AnonymDiskusjon Skrevet 15. mai 2015 Del Skrevet 15. mai 2015 Hei, jeg er en 17 år gammel gutt som i flere år har slitt med sjenanse/sosial angst. Jeg tenkte at dette var noe jeg kunne løse selv, men når jeg tok en depresjonstest på nettet viste det seg at jeg også hadde milde/moderate tegn på dystymi. Jeg innså derfor at dette ikke lenger er noe jeg kan kurere alene. Jeg lurte derfor på hvordan man kommer i kontakt med en psykolog. Jeg lurte også på om jeg får rabatt siden jeg er ungdom. Familien er nemlig ikke så godt stilt økonomisk for øyeblikket. Anonymous poster hash: 4ad72...ae7 Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 15. mai 2015 Del Skrevet 15. mai 2015 Gå til fastlegen din og be om henvisning til psykolog. Jeg er usikker på om du faller inn under noen trygdeordninger siden du er såpass ung men i "verste fall" må du ut med egenandel på 350-ish kroner. Går du der mange nok ganger kommer du inn over grensen for frikort som gjør at du slipper å betale. Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 15. mai 2015 Del Skrevet 15. mai 2015 Hvis psykologen har frikortordning er det er gratis for alle under 18 år. Ta kontakt med legen din og få henvisning. Du kan også benytte deg av skolepsykolog, det er gratis så lenge du går på skole. Du trenger ikke legehenvisning, men kan ta kontakt direkte eller via rådgiver/lærer. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå