Gå til innhold

Hjelp! vill ikke starte....

audun88

Anbefalte innlegg

Fant ut at jeg skulle prøve meg på litt klokking av en xp2000cpu(palomino), på et msi kt3 hk.Stilte ned multiplieren til 10 og stilte fsbn rett opp på 166.

Når jegg gikk ut av biosen ¨stoppet¨ meskinen, eller,..alt gikk men skjermen var svart og ingenting funket. slo av pcn og prøvde å starte den igjen, og igjenn var skjermen bare svart(kommer altså ikke inn på biosen).

Hva har skjedd?

Antar jeg har missforstått det med gradvis oppstilling av mhz..........166*10=1660mhz.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette har skjedd med meg også en gang før. Tror den eneste løsningen er å restarte biosen. Bruk jumperen, eller ta ut batteriet i ca. ett minutt og deretter sett det inn igjen.

Eventuelt kan du vente litt å se om det går an å slå den på, da kan du ha på dataen en stund og stille ned instillingene i bios.

Lenke til kommentar

det er det, det er bare å fiske den ut. La pcn stå uten ledninger et par timer og så sette den inn igjen.

Skal du oc på xp pal så må du låse opp cpu hvis ikke kan du ikke stille MP så må du låse agp/pci hvis du ikke kan det så er det dumt å justere på fsb fordi det da vil føre til ustabilitet

Lenke til kommentar

Det letteste er å bruke jumperen.. leit i manualen din. Og man trenger aldeles ikke la pcen stå uten ledninger i noen timer.

Jumperen er en liten "hatt" som står over 2 pinner på hovedkortet. Flytt den fra 1-2 til 2-3 og la den stå der i 1 min før du flytten den tilbake..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...