Gå til innhold

hvordan bestå matematikk 2p-y

almoh

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen. det er slik at jeg har 10 dager igjen med 2p-y eksamen. og jeg har i kapitalet som handler om funksjoner. jeg slitter veldig med å forstå det. andre kapitler også jeg har kommet meg fort gjennom. det jeg lurer på er om det finnes skippertak i matematikk 2p-y. jeg tenkte å ikke bruke tid på ting jeg ikke forstår. dere som har hatt eksamen i 2p-y hva burde jeg forkusere meg. jeg vil bare bestå. i denne perioden har jeg også eksamen i markedsføring og ledelse 2. håper dere kommer med noe råd til meg. jeg glemte å si at jeg har slitter veldig med matematikk. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må bruke tid på ting du ikke forstår. Hvorfor fokusere på noe du allerede kan? Du risikerer jo tydeligvis å få funksjoner på eksamen. Dette kan like godt redde karakteren. Når det gjelder funksjoner, så er ikke dette et særlig vanskelig emne å lære seg. Bare øving som skal til. Lag tabeller og grafer, selv om øvingsoppgaven kanskje ikke spør om det. Se hvordan de ulike grafene varierer med hverandre. 

Målet må ikke bare være å stå, men å få så god karakter som mulig. Da må du kunne hele pensumet. Bruk forumet til å spør om hjelp.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Gjør gamle eksamensoppgaver. Det ligger mange på matematikk.net. På del 1 er det mulig å plukke mange veldig enkle poeng da oppgavene stort sett er meget greie. Å bestå 2P-y burde ikke kreve allverdens med lesing. Sitt et par dager med eksamensoppgaver, så burde du være langt innafor. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...