sTyxPC Skrevet 15. mai 2015 Del Skrevet 15. mai 2015 (endret) Hei! Jeg lurer på hva en elektroingeniør med studieretning automatisering innenfor boring på oljeplattform (bachelor eller master) tjener sånn ca. i året? Endret 15. mai 2015 av sTyxPC Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 15. mai 2015 Del Skrevet 15. mai 2015 Hei! Jeg lurer på hva en elektroingeniør med studieretning automatisering innenfor boring på oljeplattform (bachelor eller master) tjener sånn ca. i året? Vanskelig å si, men det er ikke ofte ingeniører har arbeidsplassen sin på rig, de fleste har kontor på land. Her kan du lese litt om generell lønn til ingeniører http://www.nito.no/Lonn/Hva-tjener-en-ingenior/Lonnskalkulator/ Lenke til kommentar
sTyxPC Skrevet 15. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2015 Det er jo bare en lønnskalkulator for alle typer ingeniører da Lenke til kommentar
sTyxPC Skrevet 15. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2015 Hei! Jeg lurer på hva en elektroingeniør med studieretning automatisering innenfor boring på oljeplattform (bachelor eller master) tjener sånn ca. i året? Vanskelig å si, men det er ikke ofte ingeniører har arbeidsplassen sin på rig, de fleste har kontor på land. Her kan du lese litt om generell lønn til ingeniører http://www.nito.no/Lonn/Hva-tjener-en-ingenior/Lonnskalkulator/ Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 15. mai 2015 Del Skrevet 15. mai 2015 Det er jo bare en lønnskalkulator for alle typer ingeniører da Ja, og den vill samsvare godt med virkeligheten. Folk som har utdanning innenfor automasjon(fra fagbrev til master og videre) tjener i "alle" klasser. Så det er ikke noe fasitsvar på spørsmålet ditt. Men det som kan sies er at de fleste tjener generelt godt slik at lønnen burde ikke være noe en trenger å tenke over. Jobber selv som ingeniør innenfor automasjon. Om du har lyst til å jobbe med automasjon og i fast rotasjon(arbeidsplass på rigg) er nok fagbrev den beste veien og gå. Lenke til kommentar
sTyxPC Skrevet 15. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2015 Det er jo bare en lønnskalkulator for alle typer ingeniører da Ja, og den vill samsvare godt med virkeligheten. Folk som har utdanning innenfor automasjon(fra fagbrev til master og videre) tjener i "alle" klasser. Så det er ikke noe fasitsvar på spørsmålet ditt. Men det som kan sies er at de fleste tjener generelt godt slik at lønnen burde ikke være noe en trenger å tenke over. Jobber selv som ingeniør innenfor automasjon. Om du har lyst til å jobbe med automasjon og i fast rotasjon(arbeidsplass på rigg) er nok fagbrev den beste veien og gå. Jeg går på VGS nå, og skal på universitetet til høsten, så fagbrev osv. er litt seint nå. Hvor lenge har du jobbet som det? Bachelor eller master? Hva har du sånn ca. i lønn, hvis det ikke er personlig da Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 15. mai 2015 Del Skrevet 15. mai 2015 Spørsmålet er vel mer om man får jobb i dagens marked 2 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 16. mai 2015 Del Skrevet 16. mai 2015 Spørsmålet er vel mer om man får jobb i dagens marked Det er alltid stort behov for automasjon, men det er jo ikke like lett som før. Jeg byttet jobb nå i mai. Ikke fordi jeg trengte, men fordi jeg fikk ett bedre tilbud. I Rogaland:) Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 16. mai 2015 Del Skrevet 16. mai 2015 Så du er den personen i Rogaland som fortsatt har en jobb. Gratulerer Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 16. mai 2015 Del Skrevet 16. mai 2015 Så du er den personen i Rogaland som fortsatt har en jobb. Gratulerer Nei, og det er faktisk ikke så mange som mister jobbene i hvite disipliner mot svart feks. Mitt inntrykk er at spesielt automasjon er godt "vernet" mot den "krisen" vi ser i dag. Jeg kjenner ingen som har mistet jobben og det har forsvunnet mange fra vår lokale verftsbedrift. Lenke til kommentar
Balder987 Skrevet 16. mai 2015 Del Skrevet 16. mai 2015 Så du er den personen i Rogaland som fortsatt har en jobb. Gratulerer Nei, og det er faktisk ikke så mange som mister jobbene i hvite disipliner mot svart feks. Mitt inntrykk er at spesielt automasjon er godt "vernet" mot den "krisen" vi ser i dag. Jeg kjenner ingen som har mistet jobben og det har forsvunnet mange fra vår lokale verftsbedrift. Hvilke grupper er det som oftest må gå? Hvor går grensen mellom de hvite og svarte disiplinene? Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 16. mai 2015 Del Skrevet 16. mai 2015 Hvite og svarte disipliner er bare et uttrykk for oljerelatert og ikke oljerelatert. Olja er svart. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 16. mai 2015 Del Skrevet 16. mai 2015 Hvite og svarte disipliner er bare et uttrykk for oljerelatert og ikke oljerelatert. Olja er svart. Nei, hvite disipliner er mekanisk og hvit er elektro. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå