ProphetSe7en Skrevet 16. mai 2015 Del Skrevet 16. mai 2015 Jeg aner ikke, men vil tro gode alternativer er laks, nøtter, havre eller en eller annen frukt, kiwi, banan eller gresskar kanskje? Lenke til kommentar
Flying Skrevet 16. mai 2015 Del Skrevet 16. mai 2015 Banan, fordi banan er veldig godt og smaken varierer mye blant de forskjellige typene og modenhetsgrad. Og så får jeg dekke de resterende næringsbehovene med tilskudd. Lenke til kommentar
Isvarmt Skrevet 16. mai 2015 Del Skrevet 16. mai 2015 Måtte vel blitt sushi da vel Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 16. mai 2015 Del Skrevet 16. mai 2015 Banan, fordi banan er veldig godt og smaken varierer mye blant de forskjellige typene og modenhetsgrad. Og så får jeg dekke de resterende næringsbehovene med tilskudd. Jeg har sett flere steder, og hørt av mange, at bananer stort sett inneholder alt man trenger. Lenke til kommentar
Vox_populi Skrevet 16. mai 2015 Del Skrevet 16. mai 2015 (endret) Mange rare forslag i denne tråden, men skal de kunne tas noenlunde seriøst, må forslagene dokumenteres med mengde i gram pr. dag for 2500 kcal (for å se om mengda er realistisk), hvor mange gram protein en slik dagsporsjon inneholder, og hvor mange prosent av av anbefalt daglig inntak den inneholder av de viktigste vitaminene og mineralene. Sporstoffer og essensielle fettsyrer (kanskje også essensielle aminosyrer) burde være med, men en blir nødt til å begrense seg. Endret 16. mai 2015 av Vox_populi Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 17. mai 2015 Del Skrevet 17. mai 2015 Mange rare forslag i denne tråden, men skal de kunne tas noenlunde seriøst, må forslagene dokumenteres med mengde i gram pr. dag for 2500 kcal (for å se om mengda er realistisk), hvor mange gram protein en slik dagsporsjon inneholder, og hvor mange prosent av av anbefalt daglig inntak den inneholder av de viktigste vitaminene og mineralene. Sporstoffer og essensielle fettsyrer (kanskje også essensielle aminosyrer) burde være med, men en blir nødt til å begrense seg. Da må det jo også listes opp i første innlegget hva kriterier som er, samt hvilke vitaminer, proteiner, fett, mengder osv en må ha slik at en har noe å gå ut i fra. Lenke til kommentar
Vox_populi Skrevet 17. mai 2015 Del Skrevet 17. mai 2015 Da må det jo også listes opp i første innlegget hva kriterier som er, samt hvilke vitaminer, proteiner, fett, mengder osv en må ha slik at en har noe å gå ut i fra. De færreste kan ramse opp dagsbehovene, men en kan jo slå det opp? Det er ingen statshemmeligheter, nettopp. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 17. mai 2015 Del Skrevet 17. mai 2015 Det hører vel med til oppgaven å finne det ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå