Gå til innhold

Oppgradering av stasjonær PC

Anbefalte innlegg

Hei, jeg fikk en gaming pc til jul for en god stund siden, og jeg har lyst til å oppgradere den med litt av konfirmasjonspengene :)

Specs:

Operativsystem: Windows 8.1 Pro

GPU: GeForce GTX 660 2 GB

CPU: AMD FX-4170 Quad-core Processor 4,2 GHz (vet ikke hva dette betyr: Zambezu 32nm technology)

8 GB RAM

Motherboard: Gigabyte technology CO., Ltd. GA-970A-UD3 (Socket M2)

Storage: 1000 GB Seagate (...) ATA Device (SATA)

Strømforsyning: enermax active pfc 100-240vac (er det som står på den, ingenting annet)

Kabinett: vet ikke, men jeg kan ta et bilde hvis dere virkelig trenger :)

Jeg kommer ihvertfall til å bytte ut CPU-vifta fordi den lager utrolig mye bråk. Har litt lyst på vannkjøling også om det er mulig.

Vet ikke helt hva som PCen støtter av komponenter eller noe som helst sånn, så det trenger jeg litt hjelp til :)

Hva bør jeg oppgradere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg personlig ville nok bare ha lagt den ut på Finn.no for en billig penge å kjøpt alt nytt. Både CPU og GPU er ganske så low end så det spørs litt hvilke krav du har til spill.

Jeg har ikke noen spessielle krav til spill egentlig, men hadde vært gøy å spilt GTA V på en høy instilling.. Tenkte at det ville vært bedre å oppgradere PCen istede for å kjøpe en helt ny, men jeg kan jo kjøpe en ny hvis det er bedre

Endret av CaptainKurk
Lenke til kommentar

Du kan få en respektabel ytelsesforbedring ved å oppgradere prosessoren til FX-8350 og skjermkortet til et GTX 970. Disse komponentene har omtrent samme krav til strømforsyningen som de komponentene du har i dag, så det bør gå bra. Sammen med en ny CPU-kjøler er du da oppe i omkring kr 5500-6000. Skjermkortet og kjøleren kan du ta med deg videre til et fremtidig bygg.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg har vurdert om jeg skal selge den eller ikke, og jeg vet om noen som er interresert i å kjøpe den. 

Men da kommer neste spørsmål ;) Blir dette en bra gaming pc? (Kan jeg kjøre Grand Theft Auto V på ultra?) og er den vanskelig å bygge selv? Sparer over 1000 kr på å bygge den selv.

vk70VVJ.png

Lenke til kommentar

Jøss, vil du virkelig svi av 950kr på os når win 10 kommer snart og er gratis?

Ha den maskinen du har, installer win 10 når det kommer. Poenget er pengene dine stikker ikke av :)

Windows 10 er gratis, hvis man oppgraderer fra windows 8.1, 8 eller 7 ifølge det jeg har hørt. Kan hende det er feil

Lenke til kommentar

Hei. Hadde noe lignende PC som deg frem til 1 uke siden. Jeg ble lei bråkebøtta og kjøpte meg en kliss ny en, tok bare vare på de gamle HDD mine for lagring :)

Jeg endte med:

Kabinett: Fractal R5
HK: Asus Z97-P
CPU: I5-4690K

Kjøler: CM Hyper 212 Evo
RAM: Corsair Vengeance 2x4 gb 2133 mh/z
PSU: CM g650w
SSD: Samsung EVO 850 120 gb (angrer på at jeg ikke gikk for 250 gb)
GPU: GTX 960

Jeg er i ekstase mtp kjøpet av alle delene - SSD'en. Alt er perfekt til mitt bruk (spilling: CS GO; Dota 2, Witcher 3) og noe 1080p redigering. Kjøpte også et Cyborg tastatur og en Mizar mus, for kanskje 2 mnd siden.

Du kan lese mer her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1665479

Endret av Lomeus
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ville selv valgt denne pakken. Da får du en overklokkbar CPU som vil være mye mere fremtidsrettet og et kraftigere skjermkort.

SSDen kan du jo velge en mindre og billigere, men det er kjekt å ha de mest spilte spillene på SSD. Loading screen blir mye kortere enn ved en tradisjonell snurredisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...