blured Skrevet 15. mai 2015 Del Skrevet 15. mai 2015 (endret) Hei. Ser litt på oppbyggingen av studiet Informatikk: programmering og nettverk (bachelor), og der er det fem fag som er markert som "Valgfritt" under femte og sjette semester [link] Hvilket emner/fag kan jeg velge mellom her? Helt fritt blant emner ved hele UIO? (som språk, økonomi, osv) Helt fritt blant emner ved MN / det matematisk-naturvitenskapelige fakultet? Eller kun fritt blant emner innen informatikk? Endret 15. mai 2015 av blured Lenke til kommentar
coffeeh Skrevet 15. mai 2015 Del Skrevet 15. mai 2015 (endret) Dette er helt frie emner - altså hva du vil på hele uio! Men merk at du fortsatt må fylle de obligatoriske forkunnskapene for de emnene, så utenfor matnat blir det stort sett ulike introemner som er tilgjengelig.Personlig fylte jeg ca hele prog-nett bacheloren min med ulike inf-fag, men kjenner folk som har tatt språk, psykologi, lingvistikk, fysikk og annet som valgfrie emner edit: kilde - jeg er nå masterstudent ved institutt for informatikk, UiO. Endret 15. mai 2015 av Saaywhatnow? 1 Lenke til kommentar
vinginma Skrevet 15. mai 2015 Del Skrevet 15. mai 2015 jeg har også tenkt på gå på samme studiet etter sommeren Lenke til kommentar
blured Skrevet 20. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2015 Dette er helt frie emner - altså hva du vil på hele uio! Men merk at du fortsatt må fylle de obligatoriske forkunnskapene for de emnene, så utenfor matnat blir det stort sett ulike introemner som er tilgjengelig. Takk for svar! Da har jeg antakelig så mange fag fra tidligere (+ endel forkunnskaper) at det skal være mulig å fullføre studiet på to år. Ved eventuelt utveksling (med skoler UIO har avtaler med), vet du hvor vanskelig/lett det er å få fag godkjent derfra? (Tenker spesielt slik at en tilfredsstiller kravene for opptak til master i programmering og nettverk). Lenke til kommentar
coffeeh Skrevet 21. mai 2015 Del Skrevet 21. mai 2015 Takk for svar! Da har jeg antakelig så mange fag fra tidligere (+ endel forkunnskaper) at det skal være mulig å fullføre studiet på to år. Ved eventuelt utveksling (med skoler UIO har avtaler med), vet du hvor vanskelig/lett det er å få fag godkjent derfra? (Tenker spesielt slik at en tilfredsstiller kravene for opptak til master i programmering og nettverk). Bare hyggelig Ift utveksling og godkjenning av fag har jeg ingen personlig erfaring, men fra venner og bekjente har jeg hørt litt ulikt - for noen har det gått helt fint, mens for andre har det vært værre - såvidt jeg har forstått kommer det litt an på hvilke fag du ønsker godkjent, og hvor godt pensum overlapper med fag på ifi. Såvidt jeg vet går det allikevel stort sett bra - administrasjonen på ifi er i min erfaring en ålreit og hjelpsom gjeng Velkommen til Ifi/UiO! Lenke til kommentar
Phelge Skrevet 30. mai 2015 Del Skrevet 30. mai 2015 Det står vel noe på studiesiden om du må fortsette med noe IT-relevant og/eller 3000-nivå eller noe sånt. Det er ikke nødvendigvis mulig å fylle opp alt valgtfritt med 1000-emner fra HF-fakultetet. Lenke til kommentar
blured Skrevet 30. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2015 Under UIO/programmering og nettverk (master - to år)/Søknadsfrist og opptak/ står følgende: "Søkere med en bachelorgrad i Informatikk: Programmering og nettverk" kvalifiserer for opptak til dette programmet. I tillegg så sendte jeg en mail til UiO der jeg spurte om det samme som i denne tråden. Og de svarte at "De valgfrie emnene kan velges fritt enten fra Universitetet i Oslo, eller fra andre universiteter/høyskoler.". De valgfrie emnene kan med andre ord være innen filosofi/kunsthistorie/språk/hva det måtte være, om det er opptak til Master i Programmering og nettverk jeg ønsker. Lenke til kommentar
Phelge Skrevet 30. mai 2015 Del Skrevet 30. mai 2015 Åh, jeg forsto det som at du lurer på hvilke fag du trenger for å få kvalifisert til bacheloren. Da så. Lenke til kommentar
xaco Skrevet 31. mai 2015 Del Skrevet 31. mai 2015 Fordypningsemnene og de obligatoriske emnene i bachelorgraden gjør at du uansett er kvalifisert for å komme inn på prognett masteren. men vil uansett anbefale å fylle flest mulig av de frie studiepoengene med inf2xxx og inf3xxx fag. Lenke til kommentar
blured Skrevet 31. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2015 Ja det er klart, poenget er tross alt å bygge seg opp så mye kompetanse/kunnskap som mulig ila de tre/fem årene. I tillegg så skal en jo søke jobb med den graden en gang også... og da er kanskje ikke arbeidsgiver så veldig interessert i 50 studiepoeng fra HF. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå