Gå til innhold

iphone 4 og gammelt simkort


Anbefalte innlegg

Så, min gamle iphone 3gs gikk i stykker og etter mye grubling endte jeg opp med å kjøpe en pre-owned iPhone 4. Det jeg ikke visste var at simkortet mitt ikke passer til mobilen.
Noen som vet om jeg kan kontakte tele2 og få nytt mikro-simkort? Eller gå på en av servicestasjonene og få det? Tar dette lang tid? Og må jeg evt bytte nummer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De fleste operatører kan du bare ringe til kundeservice og bestille nytt sim kort i den størrelsen du trenger.

 

Ja, det har jeg funnet ut. Dumt spørsmål (de er alle dumme, antar jeg), men da får jeg et nytt simkort med samme nummer ? Hva med kontakter lagret på kortet?

Og hvis jeg bestiller fra tele2 må jeg jo vente på posten. Så kan jeg gå et sted og få det raskere? En tele2-butikk eller elkjøp?... Er vel litt vel optimistisk her.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Du kan få det på elkjøp også. Eller Narvesen om du blir enig med Tele2 om det. Kontakter må du nok flytte over fra det gamle simkortet selv.

 

Men her er en løsning: Klippe til simkortet ditt slik at det passer? Googler du "make micro sim card" får du sikkert opp mange tips om hvordan du gjør det. Pleier å være en enkel affære.

Lenke til kommentar

Du kan få det på elkjøp også. Eller Narvesen om du blir enig med Tele2 om det. Kontakter må du nok flytte over fra det gamle simkortet selv.

 

Men her er en løsning: Klippe til simkortet ditt slik at det passer? Googler du "make micro sim card" får du sikkert opp mange tips om hvordan du gjør det. Pleier å være en enkel affære.

 

Men, jeg kan få det på dagen hos elkjøp...?  :huh:  Med samme nummer?

 

Ja, det første treffet jeg fant på google nevnte det. Men det høres risikabelt ut. Jeg er ikke særlig... teknisk god på slik. Hva hvis jeg skjærer feil? I så fall måtte jeg ha en mal, tegne og så klippe. Men det skal liksom funke helt greit? Selv om man klipper, f.eks litt for mye, så lenge selve "chip"-delen, det med gullfargen, er urørt?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

 

Du kan få det på elkjøp også. Eller Narvesen om du blir enig med Tele2 om det. Kontakter må du nok flytte over fra det gamle simkortet selv.

 

Men her er en løsning: Klippe til simkortet ditt slik at det passer? Googler du "make micro sim card" får du sikkert opp mange tips om hvordan du gjør det. Pleier å være en enkel affære.

 

Men, jeg kan få det på dagen hos elkjøp...?  :huh:  Med samme nummer?

 

Ja, det første treffet jeg fant på google nevnte det. Men det høres risikabelt ut. Jeg er ikke særlig... teknisk god på slik. Hva hvis jeg skjærer feil? I så fall måtte jeg ha en mal, tegne og så klippe. Men det skal liksom funke helt greit? Selv om man klipper, f.eks litt for mye, så lenge selve "chip"-delen, det med gullfargen, er urørt?

 

Ja, du beholder samme nr, det er bundet opp mot abonnentet, ikke sim kortet! stikk innom elkjøp i morgen også fikser de det. Hva kontakter angår så regner jeg jo med at du har koblet telefonen til itunes en gang iblant og tatt en sikkerhetskopi? hvis ikke så burde du kanskje koble til den gamle 3gs og se om du får liv nok i den til en sikkerhetskopi som  du så fører over til iphone 4. 

Lenke til kommentar

 

 

Du kan få det på elkjøp også. Eller Narvesen om du blir enig med Tele2 om det. Kontakter må du nok flytte over fra det gamle simkortet selv.

 

Men her er en løsning: Klippe til simkortet ditt slik at det passer? Googler du "make micro sim card" får du sikkert opp mange tips om hvordan du gjør det. Pleier å være en enkel affære.

 

Men, jeg kan få det på dagen hos elkjøp...?  :huh:  Med samme nummer?

 

Ja, det første treffet jeg fant på google nevnte det. Men det høres risikabelt ut. Jeg er ikke særlig... teknisk god på slik. Hva hvis jeg skjærer feil? I så fall måtte jeg ha en mal, tegne og så klippe. Men det skal liksom funke helt greit? Selv om man klipper, f.eks litt for mye, så lenge selve "chip"-delen, det med gullfargen, er urørt?

 

Ja, du beholder samme nr, det er bundet opp mot abonnentet, ikke sim kortet! stikk innom elkjøp i morgen også fikser de det. Hva kontakter angår så regner jeg jo med at du har koblet telefonen til itunes en gang iblant og tatt en sikkerhetskopi? hvis ikke så burde du kanskje koble til den gamle 3gs og se om du får liv nok i den til en sikkerhetskopi som  du så fører over til iphone 4. 

 

 

Jeg er usikker på om jeg har tatt ordentlig sikkerhetskopi. Appene er kopiert, men det er ikke det samme (sorry, jeg er glad i apple, men på ingen måte "clued in" til tross for alderen min)

Jeg kan ikke plugge i den gamle mobilen, nemlig fordi problemet med den er at ladeporten(?) er ødelag så jeg får hverken ladet den eller koblet den til noe. Og batterier er på 2%. Så om litt vil all... alt sammen forsvinne.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Du kan jo stikke innom en av disse reperasjonsbutikkene og høre om de kan, og hva det eventuelt koster å få fikset den slik at du kan få tatt backup. Har du prøvd en gjenoppretting fra Itunes? sikkerhetskopierer du programmene så er det stor sjanse for at kontakter ++ også blir det.

Lenke til kommentar

Du kan jo stikke innom en av disse reperasjonsbutikkene og høre om de kan, og hva det eventuelt koster å få fikset den slik at du kan få tatt backup. Har du prøvd en gjenoppretting fra Itunes? sikkerhetskopierer du programmene så er det stor sjanse for at kontakter ++ også blir det.

 

Ja, skal sjekke itunes når jeg får det nye simkortet. Å reparere den gamle bare for kontaktene virker litt bortkastet, jeg får bare skrive ned hvert eneste nummer og taste det inn.

Kan jeg forresten bruke det gamle simkortet når jeg får nytt? Litt greit å ha et simkort jeg kan bruke på den gamle Nokia nødtelefonen hvis jeg må...

Lenke til kommentar

Ok, nok et dumt spørsmål: Jeg hadde tatt sikkerhetskopi. Og dermed fikk jeg opprettet mobilen til det. Men, når man gjør det: Går mobilen tilbake til en eldre OS? Mister man nye funskjoner? For de gamle appene er der, og noen nye, men har jeg nå "systemet" til min gamle GS4 på den nye?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...