Gjest Skrevet 15. mai 2015 Del Skrevet 15. mai 2015 Hei! Har nylig støtt på et problem i Chrome. Det dukker med jevne mellomrom opp en popup som åpner seg i ny fane ved bruk av Chrome. Dette forekommer både på en Windows-PC og en Macbook. Problemet dukket opp nøyaktig samtidig på begge PCene. På Windows-PCen får jeg opp en side som kalles "totaladperformance.com", som gjerne viderefører meg til en tilfeldig annen virusbeskyttelsesside. På Mac'en blir jeg videreført til "mackeeper.com". Begge PCene er knyttet opp mot samme Chrome-bruker, og det er her jeg selv tror problemet ligger. Jeg har prøvd med adware-søk på Macen, og egentlig ikke gjort noe særlig på Windows-PCen for å løse problemet, annet enn å følge noen guider på nettet knyttet opp mot dette problemet (uten hell). Et annet problem som dukket opp samtidig på Mac'en er reklamevinduer som dukker opp i nettbutikker, for eksempel finn.no. Disse har da liksom bedre tilbud osv på samme produkt. Er det noen som har opplevd lignende eller vet hva jeg kan gjøre? Vil nødig reinstallere PCene da jeg er midt i eksamensperiode, og vil så langt som mulig unngå å måtte lage ny Chrome-bruker, da jeg har alt samlet på den jeg bruker i dag. På forhånd takk for hjelp Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 15. mai 2015 Del Skrevet 15. mai 2015 har du sjekket hvilke utvidelser du har i Chrome? Utvidelser vil følge brukeren. Finner det i innstillingene har du engelsk heter det extensions. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 15. mai 2015 Del Skrevet 15. mai 2015 Har følgende utvidelser: - Adblock Plus - Adblock Super - Avast Online Security - Avast SafePrise (ikke den som skaper reklame i nettbutikker) - Enchanced Steam - Google Docs, Sheets og Slides Har lest om at man av og til kan finne Mackeeper i utvidelsene, men den er ikke oppført der hos meg. Lenke til kommentar
jag007 Skrevet 15. mai 2015 Del Skrevet 15. mai 2015 På Mac'n kan du bruke adwaremedic. Den er bra på identifisere slike egenskaper som du beskriver. På windows kan du forsøke superantispyware. Finner du problemet på den ene, så rettes det vel på begge, siden dette ser ut til å følge brukerkontoen din... /Jan Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 15. mai 2015 Del Skrevet 15. mai 2015 Har allerede kjørt Adware Medic på Mac'en flere ganger, uten at den finner noen ting. Må si meg skeptisk til Superantispyware, etter å ha lest anmeldelser av produktet, men har prøvd Bitdefender Adware Removal Tool og Malwarebytes Anti-Malware. Disse fant ingenting på Windows-PCen. Har i tillegg kjørt Avast Free Antivirus flere ganger uten hell. Kort fortalt: Har prøvd fire softwares på de to PCene, ingen finner noe. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 15. mai 2015 Del Skrevet 15. mai 2015 Totaladperformance.com Removal Guide Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå