Torstein Norum Bugge Skrevet 16. mai 2015 Del Skrevet 16. mai 2015 Verdens første 10-kjernede mobilprosessor er på vei.Denne prosessoren kan gi mobilene langt bedre batteritid Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 16. mai 2015 Del Skrevet 16. mai 2015 Dette virker lovende! Det er jo ikke til å unngå at produsentene stapper 4k skjermer i smarttelefonene snart, selv om det kan diskuteres om det er en gimmick, og da er det greit at alt som kan spare på strømmen gjør nettopp det. Batteriene blir jo ikke akkurat revolusjonerende kraftigere fremover. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 16. mai 2015 Del Skrevet 16. mai 2015 Jeg skjønner konseptet med 3 gir, men ikke denne implementasjonen.- Hvorfor i all verden har de to sett a 4 A53-kjerner? Det må jo være mye enklere og bedre å ha ett sett med A53-kjerner og klokke de ned fra 2,0 til 1,4 GHz hvis det er lett last. - Hvorfor er det kraftigste giret bare to A72-kjerner? Med tre gir burde jo topp-kjernene vært virkelig toppen, altså fire A72-kjerner. Skulle jeg designet noe ut fra flergirs konseptet ville det blitt 4 stk A72 + 4 stk A53 der alle åtte kjernene kunne bli dynamisk klokket og slått av etter behov. Dvs. det svakeste giret starter på 1 stk A53-kjerne på minimal klokkehastighet og i mange trinn øker klokkehastighet og kjernetall helt opp til 4 stk A72 på full guffe. 1 Lenke til kommentar
laban555 Skrevet 16. mai 2015 Del Skrevet 16. mai 2015 Jeg er så lei alt skriveriet om alt som skal gi oss SÅÅ MYE BEDRE BATTERITID. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg