Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Fugler tar plommekart: Hvordan hindre?

Anbefalte innlegg

Plommetreet i full blomst som vanlig. Men som før, kommer det vel noen fugler og tar karten tidlig.

I fjor var det sikkert flere hundre plommer på vei, men ble kanskje 10 -20 plommer fordi skjærer(tror jeg) tok karten. Satt og så på dem.

Er det noe man kan henge på treet eller noe som skremmer de fuglene? Vil ikke sette en dukke eller noe sånt opp altså

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skulle hatt noe som de gamle melkekapslene, tror de virket.

Du kan klyppe opp strimlar med aluminiumsfolie og hengje opp. Dei vil virke med det same, inntil ein våghals finn ut at dei ikkje er farlege. Resten av flokken lærer øyeblikkeleg, og på ein dag er treet reinska.

Lenke til kommentar

Da får jeg prøve å finne på noe annet. Nett blir nok ikke aktuelt, både fordi treet er så stort og så vil nabokona se det. Det er rett utenfor gjerdet hennes nemlig. Godt synlig.

Neivel? Men ikkje skjønar eg kvifor nabokona ikkje må sjå nettet. Slike nett er då heilt vanlege i frukthagar i sesongen.

Lenke til kommentar

Det er nettopp det, at det er ikke en frukthage. Det er bare en privat eiendom, og bare et eneste plommetre.

Hvis jeg bruker nett på det ene skarve treet vil de sikkert le av meg. Det passer altså ikke min ID, jeg er ikke bonde eller noe.

Lenke til kommentar

Er da mange som bruker nett selv om de bare har et enslig frukttre i en privat hage.

Edit: Ok, kanskje ikke mange, men jeg har sett det ofte. Det ser ikke spesielt unormalt eller rart ut etter min mening. Vurderer det samme på et kirsebærtre her, men her er problemet makk. 100% av kirsebærene har makk.

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...