Tulling9000 Skrevet 18. mai 2015 Del Skrevet 18. mai 2015 sånn går det når man hører på økonomene som ser seg blind på markedsgrafer og ikke skjønner at mobilspill har skapt nye kunder og derfør tar markedsandeler ved å øke størelsen på markedet, mobileplattformer vil aldri kunne konkurere med pc eller tv spill når det gjelder storspill som folk kan sette seg ned og spille i timesvis. det er smart å satse på mobil også men markedet for konsoll og pc spill er også større nå en noengang. 1 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 19. mai 2015 Del Skrevet 19. mai 2015 Spill med mindre dybde har et stort potensiale og er et langt større marked enn å lage dype spill til en minoritet av harbarkede gamere. Se bare hvordan Herathstone har 30 millioner bruker kontra 7 millioner for World of Warcraft. Det er under 5% av spillerne som rører det dypeste innholdet i World of Warcraft og Garrison med sine browserspill-finurligheter har kommet av en grunn. Det er verken god økonomi eller fremtid i å lage spill for 5% av et voksende marked. I en slik skala får investorene mer å si enn å la noen få entusiaster få viljen sin. I tillegg har man problematikken runt eksponentiell vekst i antall grafiske artister som behøves for å lage et next generation spill. For hver generasjon får man en dobling av staben. På den siste doblingen før kollaps har et stort selskap fler artister i sving på ett prosjekt enn i hele selskapets historie tilsammen på alle prosjekter de siste 30 år, Dette kan ikke fortsette uendelig og hvem med logisk forståelse i behold kan da klage på at selskaper gir seg mens leken er god fremfor å gå på en smell som drar hele selskapet med seg ned i sluken. I tillegg forventes det at konsoller bortimot dør ut i kommende generasjoner og hvem skal da disse store selskapene produsere for? Det er med god grunn til at Konami med flere velger å omstrukturere seg. Er wow ett eksempel på et spill som gjør det dårlig? Eller er ekstremt dypt for den saks skyld? Mesteparten av spillingen lar seg jo tydeligvis erstattes med botter... AtW 2 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 19. mai 2015 Del Skrevet 19. mai 2015 Angående Konami, så tar jeg ikke dette så tungt, de har skakkjørt seg selv for lenge siden. AtW Lenke til kommentar
Okapi Skrevet 19. mai 2015 Del Skrevet 19. mai 2015 Angående Konami, så tar jeg ikke dette så tungt, de har skakkjørt seg selv for lenge siden. AtW De har jo igrunnen det. Synes ærlig talt de fleste store japanske spillselskapene har vært i fritt fall de siste femten årene. Eneste jeg kommer på som fremstår som bedre nå enn tidligere er FROM, som gikk fra å produsere ærlig talt ganske middelmådige nisjespill til å revitalisere enn hel sjanger. Lenke til kommentar
Den åttende profet Skrevet 19. mai 2015 Del Skrevet 19. mai 2015 Konami er akkurat som Kona mi -- satser på mobilspill. 1 Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 19. mai 2015 Del Skrevet 19. mai 2015 Konami er akkurat som Kona mi -- satser på mobilspill.Eller som noen andre skrev over her: konami synes gresset ser grønnere ut på den andre siden. Lenke til kommentar
Lilac1 Skrevet 19. mai 2015 Del Skrevet 19. mai 2015 Freemium-søppel er ikke framtiden, det er et blindspor på samme vis som FPS sjangeren, etter den sluttet å innovere. Lenke til kommentar
Talabumpa Skrevet 20. mai 2015 Del Skrevet 20. mai 2015 Når eg tenker mobilspill ,så tenker eg candy crush. Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 21. mai 2015 Del Skrevet 21. mai 2015 Er wow ett eksempel på et spill som gjør det dårlig? Eller er ekstremt dypt for den saks skyld? Mesteparten av spillingen lar seg jo tydeligvis erstattes med botter... AtW WoW er et eksempel på et spill hvor det som er igjen av det dypeste innholdet (Mythic Raiding) ikke retter seg mot spillere flest, slik at man kjører på med "browserspill" i garrison for de 95% øvrige. Spillet går ikke dårlig nettop fordi man da lager dette enkle innholdet for folk flest, men til slutt vannes det ut til ei tynn suppe som ikke smaker for noen. I neste patch kommer Garrison Shipyard og Naval Missions, med andre ord mer fjas som man presses til å gjøre. I gamle dager kom man ut av verden, altså World of Warcraft, mens nå kommer man knapt utenfor veggene pga Garrison of Browsergames. Poenget her er at de like greit kan fokusere på mobilspill for hvermansen fremfor å vanne ut større spill for å få det til å appellere til folk flest. Det er ikke lenger MMORPG når man store deler av tiden står alene i Garrison og fikler med browserspill for å få opp gullbeholdningen. Det er ikke lenger et eventyr hvor man legger ut på en reise, men man repeterer det samme om og om igjen inne i egen base. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå