Gå til innhold

Sykkelklær

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg driver aktivt med terrengsykling i en klubb, og har derfor treningstøy med deres logo. Denne typen treningstøy er det du kaller "kondomdrakt". Faktisk ikke så verst å ha på seg, og så tar det ikke så mye plass. Du får jo kjøpt sykkeltøy i de fleste sportsbutikker vil jeg tro? Hvis ikke kan du jo sjekke XXL, anton sport eller Birk Sport.

P.S. Hvis du nekter for å bruke "kondomdrakt", kan du sjekke denne buksa http://boardshop.no/sykkel/sykkelbekledning/bukser-shorts/norr%C3%B8na-fj%C3%B8r%C3%A5-flex1-shorts-m-phantom(Merk at dette er ment til stisykling)

Lenke til kommentar

Jeg sykler i sykkelklær, dvs sykkelshorts og evt. bukse for kaldere vær, samt stram trøye. Hvorfor? Fordi man vil gjerne ikke ha løse klær som blafrer og evt. lager gnagsår hvis man har på seg sekk, særlig når man sykler langt og ofte. Jeg sykler til/fra jobb hver dag, 12 km hver vei, samt masse utenom. Senest i dag var jeg på en tur på over 130 km i det strålende været. Sykkelshorts eller bukse har gjerne også padding, som hjelper, da setene på sykler, særlig på landeveissykler gjerne er forholdsvis harde og ikke så store som på rene bysykler. Når det er kaldere har jeg gjerne bukse uten padding utenpå shorts, som har padding. Fungerer fint det, buksen og shortsen jeg har passer fint å ha på samtidig (bruker bukse/shorts fra Pearl Izumi, har fungert veldig fint for min del).

Ja, det tenker jeg også, typisk de som ikke er inni sykling som prater om. Det nærmeste man kommer "kondomdrakt" er vel de som sykler konkurranseritt i tempo. Men landevei osv? Nope, ikke sett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...