Simen1 Skrevet 19. mai 2015 Del Skrevet 19. mai 2015 Ellers er det forskjell på: a) Kunne disponere hagen til normalt bruk. b) Grave opp hele gressplenen. Nettopp, og jeg lurer på hvor du har "grave opp hele gressplenen" fra når trådstarter skriver "Den ene hunden har gravd litt i hagen". Nå har jeg ikke sett bilde av åstedet og må ta hans ord for hvordan det ser ut/så ut der. Det høres i hvert fall ikke ut som hele gressplenen er gravd opp. 2 Lenke til kommentar
PerAndre123 Skrevet 19. mai 2015 Del Skrevet 19. mai 2015 Er det ikke greit å høre med utleier hva han forventer av vedlikehold for å kunne bruke plassen som hundegård da? Hvis du sier du tar en runde i måneden og rensker opp å tetter hull som kommer og gjør det pent igjen så kanskje du får satt opp gjerde igjen. Som utleier får man kanskje litt panikk om man ser en hund i hagen som prøver grave seg ned til Kina og tenker med en gang verst tenkelig scenario. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 19. mai 2015 Del Skrevet 19. mai 2015 Dette er sikkert litt off-topic, men eg kan godt sjå for meg at plenen får litt ekstra røff behandling når ein lager ei lita innhegning for hunden. Då blir det mykje trakk på det same området og ein kan då fort få eit stygt område utan gras. Hadde ein montert ein løpestreng slik at hunden kan bruke eit større område av plenen så vil ikkje plenen få den same konsentrerte trakkinga og vil dermed sjå langt betre ut. Og sjølv om utleiger har gitt aksept/inngått avtale om lage hundegård så vil gyldigheita av denne avtalen kunne dragast i tvil dersom ein ikkje har hatt like forutsettningar for å inngå avtalen. For folk som ikkje holder hund sjølv så kan det nok på enkelte områder være stor avstand mellom det hundeholderen anser som normalt, og det som blir ansett som normalt for folk utan hund. Ellers så merker eg meg at problemet her ikkje ser ut til å være at hunden har gravd litt i hagen, men snarare at leigetakaren ikkje har oppfyllt sin avtalte vedlikeholdsplikt, ved f.eks ved å stelle i stand dei "skadane" som hunden har forårsaka på plenen. Dette er noke som alle gamle fotballsparkarar frå tredjedivisjon og nedover kjenner godt til. Har ein sparka eller sklidd i grasmatta så trakker ein på plass torva før ein tar frisparket, vist ikkje vil idrettsplassen sjå ut som ei pløyd mark innan kort tid. Som hundeholder burde du gjere det same, la hunden leike seg i hagen, men gå over plenen/hagen ein gong i blandt slik at den ser litt respektabel ut. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå