Gå til innhold

SSD vil ikke bote i Acer Aspire

Anbefalte innlegg

Jeg har en Acer Aspier som jeg fikser for en kunde, den hadde problemer med harddisken som ikke ville boote. Etter en del forsøk, får jeg den til å boote tilnærmet normalt når mountet ikke er på, som om det er noe der som hindrer skikkelig kontakt. 

Siden kunden sa at Elkjøp hadde sagt at disken var ødelagt anbefalte jeg SSD, som jeg har kjøpt, Kingston 240 GB. Den clonet jeg fra orginaldisken (etter jeg tok formatering av orginaldisken for å være sikker på at den var stabil) men den vil ikke leses i maskinen. 

Den kommer opp i bootvalg, og jeg velger at den skal boote fra disken men det skjer ikke. 

Er det SSD disken? Syntes det er litt merkelig. Den leser fint i andre maskiner. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

... Den clonet jeg fra orginaldisken (etter jeg tok formatering av orginaldisken for å være sikker på at den var stabil) ...

Stusser på fremgangsmåten her. Først 'formaterer' du orginaldisken (antar du mener reinstallering), og deretter kloner du den.

Hvorfor installerte du ikke direkte på SSD'en?

'Kloning' er ingen entydig operasjon, det er mange måter å gjøre det på. Ikke alle måter fungerer like bra.

Lenke til kommentar

Maskinen vilheller ikke boote fra USB pinne slik at jeg kunne instalere noe direkte på SSD disken, derfor jeg formaterte (fordi hdd er 1000 GB og SSD 240 GB) 

Men vanligvis er det jo bare pug and play med disse diskene. Hvorfor ikke med denne? 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...