøvd å finne en løsning på problemet).

 

Lykke til !

Lenke til kommentar

Telenor? :lol:

 

Bare fleiper.... Hvis du er sikker på at CPU ikke var skadet da du sendte den fra deg, så stå for det.

 

Ring/send mail der du forklarer at de må ha tatt feil av din returnerte CPU og en annen CPU. For din var jo slettes ikke skadet... Stå hardnakket på det.

 

Nekter de fremdeles, så send brev til komplett.no adressert til avd. leder etc. som kan ta jævelen i nakkeskinnet og si at slik behandler man ikke kundene sine.

 

Vet ikke annet å si...slikt gjør meg mildt sagt forbannet :evil:

 

Sveinl

 

 

 

_________________

Chieftec Scorpio bigtower 340W :grin:

ABIT KG7, AMD XP1600, Taisol CGK760 :grin:

POV GF3, 768MB TwinMOS DDR, SB1024 :grin:

56x Acer, 24x Plextor :grin:

Logitech cordless optical :grin:

 

[ Denne Melding var redigert av: Sveinl på 2002-02-22 18:53 ]

Lenke til kommentar

Hei..

 

Kan i forbifarten nevne at Abit KT7-A hovedkortene ikke fungerer med Athlon MP og XP.

 

Dette gjelder ikke for revisjon 1.3 av KT7-A kortene.

 

Jeg hadde selv et Revisjon 1.1 KT7-A kort, men kjøpte meg nytt + Athlon XP 2000+ for ikke lenge siden..

 

Kan jo være noe av dette som gjorde at han fikk max 1300Mhz....?

 

Anyways, lykke til med retur-klagen.

 

Mvh,

Kay-Thomas.

Fornøyd Komplett.no kunde siden august 1996.

Lenke til kommentar

Hei.

 

Ta en titt her: http://www.abit.nl/eng/download/bios/bios-kt7a.htm

 

Hvor det tydelig fremgår at Athlon XP _IKKE_ fungerer på KT7A revisjon 1.0 og 1.1

 

Du må ha revisjon 1.3 for at det skal virke.

 

Uansett ville jeg heller lagt en 500-lapp til på bordet og kjøpt meg Abit KG-7 istedet..

 

Bedre kort + PC2100 DDR minne.. :wink:

 

Håper dette var til hjelp.

 

 

Mvh,

Kay-Thomas.

Lenke til kommentar

Har kt7a-raid 1.1 og min xp 1700 vil ikke over eller på annet en 1100 mhz. Ligger nytt hovekdort+512 mb ddr ram i posten.

 

Mener du at prosessoren var hel og fin ved avsendelse til komplett så tror jeg ikke akkurat det hjelper deg at du kaller personene som du sender mail til noen store jævlige idioter som kan ta å kjøre vifta opp et vist sted og koble på strømmen osv.

Forsøk å vær så saklig som mulig så går det sikkert bra. Forklar grundig hva du har gjort og nøyaktig hvordan du monterte ribben.

 

saklighet er alfa og omega her altså.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg har i dag hatt samme erfaring med Multicom. Jeg sendte tilbake CPU. Greit nok at den var brent, men den hadde ingen fysiske skader. Fikk så beskjed fra Multicom at de ikke kunne bytte den da kjernen var fysisk skadet. Under returen sto den fastmontert på hovedkortet. Antistatisk pose rundt det hele, så bobleplast og til slutt orginalesken til hovedkortet. Hvordan kan den da være skadet? Jeg ble så sur at jeg nå nekter å ha noe med Multicom å gjøre etter å ha handlet MYE med de over flere år. Har kjøpt nesten to komplette maskiner til meg selv der, 1 til fatteren og to jeg har bygd for venner... Forventet da litt bedre service.

 

Irritert kunde

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-22 19:39, Stonescream skrev:

Har kt7a-raid 1.1 og min xp 1700 vil ikke over eller på annet en 1100 mhz. Ligger nytt hovekdort+512 mb ddr ram i posten.


Mener du at prosessoren var hel og fin ved avsendelse til komplett så tror jeg ikke akkurat det hjelper deg at du kaller personene som du sender mail til noen store jævlige idioter som kan ta å kjøre vifta opp et vist sted og koble på strømmen osv.

Forsøk å vær så saklig som mulig så går det sikkert bra. Forklar grundig hva du har gjort og nøyaktig hvordan du monterte ribben.


saklighet er alfa og omega her altså.


 

At CPU'en din ikke starter på mer enn 1100 betyr bare at FSB er satt til 1000. Multiplier på en XP 1700 er 11 (11*100=1100). Sett FSB til 133 så får du 133*11 tilnærmet 1466, som er en XP 1700.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...