kaldtoppinord Skrevet 15. mai 2015 Del Skrevet 15. mai 2015 Hei! Jeg driver en bedrift som forsøker å komme seg inn på et universitet for å stå stand, noe vi bør gjøre for å kunne nå potensielle kunder lettere. Våre kunder baserer seg stort sett på studenter. Personen som bestemmer hvem som kan komme å ha stand på universitetet jobber i StudentiNord. Problemet vårt er at en medeier i konkurrerende bedrift jobber i dette styret. Vi får avslag på å stå stand og får beskjed at det ikke lar seg gjøre, da konkurrerende bedrift har en "fordel" med at en medeier er ansatt på innsiden og får derfor stå hvert år. Det koster å komme inn, dette er forståelig, men selv om vi kommer med et høyere bud enn konkurrenten får vi avslag. Min bedrift holder til på selve campus på universitetet, mens konkurrenten ligger et stykke unna campus. Er det noe vi bør ta opp med skolen? Er det noe NHO kunne gjort noe med? Jeg synes dette er skrekkelig urettferdig og gir min bedrift nubbsjangs til konkurranse. Så jeg lurer på om dette i det hele tatt er lovlig? Jeg tenkte litt over dette og sammenlignet det med konflikten mellom Tine og Synnøve en tid tilbake. Håper noen vet litt om dette Lenke til kommentar
*F* Skrevet 15. mai 2015 Del Skrevet 15. mai 2015 spennende sak, følger med. Jeg syns det høres ut som dette nok er over streken i lovverket, men noen andre får ev se hvilke lover, ev om jeg tar feil Lenke til kommentar
kaldtoppinord Skrevet 16. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2015 Opp. Lurer på hvem vi kan snakke med om dette eller om det kan være lurt å gjøre noe med. Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 16. mai 2015 Del Skrevet 16. mai 2015 (endret) Vil det ikke være naturlig å kontakte ledelsen på det aktuelle universitetet? Har dem (universitetet/styret) virkelig sagt (eller enda bedre, formidlet det skriftlig) det jeg uthevet? Vi får avslag på å stå stand og får beskjed at det ikke lar seg gjøre, da konkurrerende bedrift har en "fordel" med at en medeier er ansatt på innsiden og får derfor stå hvert år.Det høres i så fall helt galt ut, at et en bedrift som et styremedlem er medeier i skal ha noen fordel på grunn av hans posisjon i et annet styre. Det er jo nærmest definisjonen på korrupsjon. Endret 16. mai 2015 av Nedward Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 16. mai 2015 Del Skrevet 16. mai 2015 Vil det ikke være naturlig å kontakte ledelsen på det aktuelle universitetet? Har dem (universitetet/styret) virkelig sagt (eller enda bedre, formidlet det skriftlig) det jeg uthevet? Vi får avslag på å stå stand og får beskjed at det ikke lar seg gjøre, da konkurrerende bedrift har en "fordel" med at en medeier er ansatt på innsiden og får derfor stå hvert år.Det høres i så fall helt galt ut, at et en bedrift som et styremedlem er medeier i skal ha noen fordel på grunn av hans posisjon i et annet styre. Det er jo nærmest definisjonen på korrupsjon. Eg hadde gått til avisene med noe slikt eg. Dette er helt klart korrupsjon, og vil ikkje tåle å komme frem i dagens lys. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå