Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Abs problemer Audi A4 2000mod

Anbefalte innlegg

Hei. Kjæresten har en Audi a4 som jeg har byttet bremser på bak.

Slo av di gamle abs-kransene ( gammel type med "gitter" ) og slo dem på dei nye skivene. 

Abs'en funka fint i over 20km/t, men når jeg kom under så slo den litt inn kjente jeg i pedalen. Ingen lamper lyste og indikerte feil.   Tengta da at dei måtte blit skeive og fikk kjøpt nye kranser ( ny massiv type) ....   I dag fikk jeg pressa på dem nye og skulle ut å teste og de funket dårlig.  Abs og antispinn lampe lyser nå konstant etter 2 meter og de virker seff ikke.  

Har noen noe anelse på hva jeg skal gjøre for å få fikset dette? 

Mvh. Øyvind. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjenner godt til de ABS kransene med gitter. Som har blitt utvidet pga rust, sprekker osv. Da lugger det gjerne litt i pedalen. Bytt dem.

Åssen står den nye massive typen ABS krans i forhold til følerene? Jeg tror du skulle gått for nye gitter kranser.

Lenke til kommentar

De rare var at Abs'en virket heilt 100% før jeg byttet dette. 

Kransene står jo på samme plass i forhold til føleren, men er som sakt "lukket" massiv. 

SKal få prøvd å få lest av feilkode en dag og se hva den sier, muligens jeg må få tak på disse gitterne igjen, ser ikke at noen har dem men :/ 

Takk for svar alle i vertfall, får prøve meg litt frem her :) 

Lenke til kommentar

hmm ja.

Mest sannsylig ligger det feilkode på begge bakhjulene. Fordi du nettopp har bytta ABS kranser og etter dette så lyst lampa. Det må skje noe føkkup her. Jeg skjønner hva du mener med "lukket" og jeg er litt skeptisk selv.

Du har ikke banket dem på feil vei?

Lenke til kommentar

Hmm ja mulig, blir spennede å se... Håper jeg får koblet den til en data i løpet av neste uke og sett.
Dei er settet på rektig vei de er jeg ikke i tvil om  :) 

Skal gi tilbakemelding her etter jeg hat fått lest feilkoder. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...