Gå til innhold

Noen her som går på HHIT?

Anbefalte innlegg

Hei. Noen som går på HHIT som kunne sagt litt om skolen? 

Hvordan er studiemiljøet? Er nivået bra? Tenker de fleste å fortsette på master på HHIT eller søke seg til BI/NHH? Hvordan er studentmassen? Mange trøndere? Og hvilket inntrykk har dere av hvordan skolen er ansett i næringslivet? 

Takker for svar. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. Noen som går på HHIT som kunne sagt litt om skolen? 

Hvordan er studiemiljøet? Er nivået bra? Tenker de fleste å fortsette på master på HHIT eller søke seg til BI/NHH? Hvordan er studentmassen? Mange trøndere? Og hvilket inntrykk har dere av hvordan skolen er ansett i næringslivet? 

Takker for svar. 

Hei. 

Jeg går ikke der, men kanskje du kan trekke ut noe interessant informasjon fra Studiebarometeret (http://www.studiebarometeret.no/no/Studieprogram?ls=222&ff=74&fg=0&nf=). Resultatet kommer fra spørrelsesundersøkelser blant studenter. Her kan du også sammenligne forskjellige studier på forskjellige steder. Håper at det var til hjelp, og at det også er noen andre med mer personlig erfaring fra studiestedet. 

Lenke til kommentar

Hei! 

Jeg går bachelorprogrammet på HHiT og stortrives. Studiemiljøet er veldig bra, utrolig mange studentforeninger du kan være med i, og Trondheim blir, som du kanskje vet, alltid omtalt som Norges beste studentby. Med unntak av en kjerring som har et introduksjonsfag det første året ligger det akademiske nivået veldig høyt. Flere av foreleserne har en meget solid bakgrunn og viktige jobber ved siden av skolen. Jeg tror faktisk det er ganske mange som vil fortsette på masternivå på HHiT, men studenter som meg har som mål å søke over på NHH til masteren, noe som dessuten gir motivasjon til å jobbe godt med fagene. Du trenger ikke bekymre deg for mange trøndere, jeg hører nesten ikke en døyt trøndersk i hele byen...

Når det kommer til næringsliv har vi alltid bedriftspresentasjoner. Jeg har selv spurt flere om navnet på skolen (på bachelornivå) spilte noen rolle, og det er virkelig minimalt. Begynn i Trondheim og engasjer deg i diverse organisasjoner er mitt beste tips. Relevant erfaring spiller dessuten en større og større rolle på CV'en.

Jeg kom selv inn på NHH, men pga. venner og lyst til å studere i Trondheim valgte jeg å begynne på HHiT. Dersom du har noe spørsmål, send meg en melding eller svar her. :)

Lenke til kommentar

Jeg går også på HHiT og er straks ferdig med mitt første år. Jeg er stort sett enig i det CSR over her skriver.

Det er noen ting jeg vil trekke frem som negativt:

- Det er alt for få steder å lese på skolen. Det er 20 +/- grupperom og noen knøttsmå lesesaler på 1200 studenter. Man ender opp med å sitte i kantina eller åpne vrimleområder for å lese. Det kan være plagsomt. For min del går det greit. I eksamenstida må man møte opp før skolen åpner for å få seg et grupperom.

- Vi er landets billigste studenter, og det merkes på noen områder. Det finnes ingen form for tilbakemelding - som forsåvidt er vanlig på høyere utdanning, for all del. Du vet ikke hvordan du ligger an. Noen fag har en prøve midt i semesteret som stort sett er avkrysning. Da får du en pekepinn. I et annet fag hadde vi en innlevering vi jobbet masse med. Der endte det opp med at alle gruppene (til sammen over 300 studenter) fikk godkjent, men ingen fikk tilbakemelding, utenom de 3 beste gruppene, som ble premiert. Det er mulig dette blir bedre på senere år med færre studenter i hvert fag.

Ikke legg for mye vekt på dette. Jeg kunne skrivet langt og lenge om alt som er positivt også. Skolen er helt ny og kjempefin, foreleserne er stort sett veldig bra (har opplevd 1 dårlig foreleser på første året) og Trondheim er en super by! :)

Endret av Knewt
Lenke til kommentar

Bedriftspresentasjoner er vel enten lokale bedrifter eller store nasjonale selskaper sine Trondheimskontorer. Tipper det er en overvekt av sistnevnte. Det kommer sjeldent eller aldri bedrifter som kun er etablert i f.eks. Oslo. Hvor du får jobb er jo også høyst individuelt, med tanke på at det er flere forskjellige hovedretninger å velge. En som tar finans får oftest jobb i bank, en som tar regnskapsføring i et regnskapsbyrå osv. Økonomer er poteter og jobber overalt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...